Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Billeder af installering af ekstra gruppetavle til CEE udtag

Startet av Kjell Leaf, torsdag 05. november 2015, klokken 22:10

« forrige - neste »

bromm

#31
Sitat fra: moonbuggy på onsdag 14. oktober 2015, klokken 23:52
LMOR:
Såvidt jeg husker ble dette diskutert i forbindelse med Monroes rapport om BMW I3. Der ble det spesielt nevnt at prosessen med bygging av ramme osv. var arbeidskrevene og sannsynligvis ville bli endret på fremtidige modeller. Det verserer mye "rykter" rundt I3, men de fleste jeg har sett uttale seg, tviler på at BMW tjener penger på dette. BMW holder selv kortene tett på brystet, selv om man uttaler at man ikke taper penger.

Spørsmålet blir jo hvor man har plassert kostnadene for det enorme pioner- og utviklingsarbeidet som ligger bak modellen.
http://pro.merckgroup.com/en/it-required-a-completely-new-way-of-thinking/

BMW lanserer elektrisk drivlinje (PHEV) som alternativ til absolutt alle modellserier i løpet av neste år. Hvorfor iallverden skulle de liksom ha tapt penger ? De har jo allerede vunnet det store kappløpet, godt hjulpet av NOx-selvmordet til VW og hybrid-fjaset til Toyota... De ler så de ruller på gulvet i Munchen  ;D ;D ;D

Taffelman

Ja, se her, hva BMW kommer med: http://www.abcnyheter.no/motor/2015/10/13/194877676/drommepris-pa-bmws-nye-norges-bil

Active tourer har ikke vært på radaren min tidligere, men BMW 225xe som familie frakter med plug-in hybrid, X-drive og 224 hk til 352.000 må da være mye bil og kjøreglede for pengene!

Jeg venter på levering av 2016 Mitsubishi Outlander PHEV, fordi det er (var) den eneste Plug-in firehjulstrekkeren under 500k. Men nå fikk jeg lyst til å avbestille den! Men det koster vel en formue å komme ut av kontrakten?

X75D
TM3 LR AWD

LMOR

Sitat fra: moonbuggy på onsdag 14. oktober 2015, klokken 23:52
Spørsmålet blir jo hvor man har plassert kostnadene for det enorme pioner- og utviklingsarbeidet som ligger bak modellen.
Det er nok ikke noe problem. Det er allerede sunk cost.
Fjoråret er allerede glemt, som i alle store selskap.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

moonbuggy

#34
<iframe width="854" height="480" src="https://www.youtube.com/embed/uDr4L6BzpP8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Timeslangt intervju (autoline) med Monroe om BMW I3 "demontering".

JorgenM

Sitat fra: Taffelman på torsdag 15. oktober 2015, klokken 01:18
Active tourer har ikke vært på radaren min tidligere, men BMW 225xe som familie frakter med plug-in hybrid, X-drive og 224 hk til 352.000 må da være mye bil og kjøreglede for pengene!
Ikke på vår radar heller før i slutten av august da kona spurte om vi egentlig trengte å ha så stor bil (BMW X5). 1 uke senere sto en 2015-modell Active Torer på gårdsplassen :) . Vi har en 218d med sportsautomat og nesten alt utstyr. Kjempefornøyd så langt. Hybrid-versjonen har selvsagt noe mindre bagasjeplass, vær obs på det.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

bromm

Det er mange nye medlemmer her inne på BMWi-delen av forumet. Og her er årsaken til det (se bilde). Tallene for Oktober 2015 viser at BMW i3 er nest størst av Elbilene, bare såvidt slått av Leaf ;)

OFV: http://www.ofvas.no/bilsalget-i-oktober/category673.html

JorgenM

Tipper eGolf eller hva den heter ligger over også.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

bromm

Sitat fra: JorgenM på onsdag 04. november 2015, klokken 18:56
Tipper eGolf eller hva den heter ligger over også.
Å ja, fanken den glemte jeg i farten (den gjemmer seg jo selvfølgelig sammen med de andre "goffene" - skal jo se se akkurat like ut og gammeldags der i gården, slik at ikke REMA-posen vekker oppsikt på vei inn i en bil som potensielt jukser)  ;D ;D ;D

JorgenM

i3 på en pen 5.plass i januar med hele 294 solgte. BMW på 3.plass totalt, uvanlig høyt det.

Artikkel på DinSide, men får ikke copy/paste til å funke på mobilen.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Amigakongen

Prøve å lime inn linken jeg. :)
Imponerendes av I3 samt av BMW på starten av året. Håper det holder seg videre. :)
Men spennende å se om salget faller med tanke på nye i3n med større batteri utover sommeren.

http://www.dinside.no/935932/bilsalget-i-januar-2016-fortsatt-opp

2015 BMW I3 - 11800km

JorgenM

Ja, er vel derfor salget av Leaf har gått ned, i påvente av den nye versjonen.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA