Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bygger en Harald Revne Think for salg

Startet av ravn, mandag 02. februar 2009, klokken 07:22

« forrige - neste »

ravn



Nå mangler jeg bare nytt støpsel og noen store nok klammer, så skal det nok bli fart på ladinga.
Skapet er jo den orginale "ladestasjonen" for Ranger. Alt den gjør er egentlig å vente til den senser at bilen er tilkoblet (og bilen er "klar") før den slipper 220 volt ut på ledninga. Samme er når du tar ut håndtaket så brytes "pilotsignalet" først og kontaktor slår ut, slik at ladehåndtaket er spenningsløst i det kontakten brytes. Øker nok levetiden.

I tillegg sjekker den at jord er tilstede, og nekter å sende ut spenning hvis ikke.

Det er en enfase 32A kurs, mens bilens lader trekker maks 24A.


Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA