Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns Model S P85 videoer

Startet av fws, lørdag 07. desember 2013, klokken 01:20

« forrige - neste »

fws

Det er mange tråder her om kjørelengde, men vi tåler en til=)
Igår kom jeg i den situasjonen at alle ladestasjoner i borettslaget var opptatt. Dette er en situasjon som mange sikkert kjenner seg igjen i. Og den er ganske frustrerende. Jeg hadde 17% batteri igjen for å komme meg til jobb. Jeg kjører ring 3 fra øst til vest. Det blir ca. 20 km. Vanligvis bruker jeg i beste fall 15%, eller i hverste fall 30% batteri til jobb. Så jeg gikk inn for å se hvor økonomisk jeg greide å kjøre. Tempraturen var på ca. 0 grader og trafikken var grei. Det var litt kalt i bilen siden jeg kjørte uten varmen på, men sete og rattvarme er fin og ha. Da jeg kom på jobb hadde jeg brukt 9% batteri på turen. Det hadde jeg ikke trodd.

Jeg kan nå si at man kommer mye lenger hvis man =)
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

Oddvar

Tesla S 85 2014
Ny Nissan leaf i 2013
Med webasto ... Wow nå suser det :-) solgt
Mvh Oddvar

Balrog

Jeg var nede på 2 streker (22km GOM etter 5 km sammenhengende nedoverbakke) og svingte desperat innom en hurtiglader og ventet 20 minutter i kø. Hurtigladeren viste da at det var 37%(!) kapasitet på batteriet! How come?

Jeg må vel få med et android/SOC-meter. Noen som kan anbefale et trådløst OBDII-adapter?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Elmo

Sitat fra: Balrog på fredag 29. november 2013, klokken 19:43
Jeg må vel få med et android/SOC-meter. Noen som kan anbefale et trådløst OBDII-adapter?

Du må vel bare skumme gjennom Android-SOC tråden
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7911.0.html
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Balrog

Da har jeg brukt 40 minutter på å tolke noen hundre forkortelser i den lange tråden uten å finne annet enn at det finnes mange dårlige adaptere - og ga opp. Er det noen i det hele tatt som kan avsløre navn, nummer og selger på et fungerende OBDII-adapter?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.


eivisa

Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Lynet

Har nettop gjort en liten test.
Skulle før helga kjøre Trondheim - Støren tur/retur og fant ut at det skulle gå da det er 110km for meg. Det var bløtt, vind og 3 til 5 pluss.
Når jeg ankom Støren var soc under 50% så da var det bare å skaffe seg et par timers lading for å greie hjemturen.
Kjørte med varmen på unntatt siste milen på hjemtur da low battery kom på.
Snittforbruket de første 10 mil var da like over 0,2kWh/mil den siste mila kom ned på 0,15.
Så konklusjonen blir at rekkevidden i slikt vær er 100km med varme på.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA