Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbilsalget måned for måned

Startet av timingbeltkiller, torsdag 04. april 2013, klokken 10:53

« forrige - neste »

timingbeltkiller

http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20130314/elbilarna-blir-fyra-ganger-battre-2020
"Elbilarna blir fyra gånger bättre 2020
Erik Söderholm  2013 mars 14  10:08
Senast uppdaterad: i dag, 10:24
Om bara några år lanseras en helt ny batterityp som gör elbilarna betydligt billigare – och dessutom ger fyra gånger längre räckvidd. Blir det försäljningsboom?"
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

PerBear

Her er flere linker til hva batterilaboratoriene rundt omkring forsker på:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5261.0.html
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

edyrli

Når det gjelder folk som spår om batteripriser i framtiden blir det tatt høyde for inflasjon og konsumprisindex?
Når det blir snakket om f.eks. bytte av batteri i leaf og tesla S så går det igjen flere ganger at man kan anta en halvering av pris de neste 8-10 årene.
Optimistene tenker da at 50.000 for nytte leaf batteri er jo ikke så galt. Men dersom lønningene og inflasjon dobler seg over samme tidsrommet så vil en prisreduksjon på 100.000 til 50.000 bety en firedel av dagens priser.
Jeg tror det er mer sannsynlig at prisene vil holde seg flate og inflasjon/lønninger vi øke og dermed gjøre det lettere å kjøpe batteriet til 100.000 om f.eks. 10 år.

Bare litt filosofi fra min side.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

gbzdoc

Hvis du tenker prisen pr. kw/h så vil den garantert gå ned, uavhengig av inflasjonen. Er mange lovende nyvinninger som er på vei til å bli produksjonsklare og gjengangeren er større tetthet (wh/kg) og billigere å produsere. Og er det penger i å få realisert nyvinningene så er veien kort fra lab til produksjon.

Bare se på utviklingen på datamaskiner/cpu'er siste 10-20 år. Kanskje Moores lov funker på batterier også. ;-)

OddB

" I vår spådde konsulentgiganten McKinsey at batteriprisen skulle falle fra 3000-4000 kroner pr. kWh lagringskapasitet til 750 kroner innen 2025. Den amerikanske elbilprodusenten Tesla er trolig nå allerede nede rundt 1500 kroner pr. kWh, mange år foran skjema."

http://blogg.zero.no/2013/11/markedet-tvinger-frem-et-gront-skifte/
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA