Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av jorgen.s, onsdag 21. august 2013, klokken 22:30

« forrige - neste »

Charge-Amps

Hei!

Vi fick information om denna tråd och tänkte lämna lite information kring detta!

1. J1772 är en standard som alla elbilar med denna kontakt stödjer. Att använda en laddkabel av att annat fabrikat bryter inte garantin. Standarden tillåter +-5% på de flesta värden, men vi testar alla enheter innan de skickas ut och de håller nästan alla +-1%.

2. Om du har en UM-EVSE där du får den gula varningstriangeln på instrumentpanelen i en Leaf så är det fel på kabeln och vill vi byta ut din kabel. Ta därför kontakt med oss. Det skadar inte bilen att använda kabeln, men vi vill ändå byta ut den för att det ska fungera korrekt och säkert. Bilen rapporterar korrekt ett fel, men det försvinner efter att bilen stängts av och satts på igen. Felet beror på att vi fått en leverans av relän som har haft problem med att de fastnar i till-läge på grund av en kärvande plastarm i reläet. Det berör inte alla enheter utan ett fåtal.

3. Reläerna är rate'ade för 16A.

4. Tillkopplingsordningen är inte relevant för UM-EVSE. Däremot är det viktigt att UM-EVSE tas ur bilen först om laddning pågår för att undvika gnistbildning vid Schuko-kontakten och slitage på kontakten.

5. Tänk på att vid laddning med 16A så måste anläggningen vara utförd så att den klarar 16A kontinuerlig last. T.ex. så kan inte 10/16A uttag användas för de klarar bara 16A begränsad tid. Likaså krävs 2.5mm² kabel. Kontrollera alltid med din elektriker innan.

Tveka inte att ställa frågor till oss på support@charge-amps.com

Mvh
Fredrik
Charge-Amps AB

emil

Jeg har prøvd å komme i kontakt med dere på epost, men selv etter venting og purring har jeg ikke fått noe svar. Ikke bare får jeg gul varseltrekant ved oppstart, men jeg får ikke engang ladet bilen med min kabel.

Det er nå to uker siden jeg mottok kabelen og jeg merker at jeg trenger en 16A kabel snart siden bilen ikke var fulladet da jeg dro litt tidligere fra jobb idag.

Laffen

UM-EVSE kabelen uten klump og med ekstra lengde er strålende, men også jeg har fått flere feilmeldinger. Det lyser blått når ledningen kobles til bilen på 16A, men senere er det gått over til orange.
Hjemme har elektriker laget til egen kurs på 16A og brukt 6 mm2 kabel.
Jeg har sendt epost til Charge Amps på den eposten de oppgir her på forumet, men eposten kommer bare i retur pga feil epsotdaresse. Noen som har kommet i konstakt med disse folkene? Event fått ny kabel som fungerer greit?
Askøy
Bil: Nissan Leaf Tekna
(blir overlevert 20.9.13 :-)  )

emil

Sitat fra: Laffen på fredag 01. november 2013, klokken 14:42
UM-EVSE kabelen uten klump og med ekstra lengde er strålende, men også jeg har fått flere feilmeldinger. Det lyser blått når ledningen kobles til bilen på 16A, men senere er det gått over til orange.
Hjemme har elektriker laget til egen kurs på 16A og brukt 6 mm2 kabel.
Jeg har sendt epost til Charge Amps på den eposten de oppgir her på forumet, men eposten kommer bare i retur pga feil epsotdaresse. Noen som har kommet i konstakt med disse folkene? Event fått ny kabel som fungerer greit?

Har nå endelig fått svar fra dem og ny kabel er på vei. Er vel nå 4 eller 5 uker siden jeg fikk den første kabelen. Men de er seriøst treige til å svare på mail. Jeg brukte først kontaktskjema på nettsidene deres, men jeg fikk ikke noe svar før jeg satte opp epost adressen til en av de ansatte som kopi på en av purringene.

teralv

Jeg har kjøpt denne kabelen (oransje på toppen til min Leaf): http://elbilshop.no/evse.html

Er dette kabelen som er omtalt i denne tråd? Noen erfaringer med denne forhandleren?
------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
5000 km - Bergen

leaf-newbe

jeg har en slik kabel men som det er noe feil med da den utløser jordfeil beskyttelsen (lyser rødt og blinker hvert 2 sek). de er sinsykt treige på å svare på support mail. de er også trege med å oppdatere nettsien deres med ny info. de ligner mere på en pokker spiller en kunde behandlere. de holder kortene tett til brystet og gir ut minst mulig info. de tar kontakt når du vil kjøpe og de har kabler på lager. ellers er det helt stille fra dem.
tar 2-3 uker for å få svar på en support hendvendelse.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

teralv

Har brukt min kabel en uke (denne med oransje ledning, 6, 10 el 16 amp).
Den fungerer strålende uten noen feil på bil eller kabel.

Merker den blir litt varm i kontakt inn i bil, og i støpsel som går i vegg.
------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
5000 km - Bergen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA