Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: P85D- rettssaken- med referater

Startet av elektrolux, søndag 11. desember 2016, klokken 19:51

« forrige - neste »

elektrolux

Interessant youtube klipp som viser sikkerhetsnivået på disse bilene:

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Egil Fonn

Hmm. 7 seter ser veldig stiv ut ved påkjørsel bakfra. Kan bli en har trøkk for passasjerer når energien ikke absorberes i bilens karosseri.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

OnlyOne

Jeg tror du har rett, Egil. Det er å håpe at vi vi er kommet litt lenger enn at en bil med minst mulig skader etter en kollisjon er målet.
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

Elbil fundamentalist

Sitat fra: Egil Fonn på fredag 21. oktober 2016, klokken 07:20
Hmm. 7 seter ser veldig stiv ut ved påkjørsel bakfra. Kan bli en har trøkk for passasjerer når energien ikke absorberes i bilens karosseri.
Ser poenget, men ofte er vel ikke deformeringsonene annet enn blikk og plastikk som gir lett etter, inntil du når "sikkerhetsburet". Ser ut som Teslaen bruker motpartbilene som "sin" deformeringssone. Solid bil multiplisert med 2,2tonn gjør at det er andre ting enn teslaen som må gi etter.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Egil Fonn

Sitat fra: Elbil fundamentalist på lørdag 22. oktober 2016, klokken 11:34
Sitat fra: Egil Fonn på fredag 21. oktober 2016, klokken 07:20
Hmm. 7 seter ser veldig stiv ut ved påkjørsel bakfra. Kan bli en har trøkk for passasjerer når energien ikke absorberes i bilens karosseri.
Ser poenget, men ofte er vel ikke deformeringsonene annet enn blikk og plastikk som gir lett etter, inntil du når "sikkerhetsburet". Ser ut som Teslaen bruker motpartbilene som "sin" deformeringssone. Solid bil multiplisert med 2,2tonn gjør at det er andre ting enn teslaen som må gi etter.

En lastebil i hekken er skrekken. Den gir ikke mye etter..
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

MrBacardi



Litt utrolig at bilen har hoppet over den e-klassen
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

moonbuggy

<iframe width="980" height="551" src="https://www.youtube.com/embed/P-OMfWuv_Rc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>]<iframe width="980" height="551" src="https://www.youtube.com/embed/P-OMfWuv_Rc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Jalla


 
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA