Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ønskeliste - neste modell av Leaf

Startet av zimba07, tirsdag 12. november 2013, klokken 21:30

« forrige - neste »

zimba07

Hei,

jeg har vurdert å bytte farge + legge til dobbeltlader på min "S85 grey" bestilling. Finalized 11. oktober.

Jeg kontaktet først min kontaktperson tesla alnabru, men fikk beskjed om at de ikke kunne gjøre endringer og jeg måtte sende mail til customereu krøllalfa teslamotors punktum com

Etter 3 dager fikk jeg svar
"Please be advised that we can no longer perform any changes to ordered cars without significantly delaying your order by atleast 2 months."


1. Er det mulig å få inn et endringsønske gjennom andre kanaler uten å få utsettelse?
2. Er det verdt å vente "at least 2 months" på å gå til Black + dobbeltlader?

Dobbeltlader kan jeg fint leve uten, men jeg er veldig usikker på fargevalget. Jeg har sett grå et par ganger og jeg må innrømme at den ser litt kjedelig ut sammenlignet med f.eks. hvit eller svart. Med små barn og hektisk hverdag kan muligens den grå holde seg litt bedre med tanke på småriper og vask, men den svarte er tøffere. Hvit er min favoritt, men den får jeg ikke med kona på...


---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

cairnz

Sitat
1. Er det mulig å få inn et endringsønske gjennom andre kanaler uten å få utsettelse?
2. Er det verdt å vente "at least 2 months" på å gå til Black + dobbeltlader?

1. Tidligere virker det som det var mulig å få "endel" endringer gjennom uten at det påvirket. Nå i de siste ukene virker det som at "alle" endringer medfører en slags "reset" hvor du settes tilbake i køen (uten at dette er noe offisielt fra Tesla)

2. Det er bare du som kan verdsette om det er verdt ventetiden. Husk at hvit og sort er de to "billigste" lakktypene, og metalliclakken visstnok er "hardere" - og dermed kanskje litt mer solid, og multicoat den mest hardføre av de.. Dobbeltlader kan du nok få ettermontert en gang det passer, dog muligens med 25% påslag i prisen for det.
Elbilist

Kagex

Du kan jo se om noen på forum er interessert i å bytte.  Kan jo hende noen ønsker å bytte de og men ikke vil vente.  Kanskje en mulighet

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

Stellar

Jeg bestilte 2 august, har gjort flere endringer etter dette, siste 10 september. Har ikke påvirket leveringsdato, bilen var ferdig produsert i går, levering uke 50/51. Jeg har gjort alt via mail med Roxana. Hun har rprange krøllalfa teslamotors dot com.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Foleson

Jeg tipper at endringer nå skyver bilen fra å bli bygd i denne EU batchen og over til å bli satt sammen i neste. Blir nok fort et par måneder det.

I stedet for å gjøre fortløpende oppdateringer på biler planlagt for produksjon i en batch, så er det nok mye letter for dem å kansellere bilene som skal ha endringer for den planlagte batchen og legge de over i neste som en "ny" intern ordre. 
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

zimba07

Det eneste jeg vet er at jeg valgte "februar 2014" som ønsket leveransedato når jeg bestilte i begynnelsen av oktober. Jeg har ikke fått VIN og status er "sourcing parts"

Tviler på at jeg velger å vente i 2 mnd for å gå til sort lakk. En byttehandel med noen andre kan være en god løsning - det er jo noen her som absolutt IKKE ønsker å få bilen sin for tidlig (er bortreist, vil ha den på våren, vil luke ut flest feil osv).

Så hvis noen leser her og har panikk pga. for TIDLIG levering så kan vi sikkert få til en løsning.
S85, grey, sort skinn, morbærtre, standard felg, + alle pakker -bakseter. 591K
---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

zimba07

Men da er det konsensus på at endringer = utsatt leveranse. Har ikke sett noen tråder rundt dette nylig, tvert om har jeg sett flere som har lagt til dobbeltlader/endret farge og lignende uten å ha nevnt noe om at de er tålmodige sjeler...

Jeg forstår godt at dette kan påvirke produksjonslinjene og at de ikke ønsker endringer som gir lavere pris, men gitt at produksjon skjer LANGT frem i tid og endringen gir økt inntjening så burde Tesla strekke seg langt for å yte best mulig kundeservice og tjene mest mulig penger :)
---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

Kagex

jeg fikk lagt til lydpakken for 2 uker siden, bestilte også i begynnelsen av oktober uten at de sa noe om forsinkelse. du kan jo prøve å maile Roxanne
P29687

Torpedo Ted

Min bestilling ble finalized 12 oktober. Jeg sendte mail 17 oktober om bytte av lakk, of fikk følgende svar den 22. oktober:

SitatThank you for your email. My name is Roxana and I am happy to assist with your query.

Usually we are not making changes after the 14 days window, in which changes can be made by the customer.

But in this case I will make an exception for you.

I will arrange for the paint to be changed as per your email from the 17th of October.

Ingenting nevnt om endring av leveringsdato...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA