Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Webasto varmeren på 106

Startet av El rayo, lørdag 10. mars 2007, klokken 18:35

« forrige - neste »

El rayo

Syntes dette lå litt vel langt utenfor temaet så jeg kopierte den hit.
Dette er jo Reva, det står på forskjermen. Den har visst får en designoppdatering med en "kul" på støtfangeren. Det triller flere Reva i Norge og det er en importør her allerede.
http://www.revanorge.no/

rojohan skrev:
   
Sv: Hvilken bil ved relativt lang daglig belastning?
« Svar #54 på: I dag kl. 04:30 »    
På bilutstillingen i GENÈVE er det ein elektrisk bil som har verdenspremiere og heiter Greeny AC1. Prisen er ca 90 000,-, inkludert sveitsisk moms/skatt ( og den får man kanskje trekke fra  Huh ).

Her er PDF-fil med specs ---> http://www.e-mobile.ch/pdf/2007/Fact-Sheet_Greeny-2007_D.pdf


Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

bosonic

Blybatteriene i Reva blir holdt varme under lading i lave temperaturer og når bilen ikke står tilkoblet nettet kan den innebygde dieselvarmeren opprettholde batteritemperaturen. Dette sikrer god kjørelengde også på vinteren. :)
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

HHF

Ser jo absolutt ikke så galt ut og det er morsomt at man kan få den med skinn og alt annet tenkelig snacks, men kjørelengden blir tross alt litt for snau for mange av oss. Men for ren bykjøring må den jo være fin-fin.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

bosonic

For de av oss som kjører relativt korte avstander med elbilen og har anledning til å lade i "hver ende" så er denne bilen ypperlig. Med kun 2,5 timer for å lade opp til 80% så er det mulig å kjøre mange mil på en dag.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Ken

Jeg var innom våre forhandler i Kristiansand i dag, Felleskjøpet (som kjøpt opp Ole Christian Bye, eneimportøren). De har sluttet å selge dem nå fordi marginene var for små og de var redd for at reklamasjoner under garanti perioden skulle spise opp fortjenesten. De klarte å selge 6 biler bare. Håper at de Reva bilene i byen får service og deler fortsatt. Jeg er redd for at Think kunne havne i samme situasjon. Løsningen er å kjøpe flere elbiler.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

ravn

Hei Ken!

Jeg var også inne på FK for noen dager siden, pratet da med han ene veldig entusiastiske der ute, han starter opp med salg av Reva i ett annet lokale (nærmere verkstedet dem har avtale med) i Sørlandsparken. Så ingen fare her.
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Ken

Det er bra. Kunne har blitt enda bedre med en forhandler midt i byen hvor de bilene er suverene og kjøring fram og tilbake på E18 er mindre behagelig.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Ken

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Astepsy


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA