Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prisøkning 1 OKT?

Startet av Leif Leaf, lørdag 28. september 2013, klokken 02:13

« forrige - neste »

Leif Leaf

Hei.
I går kveld når jeg kjørte hjem fra flyplassen (20 km) ville ikke giret gå fra D-mode til B-mode. Dvs. i displayet skiftet det fra disse to modusene, men jeg kjente tydelig at bilen ikke regenererte når jeg gikkk fra D til B-mode. Etter å ha skiftet/byttet rundt 10-12 ganger mellom disse to modusene på vei hjemover (mens bilen går) kom plutselig regenereringen tilbake (i B-modus). Det virket altså som bilen ikke ville sette giret i B-modus de første 10 minuttene bilen kjørte. Jeg ville poste erfaringen her for å høre om noen andre har opplevd det samme? I dag tidlig fungerte de to forskjellige modusene helt som normal igjen. Har ikke kontaktet Nissan. Dette er en ny Tekna.
Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

Brødbilsjåfør

Var bilen fullladet når du begynte? Isåfall er det normalt,da batteri et fullt.
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

Leif Leaf

Sitat fra: Brødbilsjåfør på fredag 20. september 2013, klokken 12:34
Var bilen fullladet når du begynte? Isåfall er det normalt,da batteri et fullt.

Ja - det var den. Og - selvfølgelig - du har helt rett. Dette har jeg lest om tildigere. Bilen gir naturligvis ikke strøm tilbake til batteriene når de er fulle :-) Føler meg litt dum nå, men takk for svar!
Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

leaf-newbe

helt naturlig.
å føle seg litt dum av og til det er det vi lærer av.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

pottle

#4
Takk for at du spurte om dette. Du har gitt oss alle sammen gratis voksenopplæring og god oppfrisking av kunnskap.

Jeg er sikker på at noen lurer på dette til daglig!

Fakta: B-giret genererer ikke og brukes ikke når batteriet er fulladet. Det er faktisk viktig å huske på dette, fordi jeg f. eks. bruker b-giret til å bremse og justerer farten ut i fra dette.
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

Haahov

Står litt mer info på http://www.elbil.no/wiki/Leaf:Regenerering om hvordan man ser hvor mye regenerering som er tilgjengelig.
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA