Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Yokohama IG50 - Noen som har testet

Startet av kjbu, onsdag 22. januar 2014, klokken 16:18

« forrige - neste »

elvedalen

Jeg fikk startet varmeapparatet ved å trykke på start 2 ganger uten å trå på bremsen, men det virker ikke vær gang. ::)
Nissan Leaf Tekna 2013.

bjorn_2390

Sitat fra: elvedalen på lørdag 25. januar 2014, klokken 23:05
Jeg fikk startet varmeapparatet ved å trykke på start 2 ganger uten å trå på bremsen, men det virker ikke vær gang. ::)
Men er ikke det bare det som skjer når man trykker på startknappen uten å holde bremsen inne? Spørs om det var tilfeldig, for jeg har gjort dette, og da starter "varmeapparatet" i bilen på samme måte som det var da jeg stanset sist, og er ikke "overstyrt", slik som den "fjernstyrte" klimavarmeren er.
Blå Euro-Leaf (2012)

kristmara

Hvis jeg ikke orker å vente på appen (som kan være på så mange telefoner du vil), går jeg bare ut og starter bilen. Den kan riktignok kjøres uten at nøkkel er tilstede, så kanskje ikke det ideelle på et offentlig sted, men hjemme kan jeg finne på dette. Varmen funker også ved å trykke to ganger på startknappen, men dette tar lengre tid fordi du må vente et par sekunder mellom hvert trykk og så starte på nytt når du skal kjøre.

kjbu

Sitat fra: kristmara på onsdag 29. januar 2014, klokken 10:03
Hvis jeg ikke orker å vente på appen (som kan være på så mange telefoner du vil), går jeg bare ut og starter bilen. Den kan riktignok kjøres uten at nøkkel er tilstede, så kanskje ikke det ideelle på et offentlig sted, men hjemme kan jeg finne på dette. Varmen funker også ved å trykke to ganger på startknappen, men dette tar lengre tid fordi du må vente et par sekunder mellom hvert trykk og så starte på nytt når du skal kjøre.

Laders bilen samtidig da? Vil helst at strømmen skal tas fra nettet istedenfor batteriet, for å ikke drepe batteriet alt for tidlig.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

johncl

Å trykke 2 ganger på Start ser ut til å fyre opp diverse inni bilen inkludert AC, men min erfaring så langt er at det ikke kommer noe varme selv om anlegget blåser luft inn, da må jeg trykke ned bremsen og trykke start som vanlig. Mulig jeg rett og slett ikke har vært tålmodig nok og ventet på varmen da og at det går raskere ved en vanlig start?
Perlehvit Leaf 2014

kristmara

Sitat fra: kjbu på onsdag 29. januar 2014, klokken 10:35
Sitat fra: kristmara på onsdag 29. januar 2014, klokken 10:03
Hvis jeg ikke orker å vente på appen (som kan være på så mange telefoner du vil), går jeg bare ut og starter bilen. Den kan riktignok kjøres uten at nøkkel er tilstede, så kanskje ikke det ideelle på et offentlig sted, men hjemme kan jeg finne på dette. Varmen funker også ved å trykke to ganger på startknappen, men dette tar lengre tid fordi du må vente et par sekunder mellom hvert trykk og så starte på nytt når du skal kjøre.

Laders bilen samtidig da? Vil helst at strømmen skal tas fra nettet istedenfor batteriet, for å ikke drepe batteriet alt for tidlig.

Hvis bilen er plugget i kan du også trykke bremsen og startknapp uten at du kan kjøre uten å starte på nytt. Den tar strøm fra nett, men klima krever ofte mer enn det som kommer gjennom kabel så litt av det går fra batteriet. Med 16A lader er min erfaring at lite går fra batteriet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA