Hovedmeny

Nyeste innlegg

#91
Model Y / Sv: Vente på nye Tesla Y (ex J...
Siste innlegg av Radial - lørdag 08. mars 2025, klokken 20:02
Leste en plass at all HW er på plass i de fleste 3/Y for V2G/V2L, selv gammel modell, men SW er ikke sluppet for det.
#92
Kjøpe elbil? / Sv: Hvilken elbil er best tota...
Siste innlegg av Radial - lørdag 08. mars 2025, klokken 19:59
G6 er litt nisje-produkt, med under 1000 registrerte eksemplarer totalt.

Å være på ett Forum ala dette kan  også noe være noe "gammeldags", og for de som er over snittet interessert i bil, så det er ikke sikkert du finner så mange typiske G6 eiere her enda ihvertfall
#93
Model Y / Sv: Vente på nye Tesla Y (ex J...
Siste innlegg av What-a-watt - lørdag 08. mars 2025, klokken 19:53
Hadde vært stas å lade gratis på Supercharger, for så å bruke strømmen hjemme.

Før fansen nå får kaffen i halsen, og som holder på å forfatte avskyserklæringer: Just kidding. 8)
#94
Kjøpe elbil? / Sv: Ny bil til 2m lang sjåfør ...
Siste innlegg av Radial - lørdag 08. mars 2025, klokken 19:49
Sitat fra: daktari på lørdag 08. mars 2025, klokken 16:24Hvordan i all verden får du plass i en Qashqai?!

Merce har alltid vært gode for lange sjåfører, prøv en EQB kanskje? Flyttbart baksete også.

ID.7 og iX har veldig bra benplass i baksetet bak min normale høyde. ID.4 har bedre benplass i baksetet enn Y, er min erfaring.

Vet ikke hvordan bruktprisene på ID.buzz er, men da er problemet løst.

Qashqai finnes i en "+2" utgave, som er rundt 20cm lenger enn vanlig.
Den er etter husken min veldig grei i baksetet.
#96
Model Y / Sv: Vente på nye Tesla Y (ex J...
Siste innlegg av Counterpointer - lørdag 08. mars 2025, klokken 19:23
Sitat fra: What-a-watt på lørdag 08. mars 2025, klokken 16:09Kunne ønsket at Tesla hadde V2H (Vehicle To House).... :D
Det har jo vært snakket om V2H, men heller ikke Juniper har jo det.....
#97
Model Y / Sv: Vente på nye Tesla Y (ex J...
Siste innlegg av RJK - lørdag 08. mars 2025, klokken 19:21
V2H er da offisielt forkortelsen for "Vehicle to Home", ikke "House"...! 8)

Man skiller jo på de 3 variantene V2L - " "Vehicle to Load", V2H og V2G -  "Vehicle to Grid". Forskjellen på de to siste, er muligheten til å sende strøm tilbake til nettet eller ei! Og den første er jo direkte til apparat som trenger strøm.

Har du egen bolig og egen lader, vil nok V2H og V2G være interessant. Men for de fleste av oss, er V2L tilstrekkelig.

Spesielt siden man gjerne har bilen parkert ved jobben når sola står høyt på himmelen og derved likevel ikke kan opptre som batteri hjemme.
#98
BMW iX3 / Sv: Neue klasse iX3
Siste innlegg av automat - lørdag 08. mars 2025, klokken 19:11
Sitat fra: daktari på lørdag 08. mars 2025, klokken 16:18altså hvor mange ganger har du testet at 4wd faktisk funker i revers før du kjøpte bilen? Man regner jo med at det funker på alle elbiler slik som det måtte gjøre for mekaniske systemer inkl også Haldex.

Her har FM Skillebæk spredd et rykte som fremstilles av ham som troverdig, men det er også for men utrolig til å kunne stemme, og BMWs markedsføringsavdeling forsøker dementere dette.
Nøyaktig ingen. Fordi man forventer at awd virker i revers. Og hadde jeg kjøpt en MG hadde jeg blitt lurt.

MG-eksempelet viser at dette er noe bilprodusenter kan finne på å gjøre. Og det har kommet en påstand om at dette også gjelder iX3, med kilder i BMW.

Vi får håpe at det er feil, eller at BMW velger å endre designet. Men jeg ville valgt å vente til det foreligger en offisiell bekreftelse fra BMW på skikkelig AWD før jeg hadde kjøpt en iX3. Eller at noen faktisk har testet det ut. Bmwblogs artikkel er ikke god nok bekreftelse for meg.

Det er ikke mer komplisert enn dette.
#99
EX90 / Sv: Volvo EX 90 Recharge
Siste innlegg av eSaab - lørdag 08. mars 2025, klokken 18:55
#100
BMW iX3 / Sv: Neue klasse iX3
Siste innlegg av Trond.m - lørdag 08. mars 2025, klokken 17:48
Det er vel ingen som sier at noen lyver. Det er da merkelig at ikke BMW selv er interessert i å fjerne enhver tvil. BMWBlog refererer da fortsatt til en ikke navngitt kilde hos BMW. Men det er jo ingen tvil om at vi har et ønske om at Elbil24 har misforstått sine navngitte kilder hos BMW og Steyr.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA