Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Citrusen

#1
Hva heter og koster litium batterier til en Saxo?
#2
Får kanskje prøve å kjøpe ei komplett bærebru :-)
#3
Da skulle jeg bytte bærekula som var kjøpt..
Tok ut bærebrua og pressa ut den gamle, men den nye datt ned i hullet uten å presse. 3640 36 er delenummeret med mål 36,85mm og 16mm. Den gamle måler ca 37mm når den er presset ut og da er deformert riller.

Finner ikke slik bærekule og heller ikke via forhandler.

Hjælp :-)

#4
Jeg sitter å ser på ebay etter program og kabler til min Saxo 2001.
Lurer på forskjellen på for eksempel diagbox 7.65,7.76, 7.83 og diagbox 7.83

http://www.ebay.com/itm/For-Citroen-Peugeot-Diagnostic-Tool-Scanner-PP2000-lexia3-Diagbox-V7-65-w-Chip-/132202598568?hash=item1ec7e390a8:g:b8wAAOSww9xZJUoA

http://www.ebay.com/itm/V7-83-Lexia3-Firmware-921815C-Lexia-3-PP2000-V48-V25-For-Citroen-For-Peugeot-New-/311868151651?hash=item489cca5763:g:e0kAAOSwBt5ZEvXw

Noen er med 2 chip andre ingen..

Hva bør jeg velge? Har jo en del andre Citroen på gården også, Xsantia 2.0 16v, Xsara, ZX 2.0 16v, Evasion 2.0HDI, C5 2.0HDI + eldre CX men der er vel lite hjelp med dette ;-)
#6
Håper ikkje kona di måtte vente alt for lenge på stasjonen da ;-)
#7
Var innom noen ladestasjoner og så ingen vanlig kontakter der, så da kan en kjøpe en slik overgang som du viser på bildet.

Tenkte bare at når en har en ekstra kontakt som hører til bilen som har disse hurtigladekontaktflatene at en kunne laget en annen overgang til disse direkte kontaktene og til orginal laderen som sitter i bilen. Men det blir jo litt "mekkers"
#8
Er det noe jeg kan sjekke? Har ikke noe programvare eller data, bare multimeter..
#9
Nå når jeg har etterfyll batterivann og fått kjøre litt service, slettet feilmeldinger. Ladet en del ganger kommer ladelampa på ved Ca 15% jeg har også bratte bakker opp siste kilometer før hjemmet. Også fått bedre rekkevidde enn før fylling av 5liter batterivann.
#10
Så da er det ingen mulighet for å lade noen plass på ladestasjoner langs Norges land..
#11
Men om en får tak i en ho koblin til å bruke som et adapter kanskje?
#12
Hvordan ser en slik hurtigladekabel ut? Og hvor kan en kjøpe slikt? Hvor mye kan en lade med for å ikke skade batteriene?
#13
Jeg lada bilen normalt, fylte vann når den var nyladet. Kjørt noen turer og lada oppigjen. Var på Citroen verkstedet og sletta batterivann og feilmeldingslampa. De kjørte også et batterivedlikeholdsprogram. Hatt noen turer etter dette og i dag kjørte jeg 7,1 mil med meg og 3 unger i bilen. Landeveiskjøring men med en del bratte bakker. Tidligere gikk den 5,5mil. Har også skiftet batterikjølingsrøra i aluminium som er under bilen. Aluminiumen hadde korroderer små hull, nå er det Per gulvvarme rør 20mm og alt er tett.
Mangellapp på EU-kontroll : Ei bærekule, to bremserør og en del blinklys som var blitt hvite..
#15
Har blitt bytta de stubbene med gummislanger rett før jeg overtok bilen. Fikk bilen på bukken og fant ut at det var korrosjon som hadde laga hull i aliminiumsrøra fra de fremste batterikassettene til de bakre.

Byttet dem ut med 20mm PEX gulv varmerør så nå er alt tett :-)

Er det normalt at ladekontakt lampa kommer på når det er 35%?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA