Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - brako79

#21
e-Golf / Sv: Kia Optima SW PHEV
torsdag 03. august 2017, klokken 13:45
Noen med erfaringer så langt?
Positive og/eller negative?  ;)

Pga familieøkning ble denne bestilt, med estimert levering i oktober.
Vurderte Passat GTE, men Optima var nesten 3 cm bredere mellom isofix over midtsete.
Da kan det gå akkurat med en voksen mellom to barnestoler på langtur, ved behov.

Lei av mørk bil som alltid ser skitten ut, så ble aluminium silver denne gangen med teknikkpakke og panorama soltak.
Siden den ikke har mulighet for forvarming ble det også DEFA Link.
#22
e-Golf / Sv: Hvor mange feil kan man forvente på en Tesla?
onsdag 21. juni 2017, klokken 13:23
Jeg har ikke svart på avstemningen fordi jeg ikke har Model S, men Model X. Men nå har jeg hatt min Model X ett par uker, og jeg har fortsatt ikke funnet noen feil. Det eneste jeg har hatt trøbbel med er å få Homelink til å fungere, men jeg tror kanskje jeg har for ny garasjeportåpner. Jeg skal undersøke litt mer rundt det.
#23
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Lading i Sirdal
tirsdag 20. juni 2017, klokken 12:21
Sitat fra: aronesen på tirsdag 20. juni 2017, klokken 07:40
Planlagt oppstar er visstnok uke 26.  http://www.sirdal.kommune.no/nyheter/annonser-kunngjoringer/1785-bkk-med-storsatsing-pa-hurtiglading-i-sirdal
I driftssettelse ja, oppstart på prosjektet er i følge samme link uke 23, så det bør gå an å se pågående byggearbeid om en kjører forbi:

"Anleggsarbeidet startar etter planen opp i veke 23, og laderar, tavle og leskur vert montert i veke 24 og 25. Planlagt driftsstart er veke 26."

Håper bare det faktisk skjer og at ikke noe er stoppet opp på grunn av klagen.
#24
Elbiler i media / Sv: i-Pace får ikke hengerfeste
tirsdag 23. mai 2017, klokken 23:52
Sitat fra: jlan på tirsdag 23. mai 2017, klokken 19:39
Da er det vel bare å få igjen reservasjonspengene ja. Jeg tror Jaguar gjør en feil her. Når  f-pace har hengerfeste, så er det vel få grunner til at i-pace ikke skal ha.

Vi har nettopp vært på tur med en liten campingvogn. Praktisk rekkevidde med batteriet mellom 90% og 10% er ca 200 km. Det holder fint til kjøring rundt om i Norge (unntatt Finnmark), med lading stort sett på superladere. Et ekstra pluss er det at vi er uavhenging av å koble campingvognen til 220V, Teslaen leverer 12V på hengerkontakten selv når den er parkert. Vi brukte vel 1% på en natt.

Takk for nyttig info. Jeg trenger 12V kontinuerlig i bilen til en kjøleboks, det kan virke som det enkleste er å lage en skjøteledning med hengerplugg i ene enden og 12V sigarettennerstøpsel i andre enden. Lurer bare på om det er mulig å trekke den inn i bilen fra der hengerfestet er på en enkel måte? Greit å gjøre slikt uten å gripe inn i bilens ledningsnett tenker jeg.
#25
Sitat fra: gigafactory på onsdag 19. april 2017, klokken 15:42
Jeg har sett at Teslabjørns TMX P90DL aldri går over 100 kW på SuC, stopper på lavt 90-tall. Han nevnte noe om en oppdatering som senket peak ladeeffekt, gjelder dette for alle?

Nope. TeslaBjørn har F0008x som VIN. Jeg har F00076 og har ikke dette problemet. Må være noe med bilen hans eller kanskje det at han har ladet så mye?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA