Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Tarpoon

#1
ES8 / Sv: Eier erfaringer
fredag 17. desember 2021, klokken 23:26
Har hatt bilen snart 1 måned.
Bilen er veldig bra, men har mange ting ifm. software som kan og bør forbedres. Merkes godt når man har kjørt Tesla i mange år.

Varsling på fartsgrense har en bug, Nomi varsler selv om det er skrudd av. Burde også vært mer konfigurerbart, feks, bare varsling ved fartsgrenser under 80 eller valgfri verdi.

Kommer til å lage en liste etterhvert og sende til Nio.

DAB-radioen virker ikke bra i det hele tatt. Enda verre en tidlig Model S :)
Andre som har merket det samme?
Samt veldig knotete å bytte mellom radio og Tidal.

Alt i alt er jeg fornøyd, regner med SW blir bedre med tiden.
#2
Fikk lånt ladekabel  :)
Satte i gang lading, tok et par dager å varme opp batteriet, og så lading mot 100%.

Ingen feil, alt ser i orden ut. Var bekymret for at det kunne være en isolasjonsfeil i batteriet, men alt vel så langt.
Fant en ladekabel på Finn som jeg henter i dag, og da blir det liv i bilen, ihvertfall frem til neste EU-kontroll :)
#3
Takk for tipset. Likte ikke helt tonen i den annonsen, men kan være et alternativ.

Elbilmek selger den også for 4383!
Med garanti dog. Men stiv pris.

Får se hva jeg gjør, mulig jeg kontakter deg for et lån. Det hadde vært topp. Kunne evt. kjøpt en hvis alt er i orden.

#4
Ja, burde nevnt det.
Bor i Blaker, Lillestrøm kommune.
#5
Hei,

Ladekabelen min fikk inntrenging av vann. Åpnet den, tørket og limte den sammen igjen. Men nå blinker den på power fault og car link, dvs. at den er ødelagt (regner jeg med)

Den har ikke vært mye brukt i det siste, men har holdt zebra-batteriet varmt helt til ladekabelen røk. Nå vil jeg gjerne få tak i en ny, for å se om det er mulig å varme batteriet opp igjen. Går ikke det, så er det nok kvelden for hele bilen.

Så, spørsmålet er om det er mulig å få tak i en ny ladeboks i dag, eller om jeg kan få låne en for å teste om batteriet er i orden.

Bilen er jo ennå hel og grei, ble eu-godkjent i fjor.

#6
Du kan gjøre det, men problemet er en bryter bak bremsepedalen som må byttes.
Man kan gjøre girspak-trikset, men da kjører man uten bremselys, da nevnte bryter styrer lyset.
#7
Can you give us a price on such an installation?
#8
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Rød Trekant
onsdag 03. februar 2016, klokken 12:39
Har du sjekket 12v-batteriet? Ga meg samme symptomer da det var gåent
#10
Jeg satte nettop inn dette batteriet: Biltema 802607
#11
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Bytte bremser
tirsdag 08. september 2015, klokken 23:32
Fikk tips av en bilmekaniker.
Det var bare å presse stempelet tilbake på plass. Ikke noe skruing.
Skive og klosser skiftet uten problem, og da burde det være greit.
#12
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Bytte bremser
mandag 07. september 2015, klokken 00:43
Stempelet er helt løst, dvs at det kan beveges i alle retninger og ikke sitter fast i noe.
Derfor tror jeg at det må skrus på plass på en eller annen måte, uten at jeg er sikker på hvordan akkurat denne calipern fungerer. Dette utfra en del googling jeg har gjort i dag.

Det er nok dette som har gjort at den ene bremseklossen var mye mer slitt en den andre, stempelet har ikke blitt trukket tilbake...
#13
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Bytte bremser
søndag 06. september 2015, klokken 15:11
Det gikk greit å bytte skive og klosser på høyre side.

Men, det skal ikke være enkelt. På venstre side er stempelet på caliper løst, og det lekker litt olje også.
Skal stempelet skrus fast? Har ikke klart å gjøre det når jeg har prøvd nå...
#14
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Bytte bremser
lørdag 05. september 2015, klokken 23:20
Ok, da var det ikke så veldig skummelt allikevel.
Nå må jeg bare få de ut, og har ingen "griserumpe" tilgjengelig.

Men dere har bare boret og fjernet skruene, og bruker ikke noe der lenger?
#15
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Bytte bremser
lørdag 05. september 2015, klokken 17:28
Måtte ut og sjekke igjen...

Skruene er brukket, og sitter igjen i hjulfestet.  :o

Edit: På begge sider
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA