Virker som Bilene ikke liker seg videre i kulde. I likhet med Gocarter så begynte flere lamper å å lyse på dashbordet. Hovedlyset slutte å virke og 12v anlegget ser ut til å gå bananas. Måler høye voltverdier når tenningen slåss på.
Vedr. Ditt problem - Ikke glem at ladelampen slutter å lyse en periode ved 80% dette skjer fordi batteriet kalibreres før den lader de siste 20%. Denne perioden varierer avhengig av årsmodell og temperatur fra 30 min til en time.
Sitat fra en postering av hma:
1) Sørg for at batteriet kontrollboks kalibreres ved jevne mellomrom. Denne tilstanden kalles "open circuit voltage measurement" og kjøres under lading ved 80% ladestatus. Du merker dette ved at ladingen stopper opp ca 30 minutter, og den grønne batterilampa på dashbordet slukker. I denne perioden utlades batteriet noe, endringen i spenning måles og ladestatus fastsettes. Deretter fortsetter lading, men med lavere hastighet. Det kan ta opp ca 4-5 timer å fullføre lading fra 80% til 100%.
To timer etter at bilen er ferdigladet (End of Charge) vil den starte lading på nytt og sette End of Charge på nytt, - en slags dobbel kalibrering.
Vedr. Ditt problem - Ikke glem at ladelampen slutter å lyse en periode ved 80% dette skjer fordi batteriet kalibreres før den lader de siste 20%. Denne perioden varierer avhengig av årsmodell og temperatur fra 30 min til en time.
Sitat fra en postering av hma:
1) Sørg for at batteriet kontrollboks kalibreres ved jevne mellomrom. Denne tilstanden kalles "open circuit voltage measurement" og kjøres under lading ved 80% ladestatus. Du merker dette ved at ladingen stopper opp ca 30 minutter, og den grønne batterilampa på dashbordet slukker. I denne perioden utlades batteriet noe, endringen i spenning måles og ladestatus fastsettes. Deretter fortsetter lading, men med lavere hastighet. Det kan ta opp ca 4-5 timer å fullføre lading fra 80% til 100%.
To timer etter at bilen er ferdigladet (End of Charge) vil den starte lading på nytt og sette End of Charge på nytt, - en slags dobbel kalibrering.