Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - POSi411

#31
Klarer vi å få en dansk Think til å gå igjen?
Jeg har blitt kontaktet av en danske som har problemer med sin Think. Han skriver følgende:

" Jeg har købt en think city a306, problemet er den ikke vil lade
Jeg har været inde i datalister og den skriver at max ladespænding er 283
volt,og det er ikke nok når batteriets nominelle spænding er 370 v.
der er også stor forskel på controller og bmi´s udlæsning af ladetilstand
bmi siger 0% og controller siger 75%
kan det være batteriet skal resettes ?"

Jeg har bedt ham om å sjekke 12V batteriet og han sier at det er OK.
Er det noen som vet om det er noen i Danmark som har diagnoseutstyr til Think?
Eventuellt kunne tenke seg å prøve å hjelpe ham?
Send PM så formidler jeg kontaktinfo.
#32
Denne tråden er visst litt død, men da har min Think passert andre PKK (EU-kontroll) uten anmerkning.  ;D
Km stand er nå 54000, og det som har blitt byttet hittil er en varmekolbe pluss skiver og klosser forran.
#33
Sitat fra: Lunde på tirsdag 07. januar 2014, klokken 20:07
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 07. januar 2014, klokken 19:08
Jeg har vekkprogrammert hele regen på C1 EV'ie jeg har. Bilen ble etter det kjekkere å kjøre.

Hvordan opplevde Lunde seiling med i3? Var det enkelt å finne punktet på fartspedalen som gav fri seiling.

Hehe seiling og seiling fru blom. Det er vel kun gamleTH!NKen og e-up foruten seilbåter som gir noen følelse av å "seile" noe sted. Det har jeg forsåvidt blitt vant med da min nyere TH!NK modell jobber etter samme prinsipp.
Prøvekjørte i3 i dag. Likte måten den regenererte på veldig bra og ble fort fan av enpedalskjøring. Savnet derimot en "sport" stilling med raskere respons på "gass"-pedalen.
#34
Sitat fra: hma på lørdag 13. oktober 2012, klokken 22:59
Ellers vil jeg anbefale deg og kjøpe 4 nye skruer (M8 med kon hode og torx).
Det er skruene som fester bremseskivene det er snakk om?
Mine er M6, skulle ikke tro det er forskjell på disse?
#35
Går nå til høyeste bud over vrakpant (3000,-).
Frontrute og bakaksel må da ihvertfall være verd noe?

Sitat fra: POSi411 på torsdag 24. oktober 2013, klokken 21:00
Think Classic PIV 4 delebil selges. Egner seg også for en som tenker på å bygge om en PIV 4 til moderne batterier.
Karosseri, over og under-ramme er OK.
Motor/differensial og drivaksler har gått noen få tusen km.
Bakaksel OK.
Oppvarmet frontrute OK.
Uten elektronikk eller batteri.
Står I Oslo. Kan trilles men bør hentes på henger.



Hilsen
Per Ole Simenstad
Tlf. 932 50 639
email per(at)simenstad.com
#36
Sitat fra: Ben på onsdag 13. november 2013, klokken 09:59
"Uten elektronikk" - betyr det at styring til motor ikke følger med? Jeg ser etter motor og styring til ELbåt-prosjekt
Ingen elektronikk i denne bilen.
#37
Sitat fra: Caspar på torsdag 14. november 2013, klokken 12:26
Jeg har hørt at selve glasset er likt, men at det kan være forskjeller i det sorte feltet neders på glasset.
Ah, hullet for VIN nr. mangler vel på PIV4. Ligger det sorte feltet utenpå slik at man kan skrape et hull tro?
#38
Er frontruta på PIV4 (A266) og PIV5 (A306) like?
Broderen har en PIV4 delebil som frontruta (med varmetråder) er bra på.
Lurte på om jeg skal ta ut den ruta og ha som reserve for min PIV5?
Noen som vet hvordan man får ut en frontrute hel, forresten?

#39
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Sv: Think Classic/PIV 4 Delebil
tirsdag 12. november 2013, klokken 22:15
Ny pris: 4000,- (Inkl. vrakpant. Husk at vrakpanten nå er 3000,-)

#40
Sitat fra: Svesa på mandag 04. november 2013, klokken 20:40
Er alle Think City levert med servostyring?
Nei, ikke alle. Min 2008 har ikke.
#41
Må bare bekrefte at El Rayo nok fortsatt sliter med helsa. Han har bedt meg prøve å selge PIV4 prosjektet "Blu" han holdt på med fordi garasjen den står i må tømmes. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10108.0.html
#43
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Think Classic/PIV 4 Delebil
torsdag 24. oktober 2013, klokken 21:00
SOLGT
:D :'(
#44
I would try a 2-component acrylic.
For example 3M DP 8005.
Make shure the parts are clean and try to rough the surface with some coarse sandpaper.
#45
Sitat fra: Poppe på mandag 15. juli 2013, klokken 15:16
It seems pl400 does not bond  well to polystyren.
Going back from work I picked up a bottle of  Pattex 100% (glue, meaning no solvent). It is supposed to glue polystyren and most plastics.
Next step is probably a long screw.  ;)
I think that the foam is Polypropylene (PP). From my memory I remember that Think got a price for "recyclability" for the B-post assy because all the parts are from the same material (PP). This should also be indicated on the back of the part, often as >PP<; or maybe >EPP< when it is a foam.
I also remember that I heard that this problem occured on several of the pre-production parts, mostly on the A-pillars, and the adhesive was changed for the production cars.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA