360 tkm på 90%, 407 tkm på 100%
p85d gått ca 6500km
snittforbruk totalt er 252 wh/km
p85d gått ca 6500km
snittforbruk totalt er 252 wh/km
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: kjbr på onsdag 10. juni 2015, klokken 19:35Det er helt sikkert mulig! og jeg vil tro at det er "akseptabelt" for myndightene selv om dimensjonen ikke står i vognkortet. Det er jo minimal forskjell på modellene, og antageligvis ingen forskjell på hjulopphengsgeometrien.
Er det mulig å bruke dekk og felger som egentlig er til P utgaven til 70D? Dimensjonen er 265/35/21 og 245/35/21 og de originale felgene til Tesla.
Sitat fra: MrGekko på mandag 27. april 2015, klokken 22:40Jeg irriterer meg ikke over litt øket dekkstøy, det er bare ved hastigheter mellom 50 og 90 man merker det synes jeg. Men med contiene var det slik at dama synes det var litt irriterende å høre på lyden av hendene mine gnisse mot rattet, da er det ganske stille ;-) Jeg er glad jeg byttet for bilen fortjener skikkelige sporty, brede dekk, og jeg ser stor forskjell på utseendet. Kan ikke si jeg har merket så mye forskjell på forbruket, men har heller ikke sjekket så nøye. Med pen langkjøring i Range mode skal jeg også klare 195 kW/t.
Er fortsatt i tenkeboksen angående å bytte. Når du skriver at det er merkbart mer støy - er det slik at det er så merkbart at det er irriterende?
Noe av det jeg liker med Conti-dekket, er at det støyer minimalt. Forbruket er også meget lavt (lå på 195 kw/t i snitt, Kristiansand-Horten)
Sitat fra: turfsurf på søndag 26. april 2015, klokken 06:00Etter at Thule er skrudd sammen første gang er bredden låst og det følger med klistremerker for å markere hvilken vei de skal på, da blir monteringen overkommelig:
Har tilsvarende erfaring m.t.p. montering. Whispbar har håpløst mange løse deler. Hvordan er det å montere Thule for Tesla, jeg har bare erfaring med Thule wingbar for bil med rails, som tar 5 min å montere.