Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Trond.m

#31
BMW iX / Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
søndag 09. februar 2025, klokken 11:15
Synes det er merkelig at Sophisto grå ikke lenger er tilgjengelig sammen med M-Sport. Lite utvalg av farger jeg kunne tenke meg nå, men Tanzanite blue og Space Silver skal visstnok bli tilgjengelig fra sommeren 2025(se PDF med høydepunkter for nye iX)

Aller helst kunne jeg ønsket meg noe liknende Daytona perleeffekt som Audi har, men det vil tydeligvis ikke BMW levere med mindre man velger individual.

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/attachment/T0447642EN/627512
#32
BMW iX / Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
lørdag 08. februar 2025, klokken 14:16
Ser det snakkes om stoffseter i M-Sport pakken. Det er vel microfiber med sort perforert sensatec kunstskinn der man sitter og i ryggen. Grå microfiber på sidene er da helt omvendt fra hva som er naturlig og jeg ser for meg at det lett kan bli skittent når man går ut og inn av bilen. Synes også det store grå partiet på midtsetet bak i grå microfiber ser litt underlig ut.
#33
BMW iX / Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
lørdag 08. februar 2025, klokken 07:42
Sitat fra: Leaf_2014 på torsdag 06. februar 2025, klokken 22:57Noen som har anelse hvor mye rekkevidde som forsvinner ved m-pakke 21" felger på IX60? Vil tro 22 og 23" virkelig er hvor det krymper, og at 21" gir relativt lite reduksjon?
Du får beregnet WLTP ved å konfigurere bilen.
#34
BMW iX / Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
lørdag 08. februar 2025, klokken 07:38
Sitat fra: daktari på fredag 07. februar 2025, klokken 08:26Jeg vil tro at mesteparten tapes ved overgang fra 235 brede 20" til 255 brede 21" og oppover.
I følge konfiguratoren er det bare 12 km forskjell i WLTP fra 20-21. Men i praksis vil nok forskjellen bli høyere ved våt vei med bredere dekk.
#35
Audi Q6 e-tron og SQ6 e-tron / Sv: Pris mm.
onsdag 05. februar 2025, klokken 03:12
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 04. februar 2025, klokken 10:13kan vel og trekkes på leasing, men ofte mindre siden de jukser med lav "rente". Kan selvfølgelig være vanskelig å estimere verditap på 3 år, men føler leasingselskap med få unntak beregner alt for høyt verditap - ofte like mye på 3 år som en ved kjøp erfarer på 4,5 år.
Du får ikke fradrag for renter, men grunnlaget for renteberegningen er litt lavere enn kjøpesummen da mva trekkes fra siden det er et bedriftsskjøp. Det er vel også derfor kjøpesummen i leasingkontrakten er lavere, så legges mva på leasingprisen til slutt om jeg har forstått dette rett. Forøvrig ville jeg nok valgt Pro når pristillegget er så lavt. Du får jo en god del mer enn luftfjæring i tillegg hvis jeg planleggervå ha den under 5 år. Reparasjon av luftfjæring er kostbart og er vel ikke til å unngå.
#36
BMW iX / Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
fredag 31. januar 2025, klokken 20:39
Lavere vekt på iX45 er jo også et poeng. Det er synd at bevisst priser den mest attraktive modellen slik at den er usalgbar. De har gjort det samme med i4 e-drive 40, og det har de holdt fast på i flere år. Så det blir nok lenge å vente på en prisgunstig iX45.
#37
Audi Q6 e-tron og SQ6 e-tron / Sv: Pris mm.
torsdag 23. januar 2025, klokken 19:09
Sitat fra: Dieselgubben på torsdag 23. januar 2025, klokken 18:49Noen som har fått med seg prisnedgang? Hvis jeg husker rett, er pro satt ned med 20k.
Den er vel ned 58K i følge prislisten, forutsatt at de ikke har endret innholdet i pakken.
#38
BMW iX3 / Sv: Neue klasse iX3
tirsdag 14. januar 2025, klokken 15:38
Sitat fra: esan på tirsdag 14. januar 2025, klokken 11:45Synes det er rart at bilen skal hete iX3. Det er jo samme navn som dagens bil, selv om dette ser ut til å være en helt ny bil?
Det vil være enda rarere om sedanen vil hete i3 😉.
#39
BMW iX3 / Sv: Neue klasse iX3
torsdag 09. januar 2025, klokken 17:06
Sitat fra: daktari på torsdag 09. januar 2025, klokken 07:54Er det bare meg som syes det ser ut som rattet er opp/ned? Er heller ikke fan av sånne store metall-inserts der man pleier å holde.
Det meste innvendig ser rart ut synes jeg. Meningsløs form på hoveddisplay. Synes det er tullete at man gjør endringer bare for å være annerledes, uten at det gir noen fordeler, bare fordyrende. Utvendig design derimot synes jeg ser lovende ut. Kjenner jeg meg rett, så ender jeg vel med å kjøpe bilen uansett, 😉. Men det blir ikke med hvitt interiør og setetrekk i gul cordfløyel som jeg så bilde av 😮
#40
Fisker / Sv: Fisker muligens konkurs (igjen)
torsdag 14. november 2024, klokken 06:33
Tipper forsikringseskapet er veldig interessert i å finne brannårsaken. Det er jo i dårlige tider at det brenner mest, og Fisker eiere har vel dårlige tider om dagen 🥺
#41
Sitat fra: Radial på lørdag 02. november 2024, klokken 08:03Begynner å bli dyrt ja, litt morsomt at det største batteriet og lengste rekkevidden bare finnes i lang utgave😄
Det skyldes jo at det ikke er plass til et langt batteri i den korte bilen.
#42
BMW iX / Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
fredag 01. november 2024, klokken 13:20
Sitat fra: hjgrosvold på torsdag 31. oktober 2024, klokken 12:36men bekreftet også at prisen vil øke en del som på andre facelifts, f.eks Taycan. Så ikke så interessant med faceliften for min del...
Litt interessant at selger bekrefter (gjetter) prisøkning, men husk at han gjerne vil selge deg dagens modell. Om faceliften får en prisøkning avhenger nok av konkurransesituasjonen. Det er ingen naturlov at en facelift blir dyrere enn utgående modell.
#43
Fisker / Sv: Fisker muligens konkurs (igjen)
lørdag 26. oktober 2024, klokken 18:05
Sitat fra: ArthurWikan på onsdag 23. oktober 2024, klokken 20:19
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 23. oktober 2024, klokken 05:33
Sitat fra: Moas på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 17:20
Sitat fra: ArthurWikan på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 12:33Jeg synes det er mye styr, etter bare noen dagers eierskap. Dette er veldig mye mere uferdig enn hva jeg ventet. Har slagside mot å reversere handelen.
Etter min mening er det ingenting å lure på, for omtrent samme sum får du f.eks. en ny tm3, med full garanti. Da kan får du og en bil med solid kvalitet.
Ser den. Full garanti betyr mye

TM3 er på plass i garasjen igjen, FO innlevert til forhandler - kostet meg en omregistrering på noen få dager
Det er vel i ingen kostnad med omregistrering når eiserskapet er under 60 dager.
#44
Audi e-tron / Sv: Motorhavari og forsikring
fredag 25. oktober 2024, klokken 07:07
Sitat fra: Radial på onsdag 23. oktober 2024, klokken 23:45Hørt flere med eTron på jobben med skikkelig sekvensiell-kasse-lyd, snålt om de ikke hører lyden?
Det er nok ulikt støynivå avhengig av hvor langt skaden har utviklet seg. De jeg kjenner hadde ikke merket noe unormalt før NAF påpekte det ved garantiutløpstest.  Det er ganske optimalt å få ny motor med 5 års garanti ved 99.000 km 👍. Det neste man kan ønske seg er at batteriet må byttes om 2-3 år 😉
#45
Audi e-tron / Sv: Motorhavari og forsikring
onsdag 23. oktober 2024, klokken 18:17
De jeg kjenner hadde ikke merket noe selv, men garantiutløpstesten fra NAF hadde anmerkning for unormalt støynivå fra bakre motor.  Siden det er en gradvis økning av støy er det ikke så lett for den som kjører bilen regelmessig å merke dette.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA