Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - sn0le

#31
Euroleaf / Nissan Leaf selger på Forbrukerinspektørene.
torsdag 06. oktober 2016, klokken 16:43
Var det noen her som så FBI i går?
Der var det en som prøvde å selge sin 2013 Leaf gått 22.000km for 175.000kr.
Han hadde hatt 0 interesserte.
Og programlederen spurte også om rekkevidde og om han noen gang hadde klart de 199 annonserte km.
Det meste han hadde klart var 130km.

Når jeg sjekker annonsen hans så ser man jo reg-nr, og da kan man finne VIN.

Jeg ser også at det står at dette er en bruktimportert bil.
VIN tyder på at dette er en 2012-modell ifølge denne siden.

Så det store spørsmålet er om prisen var ekstremt optimistisk (dog har han satt den ned 30.000kr nå) og om bilen hans noensinne burde kunne klart 199km?
For det var vel et generasjonsskifte i 2013? (Jeg har alt for lite peil på Leaf).

#32
Model S / Sv: Hva har du kjøpt til din Tesla i dag?
torsdag 06. oktober 2016, klokken 14:51
Sitat fra: TRM på onsdag 28. september 2016, klokken 13:01
Jo, men de er begge i bruk. Den ene til FLAC-filene mine, den andre til lading. Men vi trenger flere lademuligheter... 5 i bilen på langtur krever strøm! :)
Jeg skal legge opp en ekstra innfelt 12V og en innfelt kontakt med 2xUSB til baksetet i min Model S.
Feller det inn i dekselet på baksiden av midtkonsollen.
Kobler det på eksisterende 12V kurs til midtkonsollen siden jeg har såpass gammel Model S at jeg ikke har den ekstra 12V kursen som er tilgjengelig nede ved forsetepasasjerens ben (bak deksel).
#33
Model S / Sv: Hva er ditt gjennomsnittforbruk så langt?
torsdag 06. oktober 2016, klokken 14:29
75.000km nå og et snitt på 201Wh/km.
Dog flink med forvarming med ladekabel innkoblet på morgenen. Range mode alltid av.
#34
Tesla / Sv: Tesla aksjer
torsdag 06. oktober 2016, klokken 14:12
Da flesker jeg til og mekker konto hos Nordnet.
Takk for svar. :)
#35
Tesla / Sv: Tesla aksjer
torsdag 06. oktober 2016, klokken 12:50
Er mange innlegg å lese gjennom her, men hvor bør man gå for å handle denne aksjen?
Ser at Skandiabanken ikke gir meg mulighet til å kjøpe den.
#36
Model S / Sv: Drive unit failure
onsdag 27. juli 2016, klokken 01:24
Hadde durelyd i 110-115km/t.
Hørtes nesten ut som frieksos.
Ble borte når jeg byttet skiltholder.
#38
Model S / Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.
søndag 19. juni 2016, klokken 13:34
Har lest diverse plasser at videokvaliteten er dårligere på den nye firmwaren som støtter Cloud.
Noen som har testet dette?
Ser for meg at om det stemmer så skyldes det høyere komprimering for raskere overføring via Cloud, og da bør jo opptakstiden også bli høyere siden videofilene tar mindre plass.
#39
Det kan godt være at de har brukt en sikring som tåler 400V selv om du ikke har TN-nett og 400V i huset.
#40
Tesla i media / Sv: Tesla i utenlandske medier
lørdag 09. april 2016, klokken 16:50
Misforstod litt hva du skrev.
Kunne tolkes som du mente det var det andre dødsfallet i en Model S.
Teslaeieres overlevde en front til front på motorveien.
#41
Model S / Sv: Innstillinger best mulig rekkevidde
fredag 25. desember 2015, klokken 02:18
Rekkevidden på 502km for Model S er det resultatet de oppnådde i NEDC-testen.
NEDC-testen gjøres i 25 grader Celsius og med kun 1 person i bilen, AC avskrudd etc etc.

Snittforbruket mitt etter 52.000km er rett over 2kWh/mil.
Batteriet har 75kWh tilgjengelig kapasitet.
Med 2kWh/mil så gir det en rekkevidde på 37,5 mil.
Det stemmer bra med hva bilen sier når batteriet er 100% ladet.
For min del så betyr det at på vinteren så har jeg 34-36 mils rekkevidde, mens jeg på sommeren har 38-42 mils rekkevidde.
#42
Model S / Sv: Kjøring uten Fob
mandag 14. desember 2015, klokken 23:00
Man kan og lukke døren slik at den står på gløtt.
Gjør det hver dag når jeg går ut av bilen for å lukke eller åpne garasjen.
Da fortsetter AC'en å varme kupeen og skjermene slår seg ikke av.
#43
Model S / Sv: Model S videoer
torsdag 10. desember 2015, klokken 19:24
Likte rommet i døra og midtkonsollen. :D
#44
Model S / Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.
lørdag 28. november 2015, klokken 14:29
Jeg utfører og montasje.
Monterer i Oslo og omegn.
#45
Model S / Sv: Dashcam - hvilken type og hvor kjøpe ifra?
torsdag 19. november 2015, klokken 16:48
Igjen, jeg vil anbefale ALLE uansett versjon av Model S til å benytte OBD-porten.
Da slipper man å tukle med det originale ledningsnettet til bilen og dermed risikere trøbbel med garanti.
Det eneste man må gjøre er å bruke noen minutter ekstra på å føre en kabel bort til A-stolpen på førerside og legge kabelen skjult bak dekselet på A-stolpen.
100% skjult kabling og man trenger ikke lodde seg innpå noe som helst.
Som F_P sier så er denne løsningen plug n play.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA