Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - sn0le

#21
Lading av Tesla / Sv: Gjett-o-meter
torsdag 14. august 2014, klokken 12:24
Hehe, i alle dager! :P
#22
Innlegget er slettet.

Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy foregår ikke uventet i kategorien "Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy".

Lars
Forum Admin
#23
Sitat fra: Henning76 på fredag 01. august 2014, klokken 11:44
I Hamburg har vel Tesla satt opp en midlertidig SC ved sitt Servicecenter, såvidt jeg vet. To punkter/én SC.
Yepp og 5 22kw punkt som er disponible... Fikk epost av dem idag...
#24
Elbiler i media / Sv: Bakdekk slitt ut etter 50 dager, 4000 km.
søndag 27. juli 2014, klokken 16:20
Jeg har kjørt snart 12000 kilometer med min bil, fikk den i Desember, så noen av mila er med vinterdekk, men når jeg fikk på 21" sommerdekkene så kjente jeg at noe var feil med tanke på hjulstillingen, så var innom Tesla og ba de ta en firehjulskontroll, noe ble korrigert på bakstillingen og bilen føltes normal å kjøre etterpå, sjekket bakhjulene igår for slitasje og det slites normalt og det er fortsatt mye mønster igjen før man kommer ned til slitasjevarslerne.

Så jeg tror nok de fleste utslitte bakdekkene skyldes feil hjulstilling fra fabrikk eller et møte med en fortauskant.
#25
Sitat fra: arthur på tirsdag 22. juli 2014, klokken 11:44
Ja, jeg har lest hele innlegget/linken.

Ja, det er relevant.

Nei, det kan de ikke.

Les linkene jeg har lagt ut så ser du dokumentasjonen for det.

Dette blir for dumt når du ikke skriver hvorfor du mener det ene eller det andre.

Faktum er at Elektrolux har betalt en annens regning med KID, da kan han ikke forvente at de skal lukte at egentlig mente å betale sin egen regning.
#26
Sitat fra: Cornelius70 på søndag 20. juli 2014, klokken 08:55
Kjøpte meg just (2 dager siden) en Citroen Saxo '00 som har gått ca. 64,5k, og man har jo da noen enkle spørsmål... ::)

Håper du har fått med deg at det finne mye info på www.elbilwiki.no som er litt enkelere å finne frem i enn her på forumet. Her er direktelink til PSA-delen.
#27
Elbilen i Samfunnet / Sv: Air-condition på varme dager
tirsdag 20. mai 2014, klokken 00:12
Den er vel også med på batterikjølingen?
Mener å ha sett noe om det.
#28
Humor og kanari / Sv: Trygt bilhold med Tesla
fredag 11. april 2014, klokken 14:35
At bilen var moderne og minimalistisk innvendig uten dashbord-kaoset man vanligvis finner i biler var et stort pluss i mine øyne. Har kjørt div amerikansk på ferie i USA og noe i Norge, og Model S er noe litt annet enn en vanlig amerikansk kombikupe.
Hadde den vært gjennomført typisk amerikansk hadde den vært mye kjøpere innvendig.
#29
Elbilen i Samfunnet / Sv: Tesla i norske medier
onsdag 09. april 2014, klokken 10:59
Sitat fra: janmb på onsdag 09. april 2014, klokken 10:24
Sitat fra: Øggen på onsdag 09. april 2014, klokken 07:14
Lokal avis

http://www.nyttiuka.no/default.aspx?menu=617&id=55046

"Det ble faktisk solgt utrolige 2.813 elbiler i mars"absurd spiker i registreringstempoet sitt akkurat den måneden sier jo det ingen verdens ting om salg eller andel av elbiler. Det

Veldig, veldig feil og direkte misvisende. Selv om Tesla har en er jo fortsatt langt, langt ifra 20% som kjøper elbil som nybil. Det reelle tallet er nok fortsatt ensifret, og lavt ensifret også.

Totalt ble det registrert 3048 elbiler (nye og bruktimporterte) i Mars.
Det ble registrert totalt 13 861 biler (nye og bruktimporterte) i mars.
Så andelen elbiler blir da 22%! Tesla Model S står alene for 10,77% :o

http://ofvas.no/bilsalget/bilsalget_2014/bilsalget_i_mars/

http://www.gronnbil.no/nyheter/elbilsalget-i-mars-slo-alle-rekorder-article380-239.html
#30
Kjørte inn i vaskehallen i går og stengte luka - trodde jeg! Det stod "closed" men luka hadde stoppet i "vent". Catchet det akkurat i tide. Måtte åpne og lukke igjen så var det greit. Eneste uregelmessighet jeg har hatt med luka så langt, men kunne blitt vått.. :)
#31
Model S / Sv: 2013 vs 2014 modell
torsdag 13. februar 2014, klokken 17:56
Noen som har hørt om noen med skadet DC converter? Vet de endret plassering på et eller annet tidspunkt (årsmodell null betydning), men ikke hørt om noen som har problemer. Føre var prinsippet?

Uansett greit å vite om dersom min ryker om 10 år pga Vannskade. Da kan jeg henvise til at den ble flyttet en gang i 2014.
#32
Ladekabel ("kladd") tåler selvfølgelig å bli brukt, hvis ikke er det noe galt med den!
Men jeg ville låst den (hengelås gjennom øyet, hengelås rundt kabel eller kjøre bilen over den) så den ikke ble stjålet.
Jeg regner også med at du henger den opp i festestropper og ikke lar den henge i ledningen? :)

Thomas
#33
Model S / Sv: Klimaanlegg
lørdag 23. november 2013, klokken 12:35
Jeg sliter med at det kommer lite varme på beina generelt. Selv om jeg skrur opp temperaturen til f.eks. 27 grader og setter viften på fullt kommer det omtrent ikke noe varme/luft på beina. Skal det være slik? Erfaringer?
#34
Model S / Sv: Kjøpekontrakt
fredag 15. november 2013, klokken 15:15
Skal ha sikkerhet i bil-billån. Hvilke av papirene fra Tesla kan jeg servere dem?
#35
Da har jeg snakket med Mekonomen Stjørdal. Det som er problemet er tanken og måten den er montert. Det er det som blir dyrt. Så har fabrikken forlangt etanol, og da trakk de produktet tilbake. Det blir en typegodkjent varmer til IMiev med vanlig liten bensinkanne bak i bagasjerommet og slange frem til rom foran. Tror det blir ca 15000kr. Denne kan programmeres til forvarming som også starter vifta, det blir godt om vinteren. Om våren kan tanken taes ut.
#36
Model S / Sv: "Type 2-dugnad" langs E6 i Nord-Norge ?
fredag 08. november 2013, klokken 01:34
Interessant tråd for meg også.

Vi holder til i Brønnøysund, men er ofte nordover til en lite sted nær Harstad. Ønsker superladere velkommen sådan, men ønsker jo å kunne ta denne turen med TMS også før disse er på plass. Jeg har ofret litt tid på research oppover E6. I bunn og grunn trenger vi bare en stopp, (distanse 68,5 mil) og da er det beste midtpunktet Saltdal Turistsenter(Nordland Nasjonalparksenter i Google Maps). Dette er rett ved krysset hvor veien over Graddis til Sverige er. Jeg hadde tidlig i år kontakt med dem angående en lademulighet. De var veldig positive, og en vaktmester på senteret tok kontakt med meg. Han var en opplyst mann. Kjente til hva det innebærer å lade med mer kapasitet enn vanlig schuko, hadde satt seg inn i nye standarder og mente Type 2 tydeligvis ville være det riktige.
Da jeg senere i år tok kontakt igjen, hadde senteret en ny daglig leder som viste null interesse for dette, og den opplyste vaktmester hadde sluttet..desverre.

Jeg vet at Mosjøen (ref. Bellona Fredrick) har en gitt mulighet. Også veldig stor sannsynlighet for at  Mo i Rana har flere muligheter pga mye tidligere industri. I Fauske brukte jeg sikkert mer enn 30 min. i et forsøk på å finne en lademulighet. Jeg så ikke denne 400/3fas/16 amp. ved Amfisenteret. Det nærmeste jeg fant var et blått uttak (så ikke på nært hold, dårlig tid) på veggen hos kraftlagets lokaler rett nord for sentrum. På de nye gassdrevne fergene Bognes-Lødingen fikk jeg positiv respons. De skal bygge ut flere 400v/3fas/32 amp på begge sidene av bildekket. Disse er egentlig ment for aggregat på tungtransportene, men fullt mulig å bruke til lading av elbil vil jeg tro. Fergene bruker 1 time over. Med dobbeltlader får du 10 mil på denne turen.

Forøvrig vanskelig å hente noe ladenyttig info fra de kraftlagene jeg har kontaktet.

Som dere skjønner, imøteser jeg gjerne mer info i tråden. Feks. eksakt lokasjon, type lademulighet, kapasitet og evt hvem kontaktes for å kunne bruke ladepunktet.
#37
burde vært en donasjon funsjon ja helt enig :) (hilse en som får trilling snart) :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA