Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - plvr

#1
Model 3 / Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
fredag 10. januar 2020, klokken 19:53
For å svare på spørsmålet selv, det går fint å fikse dette også med saltoboksene. Takk for svar.
#2
Tesla SW og AP / Sv: 2019.40.50.7
lørdag 04. januar 2020, klokken 20:57
Kommandoen 'naviger til' fungerte jo helt fint for noen oppdateringer siden. Fikk bilen rett før jul og fikk bakoversveis over hvor bra talekommandoer fungerte. På gamlebilen fungerte det aldri, faktisk null ganger på 5 år. Nå fungerer kun enkelte kommandoer på nyebilen. Tipper det ordner seg snart.
#3
Model 3 / Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
søndag 22. desember 2019, klokken 01:07
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 21. desember 2019, klokken 20:05

Da vil jeg gå ut fra at det fungerer. De aller fleste "dumme" ladere for 400V 3-fase fungerer også helt fint med 230V 3-fase. Kun de som har div. sensorer for strøm i fasene og "smart" styring kan slite med dette. Det tror jeg ikke denne har.

Hadde vært flott. Men jeg får bare 7,4 kW nå. Skal jeg spørre elektriker om noe må kobles om evt da?
#4
Model 3 / Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
lørdag 21. desember 2019, klokken 19:37
Takk, jkirkebo
Hva tror du når du ser dette produktarket?de skriver 400V 3-fas og 230V 1-fas.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Garantiutløpstest?
lørdag 21. desember 2019, klokken 15:19
Jeg endte opp med å bestille testen. Den avdekket diverse slark i oppheng som Tesla mente å ikke finne, og det ble da heller ikke utbedret. Imidlertid ble bilen utlevert med en ny feil og i forbindelse med klage på dette fikset de også resten. Så spørs om dette er til nytte i din situasjon.
#6
Model 3 / Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
lørdag 21. desember 2019, klokken 14:43
Er det noen mulighet å få til 230V 3-fas 32A med en saltoboks fra 2015? Er det 11kW eller 12,8kW man vil kunne oppnå?
#7
Tesla Pickup / Sv: Tesla pick-up?
fredag 22. november 2019, klokken 22:34
Sitat fra: turfsurf på fredag 22. november 2019, klokken 22:14
Sitat fra: plvr på fredag 22. november 2019, klokken 22:01
Noen som vet når den kommer?
2022 en eller gang er vel en mulighet.

Takk, da får vi se om avgiftene kommer før det. Camper mode blir bra.
#8
Tesla Pickup / Sv: Tesla pick-up?
fredag 22. november 2019, klokken 22:01
Elsker den. Fikk tilbake godfølelsen fra 2013. Bestilt, to uker før 3eren kommer. Jaja, det var uansett en ventepølse. Noen som vet når den kommer?
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Garantiutløpstest?
fredag 26. juli 2019, klokken 10:10
Jeg planlegger å selge bilen i høst og har derfor bestilt en garantiutløpstest selv. Nå er jo det i seg selv litt problematisk siden jeg ikke får time til service før medio november, etter garantien går ut. Hadde lyst å både undersøke og evt reparere nå, og så selge mens bilen fortsatt har noen mnd garanti. Om vi da i tillegg risikerer diskusjon ift. garanti/reklamasjon blir jeg litt i stuss.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Havari i utlandet
fredag 19. juli 2019, klokken 21:37
Sitat fra: OlaM på fredag 19. juli 2019, klokken 21:32

Sleik på hjulbuene, så på batteriet. Burde være lett å kjenne forskjell med Danmarks kalkholdige jordsmonn.

Jeg prøvde, men sliter med å skille terroiret i Legoland fra det i Djurs.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Havari i utlandet
fredag 19. juli 2019, klokken 21:34
Sitat fra: Muffinman på fredag 19. juli 2019, klokken 21:27
Sitat fra: plvr på fredag 19. juli 2019, klokken 21:07
Nå finner jeg ihvertfall lappen, det gjorde jeg ikke da jeg forsøkte i 2015. Enten er jeg bedre å lete eller så har jeg faktisk fått et nytt batteri.
Du bør kunne se forskjell på en ny pakke og en som har stått i bilen i årevis ut fra graden av tilsmussing.

Enig, og da ser det nytt ut, helt klart. Husker det var en del diskusjon om batteripakker A til D osv, har fått D. Koden er ellers ASSY, HV battery, S3BB, reman (remanufactured tipper jeg), M.

EDIT: Registrerer for øvrig at batteriet har samme delenummer som Cato76 sitt batteri i tråden om redusert kapasitet.

Tror jeg skal bite i meg min paranoide teori om gaffateip og anta at jeg har fått (en annen stakkars) batteri.
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Havari i utlandet
fredag 19. juli 2019, klokken 21:07
Er det noen mulighet til å si noe fornuftig om batteripakken ut fra infoen på klistrelappen innenfor høyre forhjul? Utover antall kWh som er tydelig merket? Nå finner jeg ihvertfall lappen, det gjorde jeg ikke da jeg forsøkte i 2015. Enten er jeg bedre å lete eller så har jeg faktisk fått et nytt batteri.
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Havari i utlandet
fredag 19. juli 2019, klokken 10:00
Vanligvis burde det jo være en smal sak å sammenlikne serienummer på klistrelappene under bilen, problemet er at jeg aldri fant denne på mitt forrige batteri.
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Havari i utlandet
torsdag 18. juli 2019, klokken 20:03
Grunnen til at jeg ble litt skeptisk er at de ikke hadde batteri ved stengetid da vi var der, men det var ankommet ved åpningstid dagen etter.

Men veldig happy.
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Havari i utlandet
torsdag 18. juli 2019, klokken 19:59
Sitat fra: Tuxedo på torsdag 18. juli 2019, klokken 19:54

Fremdeles 385? Da er du heldig, utrolig hva gaffateip kan hjelpe på...

https://elbilforum.no/index.php?topic=47039.0

Jepp, jeg regner vel med å få oppdateringen før jeg henter den i morgen. Har utsatt den hele ferien av åpenbare grunner.

Edit: 2019.20. 4.3 har jeg nå ser jeg. Er ikke det den nye da? Kanskje du har rett
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA