Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Olee

#21
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Rekkevidde angst Bergen - Trondheim?
torsdag 23. juni 2016, klokken 10:13
Har tenkt meg en tur til Trondheim i sommer og lurer på om jeg kommer få rekkevidde angst eller ikke?
Plan er å kjøre Bergen - Aurland - Dombås - Trondheim men er litt usikker på om en må kjøre på sparemodus for å ha nok strøm mellom Tesla SC.

#22
I dag ble det ny ladeboks fra Kirkebø. Justerbar pilot på 13/25/32A, og 10 meter lang kabel til bil. Endelig slutt på rare parkeringer for å få ladet begge bilene samtidig  :D
#23
Leaf 2010-2017 / Sv: Praktisk info om Nissan Connect
torsdag 28. januar 2016, klokken 15:50
Kult - fant bilen min også. Ikke fått den enda, men ser at den er online :)


(fjernet VIN-nr)
#24
Tidlige: Buddy / Kewet / Inteligent Power box til Twizy er klar
fredag 27. november 2015, klokken 14:03
Hei jeg er nettopp ferdig med å utvikle en inteligent Tuning boks til Twizy som øker vrimomentet opp til hele 100Nm (det er en øning på hele 82%)
Ta en titt på manualen her https://www.dropbox.com/s/vmy187svf8exydx/PowerBox%20V2%20Manual.Norsk.pdf?dl=0

Powerbox på facebook https://www.facebook.com/TwizyPowerbox/

Prisen på en Powerbox er 4300 kr inkludert frakten


#25
Sitat fra: jazzwheel på onsdag 23. september 2015, klokken 12:42
Sitat fra: HåkonN på onsdag 23. september 2015, klokken 11:40
I forsøk på å kamuflere dette, har Tesla valgt å oppgi med rollout (men kun på P85D, og uten å informere kunden). Men aller viktigst, tapet kunden opplever som følge av mangelen på effekt er selvsagt aller størst over 80-100 km/t, da akselerasjon fra 0 (eller fra 5km/t som Tesla bruker), begrenser seg aller mest til grep og moment.

Tesla sammenlignet den vel selv med P85 som var den forrige Performancemodellen. Du gjør det her til et problem at Tesla selger 85D. Jeg spør igjen, som jeg har gjort flere ganger. Hva hadde du klaget på hvis Tesla ikke hadde solgt 85D?

Akselerasjon over 80km/t handler om giring, ikke hk. Du kunne hatt 700hk ved 65km/t og så 300hk ved 80km/t for alt du visste om bilen og elmotorer. Jeg ser det blir skrevet flere steder at bilen MÅ ha flere hk for å kunne kjøre raskere fra 0-100km/t, men det kan også løses ved annen giring - det er enkel fysikk.

Lavere gir vil gi høyere dreiemoment ja, men er ikke det beste for ytelse i hastighet. Fordi lavere gir vil også kreve mer turtall for å produsere den samme utgangshastigheten (hvor fort dekkene går rundt) Høyere gir vil gi lavere dreiemoment på hjula, men vil kreve mindre inngangshastighet for å levere samme utgangshastighet.

Blir som å dra rundt en mutter som sitter fast. Ved å bruke en lang fastnøkkel og holde ytterst får man mere kraft(moment) til å dra den rundt, men armen ytterst vil måtte gjøre mye mer arbeid for å dra den rundt og videre ut enn hvis man brukte en liten kort en.

Så jo man vil måtte ha en motor som kan gi mer effekt for å få bedre ytelse hvis man ikke ønsker å ødelegge hele draget i bånn eller i hastighet. Og her sammenligner vi nå samme bil med samme utveksling i tilfelle P85, 85D mot P85D.
#26
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Calling P85D owners world-wide
lørdag 19. september 2015, klokken 14:34
Guys... Don't shoot the messenger...

Som sagt tidligere; vi er på samme lag. Vi er en gjeng med frivillige individer som bruker tid (og fritid) på klubben. Vi gjør så godt vi kan. De av dere som er misfornøyde kan selvsagt ha denne holdningen, men da oppfordrer jeg at dere kjører sak mot dem på lik linje som noe annet som er urett og urimelig.

Og ja, vi ønsker også å ha et godt forhold til Tesla. Men å ha et kritisk øye er på sin plass og noe vi ikke kommer til og slutte å ha. Bare så det er sagt.

Ønsker dere alle en riktig god helg.
#27
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: Batteriövervakning
onsdag 19. august 2015, klokken 17:00
Bra og billig løsning !
Men jeg tror jeg ville satt sikringer på ledningene - så nær tilkoblingene som mulig (feks. vha. disse).
#28
Carwing / Sv: Tesla i norske medier
mandag 11. mai 2015, klokken 23:21
Sitat fra: Avh på mandag 11. mai 2015, klokken 20:15
Nå er siv.ing Dagfinn Dnielsen jaggu på farten igjen.

Kanskje dette var planlagt publisert 1. april? Eller er han siv.ing. fra kjemi og har utviklet egne substanser som kan forårsake hallusinasjoner....
#29
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Bruktbilpris på Tesla
torsdag 12. mars 2015, klokken 22:20
Din bil er sikker registrert i januar, men har fortsatt E i VIN og er en demokjørt -14mod.
Jeg trenger ikke hele tilbudet ditt.  Bare referansen på den p85d slik at jeg kan sjekke med Tesla slik du foreslo.  :)

Edit: hos meg er i allefall ikke linken din til samme bil som jeg linket til?
#30
Hordaland elbilforening / Sv: Firmware 6.1
fredag 09. januar 2015, klokken 11:29
Mercedes s klasse har jo autopilot og man trenger ikke holde i rattet på den.
#31
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Kia Soul EV
lørdag 30. august 2014, klokken 21:08
Hmmmm, bare vi som liker hvit med blått tak best? Får håpe det, så skiller vi oss ut :-)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA