Sitat fra: TRM på lørdag 10. september 2016, klokken 00:06Sitat fra: TRM på onsdag 24. august 2016, klokken 20:45Fått tilbake bilen. Ingen fix. Lånebilen hadde samme tendenser til vibrasjon (S70D). Prøvekjørte Model X samtidig. Den også hadde samme issues.Sitat fra: Bjørn Tore Vibeto på onsdag 24. august 2016, klokken 20:26Flott! Jeg har time hos Tesla førstkommende onsdag. Holder tråden oppdatert om de har klart å komme med en fix.
Jeg bor i Larvik, men tar gjerne en tur til Oslo en ettermiddag, hvis en klarer å samle en gjeng.
La ut dette: "Is there a fix for this? My S85D has had light vibration since delivery in october 2015. Recently had the car to a service center, but they couldn't find anything."
på denne siden https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/p85d-front-motor-vibration-issue.40949/page-2
og fikk dette til svar: "Can't answer RE: fix, but I did notice it's worse with PS2 than Conti Silent. The vibration seems to be triggered by road harmonics, if they're less than perfect. I don't have the issue on new black top."
Og det stemmer på en prikk med min bil! Asfalttype har stor betydning for hvordan jeg opplever vibrasjonen. Og dekktype har betydning. Og jeg mistenker at temperatur har betydning (kalde sommerdekk vibrerer mer).
Har begynt å miste håpet om at Tesla skal fikse dette. Får lære meg å leve med det. Eller selge, og kjøpe RWD igjen...
Har nå en facelift s70d loaner, og irriterte meg over denne vibrasjonen. Var det første jeg merket når jeg begynte å kjøre. Den oppstår som regel rundt 90kmt, men ikke alltid, og kan være der i noen minuttet før den plutselig er borte. Bilen er gått 6k og det er definitivt ikke samme risting som ved ubalanse i ett dekk. Rattet rister ikke fra side til side, men mere som vibrasjon i selve stammen som ved linjevarsleren.
Jeg vil si det minner om ubalanse i stikkakslinger, og at det er ubalanse i begge, slik at når de tilfeldigvis får ubalansen på samme punkt så oppstår det vibrasjoner.
Sånn off topic, så føles facelift bilen som den har et mye bedre understell enn både min p85 og tidligere p85d. Den er også tightere og stillere en begge overnevnte. Men bilen er mye tregere og mangler responsen når gasspedalen presses ned. Føles som at man gir gass og kan telle til 3 før bilen reagerer, mens på p85 skjer det umiddelbart. Noe annet negativt er at tilpassing på lister og pakninger er minst like dårlig i 2016 som det var i 2013 og 2015. Jeg merker også når motorene veksler mellom drift foran/bak og irriterer meg over ulingen fra frontmotor(særlig ved ca 40-50kw og på regen) Må si at av alle Tesla jeg har kjørt er rwd Tesla fortsatt mye bedre å kjøre.
Synd man ikke får rwd med 90 eller 100kwh