Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Zero-talent

#121
Skal være det. Ikke fått noe faktura for medlemskap i år da
#122
Jeg får prøve å følge bedre med framover. Vi er mange elbilister som jobber på høgskolen og helt sikkert ville vært interessert i å være med.
#123
Helt greit å betale, men ishavsvei-modellen er helt uaktuell. Da lar jeg heller være å kjøre elbilen. Håper flere private langs e18 gjør som Lasses på Rugtvedt og tar initiativ til å sette opp hurtigladere for å tiltrekke seg kunder. Ishavsveien har planlagt etablering på Rugtvedt i flere år uten at noe skjer, så da er det godt at andre tar ansvar.
#124
Carwing / Sv: Carwings.....igjen
onsdag 19. november 2014, klokken 23:20
Helt dødt de siste dagene for min del, både i app (Windows Phone) og på web. Nissan påstår alt er i orden og ga meg en lang smørbrødliste med innstillinger å sjekke i bilen. Det hjalp fint lite...
#125
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Leaf med høyt forbruk
onsdag 19. november 2014, klokken 23:15
Våt veibane suger masse ekstra strøm. Kjør med forbruksmåleren på i konsollen så ser du fort det.

Ikke så veldig imponert av snittmålingen til Nissan. Jeg nullstiller den hver dag til/fra jobb og ser liten sammenheng mellom forbruk og SOC. I helgen klarte jeg akkurat å karre meg 11 mil, med under 6% igjen ved ankomst. Forbruk viste da 16,5 kwh/100 km. Hvis man har 20kwh tilgjengelig burde vel SOC vært høyere ved ankomst?
#126
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Fra Larvik til Hirtshals
onsdag 19. november 2014, klokken 23:08
Det er ikke lov å lade elbil i vanlig stikkontakt i Danmark, må ha sånn blå industrikontakt. Men sikkert lettere å få tilgivelse enn tillatelse... Bare vær obs på at ladestolper ikke har schuko. Det er i alle fall det jeg har hørt fra andre som har tatt turen. Selv feiget jeg ut i sommer og brukte dieseldyret på danmarksferie. Fy skamme meg...
#127
Vestfold og Telemark elbilforening / Sv: EL-bil treff!
onsdag 19. november 2014, klokken 23:03
Sitat fra: Ebbe på fredag 26. september 2014, klokken 21:14
Vi kommer til å demonstrere steinsprut film samt forklare endel om produktene , i tillegg vil vi forklare og vise endel rundt lakkforsegling, produsenter foredeler ulemper forskjeller mm.
Tar opp ting rundt produkter egnet for vinter/klargjøring av bil
Behandling og vedlikehold av utvendig og innvendig i bil. Vi har følgene produkter som vi kommer til å ha fokus på.

OptiCoat Pro
OptiCoat Gloss-coat
Optimum Interiør produkter og impregneringer
Igreenlover produkter (lakkforseglinger) impregneringer, behandling mot lukt/bakterie vekst allergier.
Liquid Elements Produkter (lakkforsegling) ellers alle typer produkt.

Stensprut/slitasje film:
Xpel
SunTek

Solfilm:
SunTek
Flexfilm

Bulkreperasjoner/smartrepair.
Foliering
Mm

Hjertelig velkommen!

Hvem er "vi" og hvor kan jeg møte opp for å ta vare på bilen min? Full av dritt fra daglig pendling på e18, og jeg hører lakken skriker i smerte hver eneste dag...
#128
Fikk ikke med meg at det var møte i dag. Finnes det noe referat?
#129
Eieren av Lasses er fremtidsrettet. Da nabokafeen inngikk avtale med ishavsveien tok han selv tak i saken og ville ha hurtiglader fordi han fryktet fremtidig kundeflukt dersom naboen tilbyr hurtigladingnog ikke han. Hvis flere tenker sånn så blir det mange hurtigladere framover   ;D

Ishavsveien hadde for øvrig "glemt" å sjekke om de faktisk fikk lov til å sette opp hurtigladeren sin hos Telemarksvingen. Det ordnet seg, men sier kanskje noe om hvor seriøse de er?
#130
Enkle tekniske spørsmål og svar på disse / Sv: Verksted
fredag 03. oktober 2014, klokken 10:53
Mitt lokale verksted ville for øvrig ikke ta i Leafen. "Sånne strømgreier kan ikke vi noe med" var det korte svaret derfra.
#131
Enkle tekniske spørsmål og svar på disse / Sv: Verksted
fredag 03. oktober 2014, klokken 10:52
Bedre pris enn fryktet. Hadde førsteårsservice på Leafen nettopp, hos AutoXL i Skien. 2600 kr. Fortsatt mye penger for å ta batteridiagnostikk, riste i dekkene og fylle spylervæske da. Men tross alt mye billigere enn service på fossilet. For øvrig veldig happy med at batteriet var i meget god stand, tross at jeg må lade til 100% hver morgen i vinterhalvåret (bruker timer, så den står aldri mer enn en times tid fulladet).
#132
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Parkere på ladeplass uten å lade.
tirsdag 26. august 2014, klokken 11:33
En kollega og jeg lagde den vedlagte lappen etter å ha irritert oss lenge over ikkeladere på jobben. Bare å bruke hvis dere synes den funker.
#133
Elbiler i media / Sv: De fleste her inne har en fossilbil
mandag 11. august 2014, klokken 15:36
Langkjøring uten muligheter for hurtiglading + at Leafen blir i minste laget for bilferie, samt at vi trenger to biler i husholdningen da jeg pendler og kona jobber skift og ikke har mulighet til å reise kollektivt siden bussene slutter å gå lenge før hun er ferdig på jobb.
#134
Ingen bombe at denne diskusjonen kommer etter den senere tids skiblerier i mediene og aggressive tone i kommentarfeltet. Det blir nok fort slutt på veksten i elbilsalget hvis det kommer mange slike saker i mediene utover høsten. At Venstre skulle gå med på kutt i elbilfordeler nå ser jeg som veldig merkelig, da mister de all troverdighet som klima- og miljøparti, med tanke på at de tidligere gikk høyt ut og fredet fordelene til minst 2017.
#135
DRIFTSBATTERI / Pris offentliggjort for batteribytte på Leaf
fredag 25. juli 2014, klokken 12:11
Nå har visstnok Nissan i USA gitt en pris på bytte av batteripakken. $5500 for å skifte hele pakken, når man leverer inn den gamle. Det skulle bli ca 35.000 NOK hvis prisen blir den samme her hjemme. Ikke gratis, men langt bedre enn hva man kunne fryktet. Jeg savner dog at de går ut med priser for å bytte enkeltceller i pakken. Det burde ikke være nødvendig å bytte hele pakken hvis det viser seg at kun noen av cellene er skadet?

Kilde: http://www.greencarreports.com/news/1093463_nissan-leaf-5500-battery-replacement-loses-money-company-admits
http://www.greencarreports.com/news/1092983_nissan-leaf-battery-cost-5500-for-replacement-with-heat-resistant-chemistry
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA