Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Radiobil1

#241
Kjøpe elbil? / Elbil vs petroleumsbil - totalkostnader over tid ?
fredag 13. august 2010, klokken 20:15
Har en periode vurdert elbil, men er litt usikker på totalkostnadsbildet.

Kjører ca 60 km til jobb hver dag, pluss småkjøring i tillegg. Ca 20 000 km i året.

I dag kjører jeg en konvensjonell bensinbil som bruker ca 0,7 pr mil, i tillegg til bomring og generelt vedlikehold, blir det noen kroner i året.
Hvordan vil en elbil kunne passe inn inn i mitt bruksmønster, og hvilke vedlikeholdsutgifter har de forskjellige batteriteknologiene la oss si en 5 årsperiode - sammenliknet med en bil som går på petroleum ?
#242
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Barn og Elsykkel/Scooter
torsdag 19. november 2009, klokken 10:05
Har sett at det tar helt av med denne mellomtingen mellom sykkel og moped med elmotor i Kristiansand.
http://www.kristiansandavis.no/Nyheter/tabid/333/language/en-US/Default.aspx?ModuleId=41627&articleView=true&tabId=333

Der jeg bor begynner det å bli mange barn som kjører de, og min 11 åring maser som besatt.

Ungene kjører uten hjelm, de kjører ihvertfall 2 på, og uten lys i mørket for å spare strøm !!

Når man er ute å går hører man de ikke og skvetter noe vannvittig når de suser forbi. Unger i 30 km/t med et kjøretøy som er ganske annerledes å manøvrere enn en sykkel, da er det bare et spørsmål om tid før noen blir alvorlig skadet.

Er vanligvis ikke tilhenger av forbud, men her bør det komme en sentral aldersgrense snart. Det er mange foreldre som ukritisk kjøper ting til ungene sine fordi de ikke orker den evinnelige "alle andre har det" fighten hver dag.

Hva mener folket her om disse farkostene som er blitt det nye leketøyet, noen som har andre erfaringer enn meg ?

Hva ville en fornuftig aldersgrense være for disse doningene ?
http://scootipuff.no/
#243
Tidlige: Buddy / Kewet / CityVan
søndag 27. april 2008, klokken 16:56
Hvis man fikk tak i en CityVan som den i linken under, kan den registreres for flere personer ?

http://www.aspenberg.info/Kewet/PICTURES.HTML
#244
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Think som taxi
søndag 27. april 2008, klokken 16:50
Smi opp mot departementet mens jernet er varmt og elbil er i skuddet der !

Det gis jo disp for det meste, og dette er jo på alle måter smart og fornuftig - selv byråkrater ser vel det.
Hvis ikke finnes det sikkert advokater i miljøvernorganisasjonene som mer enn gjerne gyver fatt på denne !

Holmgang eller et annet debattprogram kan også være en løsning, den 5te statsmakt er sterk !

#245
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Think som taxi
tirsdag 25. mars 2008, klokken 20:28
Dette burde jo komme som pålegg, med økt antall løyver som konsekvens, i alle byer over en viss størrelse !!!!!
#246
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Th!nk Big
tirsdag 25. mars 2008, klokken 20:26
Nå skrev jeg strengt tatt ikke at de har gjort det, men at de hadde satt igang et prosjekt !! ;)

Men jeg tipper det kommer, fordi de små elbilene er for begrenset i bruksområde for å komme inn som et reelt bil nr 2 alternativ for barnefamilier !
#247
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Ox
søndag 16. mars 2008, klokken 09:52
Noen som vet når de planlegger debut for Ox ?


Dette tror jeg blir bilen som virkelig åpner opp for det store bil nr 2 markedet, siden den er stor nok !

Bare prisen blir riktig, kan denne modellen gjøre at Th!ink tar av !
#248
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Th!nk Big
søndag 16. mars 2008, klokken 09:48
Hyggelig å registrere at Th!nk har registrert diskusjonen her på forumet og satt igang prosjekt Ox på grunnlag av dette !!!! :D

Uansett grunn, tror jeg dette er veldig viktig for å få større marked på bil nr 2 markedet, siden en 2-3 seter vil bli for liten for mange.

Det å strekke bunnplata på City ville sikkert være en enkel sak, og smekke inn et baksete i den og !

Flott utvikling !
#249
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Th!nk Big
lørdag 02. februar 2008, klokken 00:08
Er ikke redd for å drite meg ut. Har kjørt Skoda i 10 år lenge før VW tok over, med de ting det medførte...

Jeg trenger en bil med 4 og helst 5 seter, men vil helst ha norsk.

Kan det være så vanskelig å lage en som er litt større da ?
#250
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Th!nk Big
onsdag 07. november 2007, klokken 21:48
Burde ikke Think satse på å lage en større utgave enn den de har i dag ?
Hvorfor ikke lage en 5 seter som kan brukes som en normal familiebil i nærområdet. Bil nr 2 går stort sett i nærheten av hjemmet, til å hente å bringe barn, handle osv.

Har snakket med mange som gjerne ville kjøpe Norsk bil, både Th!nk og Buddy - men de er for små, og en konvensjonell bil er da eneste mulighet. Synd !!

Noen som vet om dette er vurdert ?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA