Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - snoopy2005

#1
Model S / Sv: P85D- rettssaken- med referater
mandag 12. desember 2016, klokken 12:04
Sitat fra: K-billy på mandag 12. desember 2016, klokken 11:44
Har noen som tidligere har klagd vært i kontakt med Tesla i dag og ev. fremmet nytt krav?

Jeg resendte mitt krav i dag, med referanse til forliket, blir interessant å høre svar fra Tesla.
#2
Model S / Sv: Tesla-eiere er tilkjent erstatning
torsdag 10. november 2016, klokken 09:35
Hvordan står det til med den gruppen som driver sak mot Tesla for denne saken?
#3
Model S / Sv: Tesla-eiere er tilkjent erstatning
mandag 04. juli 2016, klokken 13:59
Har klaget til Tesla Motor selv og fikk følgende frase fra Service Manager:

Tester utført av Tesla og uavhengige tredjeparter har bevist at akselerasjonen og motorkraften i Model S P85D har alltid vært nøyaktig, sågar underdrevet. Når det gjelder akselerasjon har Tesla sagt at P85D går fra 0 til 100 kilometer i timen på 3,3 sekunder, mens Motor Trend og andre faktisk oppnådde en tid på 3,1 sekunder. På samme måte var motorkrafttallene Tesla brukte både det vi var juridisk pålagt å oppgi, og dessuten bekreftet nøyaktige av europeiske myndigheter. Basert på denne informasjonen har Forbrukerrådet tidligere løst saken i Teslas favør. Tesla vil nå gjennomgå beslutningen fra Forbrukertvistutvalget for å bedre forstå konklusjonen som har blitt nådd.

Som dere ser bruker TM testen i Motor Trend aktivt selv om denne er feilaktig! Ja, og at de vurderer Forbrukertvistutvalgets kjennelse.

:(


#4
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
fredag 02. januar 2015, klokken 17:28
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 30. desember 2014, klokken 17:46
Sitat fra: snoopy2005 på tirsdag 30. desember 2014, klokken 11:55
Denne anbefalingen burde gått ut til flere! Vredestein og 20" Polar felger kanon på vått og tørt, ikke som Hakka 7 på våt is, men det vil jeg tro ha noe med mangel på pigg å gjøre.....

Min sterkeste anbefaling!
1. Har du erfaring med kjøring i snø?
2. Hva var prisen?

Kom meg ned i fra Kvamskogen med underkjølt regn oppå hardpakka snø, så det gikk fint, men ikke piggdekk!
ca 20k hos Dekk1
#5
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
tirsdag 30. desember 2014, klokken 11:55
Jeg har kjørt Tesla originalfelg med hakka 7 piggdekk og var lei piggstøy og myke dekk så jeg kjøpte meg nye vinterdekk og felg etter anbefaling av noen på Tesla i Bergen.
(Disse skal jeg ha på den som kommer i mars)

Denne anbefalingen burde gått ut til flere! Vredestein og 20" Polar felger kanon på vått og tørt, ikke som Hakka 7 på våt is, men det vil jeg tro ha noe med mangel på pigg å gjøre.....

Min sterkeste anbefaling!
#6
Sitat fra: ellholt på fredag 21. november 2014, klokken 10:18
Hei!  Jeg fikk samme " durelyden" på vei hjem fra Kroatia i sommer. Den kom bare plutselig , og i begynnelsen bare i høyerer hastigheter ( dvs over 120 km/t). Nå har det utviklet seg en smule, slik at den kommer og går også i lavere hastigheter. Hadde bilen inne til sjekk, der Teslamotors påstod de ikke kunne høre noe!!!!!!!! Hentet bilen , og hørte lyden med engang selv. De skulle se på det igjen i Januar, da DU skal byttes.
Jeg har også opplevd at "durelyd" eller det jeg kaller transistor lyd har økt gradvis, den er i aller høyeste grad DU og isolasjonsrelatert! Fikk ny DU for 2 uker siden og durelyden forsvant. Lurer på om det kan komme støv inn i motorkontrolleren, som skaper denne duringen. Jeg fikk også during etter service en gang, så det er mulig en eller annen gjennomføring eller tetting ikke var ordentlig så lyden kan bære gjennom til cupe.
#7
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Sv: Model S på finn.no
tirsdag 14. oktober 2014, klokken 14:10
Dette er nokk en skikkelig reality check for oss som har levd på en hvit Tesla-sky, med verdens beste bil i over ett år. For de som husker historietimen om hvordan T-forden ble avlegs en gang i tiden, var at de fine merkene som Mercedes kom med nye modeler hvert år og derfor ble det mange rimelige bruktbiler på markedet som var mye bedre enn T-forden. Mange rimelige Teslaer (pris område 250-350.000) vil bli et kjempeproblem for vanlige bensinbiler (les; T-ford). Min teori er at bruktbilmarkedet ligger i område 250-350.000kr og at det er i det sjiktet vi som ønsker å kvitte oss med bilene ligger. Veldig få bruktbilkjøpere kjøper bil til over 500.000kr! Har du råd til det kjøper man heller ny bil!
#8
Model X / Sv: Kan Tesla X dra campingvogn?
lørdag 30. august 2014, klokken 21:15
Ryktet fra selgere i Bergen snakker om 3000kg hengervekt, det tror jeg på, men tror ikke det er mulig å dra på ferie med slik last....
Men man KAN dra så tung last....
#9
Uansett hvor lenge dere diskuterer P=U*I, hvor kommer reportasjen?

Jon
#10
Sitat fra: Batteritralla på fredag 04. april 2014, klokken 10:22
Er det noen som har anledning til å møte opp noen timer med sin 60Kw utgave for effektmåling i Dynapack nav bremsebenk?

Jeg har vært inne med min P85, men det er ønskelig å få foretatt en måling av en 60Kw utgave også.

Det er nok mange som vil vite hvilke tall vi fikk på en P85, men jeg kan dessverre ikke gå ut med dette før etter at artikkelen er publisert i et kjent magasin. Ber om forståelse for dette.

Interessenter kan ta kontakt på PM.

Har i grunnen bare sett en 60 her i Bergen.....
#11
Model S / Sv: Første dag med sommerdekk - gleden kryper innpå...
fredag 04. april 2014, klokken 10:21
Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 03. april 2014, klokken 17:46
Stian: regn med å få 33 psi som jeg fikk ;)

Hadde også fått 33 psi, men økte dette til 40 psi på Gooyear 19". Tåler disse så mye som 50?

Støyen ble betydelig redusert fra 33psi til 40....
#12
Gratulerer med vel gjennomført tur!

Veldig inspirerende! takk for flott reportasje!

Veldig tøft at det går an å kjøre så langt med elbil uten at du må være elbilist på din hals!
#13
Model S / Sv: Ikke kappkjør med Porscher
fredag 04. april 2014, klokken 09:10
Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 03. april 2014, klokken 02:41
Ha ha .. Ironien er at den første Porschen, Porsche NR 1 (P1)  fra 1898 , var en...... Elektrisk bil ... Ferdinand Porsche var 22 år når han laget bilen..hybrid Porschen kom senere ..Ler meg ihjel...  ;D  ;D  ;D

http://www.greencarreports.com/news/1089994_first-ever-porsche-turns-out-to-be-an-electric-car

Here's a great piece of bar trivia: The first-ever Porsche was ... an electric car.

While any ardent Porschephile knows that the first Porsche-branded vehicle was the 356 sports car of 1948, the first car designed by Ferdinand Porsche was actually the 1898 "Egger-Lohner electric vehicle, C.2 Phaeton model," or the P1 for short.

Designed by Ferdinand Porsche when he was 22 years old, the P1--or Porsche, number one--is powered by a rear-mounted electric drive unit that produces 3 horsepower, harnessed to a 12-speed controller.

+1
#14
Sitat fra: eadie på søndag 02. mars 2014, klokken 20:01
Sitat fra: K på søndag 02. mars 2014, klokken 15:24
Eadie, vet du om det (kun) er spenningsfluktuasjoner mellom faselederne det er snakk om at Tesla ser på for tiden? For å avgjøre om det er på sin plass med Mennekes-kabel?

Aner ikke. Men kommentarene fra de som har fått kabel av Tesla sier at Tesla har monitorert spenningsfluktuasjoner, og at de derfor har fått utlevert Mennekes kabel. Aner ikke om man må samtykke til slik monitorering eller ikke. Mulig sak for Datatilsynet? :)

Hvem er det dere har snakket med om problemet? Jeg sendte en mail til Tesla Bergen ang samme problem, men har ikke hørt i fra dem enda.... Mulig jeg må fysisk stikke innom i disse travle utleveringstider...
#15
Model S / Sv: Hilse på andre Teslaer?
torsdag 27. mars 2014, klokken 14:18
Sitat fra: el-fanboy på fredag 29. november 2013, klokken 08:55
Skulle gjerne hatt kort blink (alternativt kort bært på landeveien) men det er jo ikke mulig å få til kort blink eller kort bært i Tesla... så det blir istedet litt veiving inni bilen. Har tatt meg selv i å vinke til andre TMS'er i mørket når jeg ser de karakteristiske frontlyktene, for så å føle meg passe teit når jeg et halvt sekund senere innser at motgående Tesla ser akkurat like lite inn i kupeen min som jeg ser inn i hans...

Det er bare å vippe retningsviseren to ganger (med et lite opphold i mellom) så får du ett blink ;)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA