Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - rolandvg99

#1
Kia Soul EV / Sv: Varsel for åpen Ladeluke Soul
torsdag 01. november 2018, klokken 16:25
Det er en bryter rett ved hengslene som trenger en dose kontaktspray.
#2
Kia Soul EV / Sv: Tilhengerfeste på Soul EV
fredag 26. oktober 2018, klokken 16:14
Litt usikker på prisen da jeg betalte kr 20 000,- for et tillegg bestående av avtagbart feste, Thule VeloSpace 918, Thule BackSpace XT og Type1 til Type2 ladekabel.
#3
Kia Soul EV / Sv: Tilhengerfeste på Soul EV
torsdag 25. oktober 2018, klokken 16:37
Gjorde i alle fall det da jeg fikk bilen utlevert med utstyr ferdig montert i juni 2017.
#4
Kia Soul EV / Sv: Tilhengerfeste på Soul EV
torsdag 25. oktober 2018, klokken 15:59
Øh, nei. Den har 7-pins kontakt og passer inn i bilens ditto.
#5
Kia Soul EV / Sv: Tilhengerfeste på Soul EV
torsdag 25. oktober 2018, klokken 07:39
Har to sykkelstativer: Thule Velospace 918 og et Biltema saksestativ. Begge funker fint med Brink-festet jeg fikk lever med Soulen og det inkludert sperra på toppen.
#6
Kia Soul EV / Sv: Ny vs Gammel Soul?
tirsdag 08. august 2017, klokken 16:33


Sitat fra: jman76 på tirsdag 08. august 2017, klokken 15:11
Sitat fra: rolandvg99 på mandag 07. august 2017, klokken 20:06

Kjørte kloss på 250 km på en lading nå i helga med den nye. Hadde flaks med trafikkflyt og temp. Mye justering av hastighet dreper batteriet, dvs at en bør unngå svingete og kupert vei.

Dette er bra. Hvilke hastigheter lå du i på denne turen?

Fulgte fartsgrensene på strekningen. Dvs alt fra 30 til 80 km/t med lite trafikk og den som var kjørte meget jevnt. Lite høydeforskjeller på turen.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

#7
Kia Soul EV / Sv: Ny vs Gammel Soul?
tirsdag 08. august 2017, klokken 11:30
I hovedsak er det forbedret batterikjemi og dekk (Michelin) som gir bedre rekkevidde på ny modell. Derfor er jeg litt tilbakeholden med antagelser vedrørende vinterrekkevidde.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

#8
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Opel vil ikke gjøre noe med dette
tirsdag 08. august 2017, klokken 11:26
Blir ikke denne bilen produsert i USA? Amerikansk kvalitet er så som så. Paneler som spriker virker å være standard utrustning på flere modeller hos bl. a. Ford og GM.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

#9
Kia Soul EV / Sv: Ny vs Gammel Soul?
mandag 07. august 2017, klokken 20:06
Rekkevidde vinter skal godt gjøres å sammenligne da de første av den nye modellen ble levert i mai. Sommertid skiller ca 10-20% på rekkevidde. Kan tenke meg at 12-17 mil er oppnåelig vinterstid avhengig av temperatur inne/ute og snømengde.

Kjørte kloss på 250 km på en lading nå i helga med den nye. Hadde flaks med trafikkflyt og temp. Mye justering av hastighet dreper batteriet, dvs at en bør unngå svingete og kupert vei.

#10
Sitat fra: moby666 på tirsdag 06. juni 2017, klokken 23:00
Noen burde ha laget nytt gulv til Soul og solgt det før en 1000 lapp. Tror det hadde blitt bra butikk av det.

Det er bare å sette igang. :)
#11
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
tirsdag 06. juni 2017, klokken 21:56
Ganske mange US 24 kWt Leaf på EK-skilter.
#12
e-Golf / Sv: Nye E-golf
tirsdag 06. juni 2017, klokken 21:19
Sitat fra: brako79 på søndag 04. juni 2017, klokken 00:22
Demobilen jeg hadde, kunne jeg trekke ut rattet på.
Ditto.
#13
Sitat fra: lenny36 på lørdag 03. juni 2017, klokken 18:28
Noen som har lest noe om innvendig plass og bagasjeplass er tilnærmet Ioniq?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bagasjeplassen på Niro PHEV er ca 325 liter. Altså mindre enn Ioniq, men med høyere lasterom.
#14
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
tirsdag 06. juni 2017, klokken 21:11
Sitat fra: tomrh på tirsdag 06. juni 2017, klokken 21:05
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 06. juni 2017, klokken 14:43
Det er ingen tvil om at Leaf trenger hurtigere hurtiglading. De står utrolig lenge på hurtigladere og får lite strøm og det er sammenlignet med Soul som jeg kjørte før.
30 kWh Leaf gjør jo ikke det da.

30 kWt lader raskere enn 24 kWt, men Soul ladet raskest da jeg prøvekjørte alle 3 i vinter.
#15
Sitat fra: Sele på mandag 05. juni 2017, klokken 16:21
Helt enig Beckern egoene tar kun hensyn til seg selv..

Det som er kjekt med elbil er at det er lettere for forbipasserende å høre disse "meg, meg, meg, meg, meg"-samtalene. Jeg tør våge å påstå at majoriteten av elbilistene har anskaffet doningen for å komme forbi kø og slippe bomutgifter. Blir jo litt kontraproduktivt for disse å måtte regulere livet sitt etter andre, når de har foretatt dette grepet for å slippe og menge seg med - nettopp - "disse andre". :)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA