Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ProsjektX

#1
Kjøpe elbil? / Sv: Kjøpt zoe400 bose - forslag til ladestasjon
mandag 16. oktober 2017, klokken 11:48
Det rimeligste du kan kjøpe er vel Tesla Wallbox, ca 5400kr. Kan justeres til hvilket strømtrekk du vil, og støtter 3 fase.
#2
Hyundai KONA / Sv: Konstruktiv kritikk av Kona
torsdag 12. oktober 2017, klokken 09:36
Sitat fra: ProsjektX på torsdag 12. oktober 2017, klokken 08:43
SitatIf Hyundai and Kia expand its line-up of electric vehicles such as the Kona and the Niro, their annual production of electric vehicles is expected to nearly double. They are planning to roll out 25,000 units of electric vehicles a year -- 13,000 units of the Kona electric car and 12,000 units of the Niro electric cars. Hyundai and Kia's production will increase to more than 50,000 units by adding existing production of the Ioniq Electric and the Soul EV
Wow.. så Kona skal produseres i samme volum sånn ca som Ioniq har blitt gjort til nå, og dette skal fordeles på alle markeder. Så da snakker vi fort 1+ års ventetid ganske raskt tenker jeg. Men bra å høre at de igjen bekrefter Niro EV.
Visstnok har 6000 stykk satt seg på venteliste nå. Ok, si at halvparten av disse faktisk skriver kontrakt, så er ventetiden med antatt produksjonstakt fort nærmere 2 år allerede..!
#4
Hyundai KONA / Sv: Konstruktiv kritikk av Kona
tirsdag 10. oktober 2017, klokken 10:56
Hadde litt tro på denne, men som andre har påpekt, blir for liten som familie og langturbil, så hva er egentlig poenget med så stort batteri på en slik bil. Og hvis prisene blir som indikert her, tror ikke det, de må forholde seg til Leaf og ikke AmperaE når denne lanseres, så 40kWh bør ikke bli dyrere enn Leaf, som nok er en bedre bil på mange måter, og større.

Så kommer til å stå over denne selv om jeg har res nr på 300-tallet.

Har blitt så godt vant til ACC så en bil uten det blir helt uaktuelt...

Og skal man dømme etter leveringspresisjon på Ioniq så stiller Kona dårlig mot f.eks Leaf neste år tenker jeg.
#5
Model 3 / Sv: Hengerfeste like vell..!!??
lørdag 07. oktober 2017, klokken 10:47
Det dekslet der er visstnok bare et deksel over bolter som holder dekslet under støtfanger på plass. Om vi ska stole på Musk'en twittret han dette i går, så da er det vel bare å glemme hengerfeste en gang for alle....

#6
Hyundai Ioniq / Sv: standard sommerdekk glatte under 15+?
onsdag 04. oktober 2017, klokken 11:41
Synes også standard dekkene er litt glatte ja
#7
Hyundai Ioniq / Sv: Når får vi bilene våre?
fredag 22. september 2017, klokken 10:07
Denne uka har det kommet en pen haug med Ioniq EV, ser ihvertfall 100+ stk på togterminalen til Autotransport, i alle mulige farger, så noen kan glede seg.
#8
Denne her vil vel først leveres når de første Tesla Model 3 kommer til landet..? Hvordan vil prisen på denne da stå seg (330+) mot en model 3..? En greit utstyrt M3 vil vel ligge på rundt 350 (44.000 USD).

Vurderer selv Kona men har en følelse at det er bedre å holde til M3
#9
Model 3 / Sv: Model 3 blir ikke levert med hengerfeste
søndag 30. juli 2017, klokken 22:05
Må vel være en måte å finne ut om bilen er typegodkjent for tilhenger? Har jo fullstendige VIN, så er det mulig å gjøre noe oppslag noe sted, ala vegvesen i USA?
#10
Model 3 / Sv: Det blir ikke hengerfeste!
lørdag 29. juli 2017, klokken 21:17
Kanskje det rett og slett er slik at hengerfeste ikke kommer før også Model S kommer med, når det evt skjer...
#11
Model 3 / Sv: Model 3 priser og spesifikasjon
lørdag 29. juli 2017, klokken 19:59
Hus at dollarkursen har vært veldig høy spesielt de siste to årene, mens den har sunket mye den siste måneden, og er faktisk lavere nå enn den har på over to år (7.91 i dag), og forventningen er vel at den skal lenger ned fremover mot krona. Så påslaget du indikerer er nok ikke helt riktig da Tesla sikkert har hatt en kalkulasjonskurs på mer enn 7.91 lenge. Men uansett, satser på at dollar mot krone fortsetter trenden mot evt bestilling...
#12
Model 3 / Sv: Det blir ikke hengerfeste!
lørdag 29. juli 2017, klokken 15:05
Kommer nok heller ikke til å handle om hengerfeste ryker. Trenger en "komplett" bil...
#13
Denne "finessen" irriterer meg mer og mer. Hvem har funnet på at det er smart å brette ut speilene når en nærmer seg bilen med en nøkkel? Hvorfor ikke bare når en låser opp, eller starter bilen!?! Hva trenger en speiler for når man står utenfor bilen??

* Er stadig ut og inn av garasjen for forskjellige ting, og speilene flyr ut og inn hele tiden (siden jeg har nøkkelen i lomma)
* Hvis en passerer forfra og det er trangt så blokkerer speilen.. smart
* Men det mest irriterende, måtte rygge ut en bil på en veldig trang plass med noen cm klaring til Ioniq'en, og hva skjer da..? jo speilene flyr ut i det jeg kjører den andre bilen ut for jeg har nøkkelen til Ioniq'en også i lomma.. var bare millimeter fra å smadre speilen

Dagens Ioniq frustrasjon... ;)

(ja jeg veit en kan deaktivere hele greia, men innfelling av speilene er normalt noe jeg vil ha på)
#14
Hyundai Ioniq / Sv: Navigasjon til hurtiglader
søndag 23. juli 2017, klokken 09:23
Jepp. Og ikke får du brukt egne POI heller, som kunne rettet på det...
#15
Kjente på ladeangst her om dagen. Startet med å svinge inn til Marienlyst i Drammen. Egolf stod og ladet, men tok opp begge plasser.., videre til Kjellstad, begge ladeplasser i bruk, deretter videre til Liertoppen, begge ladeplasser i bruk, deretter Ikea Slependen, hurra! Det hjelper å ha store ladeplasser med 4+ hurtigladere på sentrale områder. Burde nesten vært minimum 6 hurtigladere langs slike hovedfartsårer.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA