Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Ebe

#1
Men her er jo problemstillingen at elbilister er mye verre enn andre...
#2
På leaf er forvarmingen i alle fall tilstrekkelig, den står og varmer i flere timer når den er koblet.

Tror alle leaf har forvarming via timer (det du kaller kupévarmer), men ikke alle har varming med app. Da må du ha norsk modell, mulig europeiske også. Varming styres via app og systemet Carwings. Har bilen fungerende carwings, så tror jeg kan du fjernevarme via mobilen, tror jeg.
#3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Visning Nissan Leaf 2018 i Bergen
torsdag 26. oktober 2017, klokken 16:08
Vil e-pedal være helt uavhengig av ACC, eller snakker de sammen?
#4
Nissan e-NV200 / Sv: Hundegitter
torsdag 26. oktober 2017, klokken 16:06
Enig i det :)
#5
Nissan / Ny Nissan Serena e-power i asia
torsdag 26. oktober 2017, klokken 11:52
Synd ikke Nissan slipper denne bilen i europa, men fullelektrisk drivlinje... >:(

Hvordan vil slike drivlinjer som e-power avgiftslegges i Norge? (Det er en liten fossilmotor som lader batteriene)

https://newsroom.nissan-global.com/releases/release-1fc537356ae3aaf048d0201b770003d6
#6
Nissan e-NV200 / Sv: Hundegitter
torsdag 26. oktober 2017, klokken 11:45
Litt rart, men kan ha sammenheng med at bilen i seg selv ikke lengre er mulig å bestille. Kommer jo ny modell og/eller batteri i 2018.
#7
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Visning Nissan Leaf 2018 i Bergen
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 15:17
Så ut som i dag på giret, D/B. I tillegg til egen ECO-knapp. Tror det bare er e-pedalknappen i tillegg.
#8
Kjøpe elbil? / Sv: Elbil med plass til barnevogn
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 09:32
Kjørte dieselversjonen av Nv200 Evalia over fjellet til påska i år, 400km hver vei. Fungerte ypperlig den, for familie med tre barn + hund. Kupestøy er det jo, men ellers satt alle godt. El-versjonen er jo mer stillegående også.

Kommer med større batteri i 2018 også :)
#9
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Visning Nissan Leaf 2018 i Bergen
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 09:28
Tok turen innom i går, virket som en flott bil.
#10
Nissan e-NV200 / Sv: Hundegitter
mandag 23. oktober 2017, klokken 17:35
Hvorfor kunne de ikke skaffe hundegitteret? Det finnes jo et originalt gitter?

https://www.nissan.no/biler/nye-biler/e-nv200-evalia/tilbehor.html
#11
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Tre utstyrs versjoner lagt ut i USA
mandag 16. oktober 2017, klokken 15:51
Tipper alle versjonene i Norge får hurtiglader, i motsetning til USA. :)
#12
Nissan e-NV200 / Sv: E-nv200 med 40 kwh
fredag 13. oktober 2017, klokken 15:49
Den stryker nok med glans på moderne sikkerhetssystemer, ja. Mens selve kollisjonstestene er ikke helt krise tror jeg, sammenlignet med biler i samme segment fra samme årstall.
#13
Kjøpe elbil? / Sv: Biler mednærmest umiddelbar levering?
tirsdag 10. oktober 2017, klokken 09:18
Hva med brukt "ventebil" inntil du får Ioniqen? Da faller den ikke så mye i pris heller.
#14
Kjøpe elbil? / Sv: Tesla model S vs Outlander PHEV - Familiebil
lørdag 07. oktober 2017, klokken 13:47
Husk at midtsetet i en Outlander ikke er et fullverdig sete, men et såkalt "midtputesete". Ikke godt å sitte på over lengre strekninger.

Dette er grunnen til at bilen utgår for oss som har tre barn.
#15
Nissan e-NV200 / Sv: E-nv200 med 40 kwh
onsdag 04. oktober 2017, klokken 16:56
Sitat fra: tomrh på onsdag 04. oktober 2017, klokken 09:07
Ved kjøring i 80 km/t utgjør luftmotstanden typisk 2/3 av energiforbruket. Altså burde e-NV200 da ha ca (2/3 * 27%) = 18% høyere forbruk enn Leaf, eller 1/1.18 = 85% av rekkevidden.

Dette gjelder bare luftmotstand. Man må ikke glemme at e-NV200 har et vesentlig større volum å varme opp, samt en større overflate for varmetap. Dette vil også medføre redusert rekkevidde i forhold til Leaf.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA