Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ducktolate

#1
Model X / Sv: Trondheim -Åre og tilbake
søndag 27. november 2016, klokken 19:26
Jeg kjørte Trondheim Åre rett før snøen kom med min P85+. Startet med 90% batteri og full bil bortsett fra de to bakerste setene. (2voksne og tre barn) Bagasjen ble full på tur hjem...
Jeg måtte stoppe på tur tilbake på Stjørdal SC. Hadde jeg ladet til full før start og startet i Trondheim så hadde det muligens gått greit, men som sagt startet jeg med 90% og litt lengre sørfra enn Trondheim. Men uansett ikke noe stress å stoppe 10-15 min. Det må vi som oftest uansett med barn i bilen. Med 100 varianten batteri så tror jeg ikke det blir noe problem i det hele tatt.

Edit: Altså ikke en model X, men en S og sommerdekk på.
#2
Model 3 / Sv: Sammenligning M 3/ M S
søndag 26. juni 2016, klokken 21:14
på amerikanske sertifikatet mitt sto det 6 feet og jeg er bare 183 høy. Så 6 feet og en inch skulle vel bli 185 ish. Men har vel fortsatt litt plass opp om man er 190 cm også.
#3
Model X / Sv: Når får vi bilene våre (TMX)?
søndag 26. juni 2016, klokken 20:35
Sitat fra: Kimpala på fredag 24. juni 2016, klokken 14:11
Denna var burgunder og fin, hvem er den heldige? :)
Så denne, el tilsvarende, på E6 sørover sør av Trondheim i dag.
#4
Model S / Sv: Støydemping av TMS - oppskrift og erfaring.
tirsdag 07. juni 2016, klokken 12:11
Har jumpseat på min, er det noen gode forklaringer, gjerne med bilder el video på jobben?
#5
Model S / Sv: Støydemping av TMS - oppskrift og erfaring.
tirsdag 07. juni 2016, klokken 11:52
Er det vanskelig å få av trekket i trunken? Eller er det bare å lirke det ut av plast delene som sitter som en ramme rundt? Hva med dørene, er det kun plast nagler eller er det skruer også? Så noen bilder av skruer inne i dørhåndtakene tidligere. Mulig det var i denne tråden, men ikke sett noen video av how to.
#6
Model 3 / Sv: Bilder av Model 3
tirsdag 05. april 2016, klokken 18:04
Jeg hadde en Ducati i matt svart for noen år siden, den var ikke spesielt vanskelig å holde ren? Jovisst er den mye mindre enn en Model 3, men sykkelen hadde hel "kåpe" og var grei å vaske. Synes det er værre å holde orden på min sorte S nå enn jeg mener å huske matt svart var. Men det spørs om man er uheldig med en ripe eller noe, da kan det vel hende det blir vanskelig å reparere?

Ang rubberspray, har de kommet med lakk som tåler Prickbort nå?
#7
Model 3 / Sv: Hvilket behov dekker Model ≡ ?
lørdag 02. april 2016, klokken 16:07
Når "rullebrettet" til model 3 ligger i produksjonslinjen kommer vel Tesla model Y rimelig kjapt? Iallfall muligens et par Tesla år etter. Y kan jo fint bli en OK størrelse mpv/liten SUV?
#8
Model X / Sv: Bilder av Model X
fredag 20. november 2015, klokken 22:48
Synes de ser riktige ut på venstre side på Xen, for å få luft inn til bremsene.
#9
Model S / Sv: NextGen bakseter er borte fra konfiguratoren fra 14. jan
lørdag 24. oktober 2015, klokken 19:26
Jeg kjører 2013 P85+ og setene er gode å kjøre langt i, eneste som mangler er litt sidestøtte for aktiv kjøring, men de fungerer bedre enn de ser ut til til det også. Hentet en P85D for ikke lenge siden med Recaro setene og de har det som mangler på den første. Men smaken er som baken bokstavelig talt ang gode seter og ikke, jeg liker at de er litt faste og kanskje derfor jeg synes de første er gode.
#10
Ser ut som dørene er prøvd rettet med makt. Ikke bra om Tesla sine klargjørere prøver å fikse dårlig tilpasninger med makt. Hentet en bil der den ene døra sto litt utenfor den andre. Hell bil i Trondheim (som har karosseri og lakk for Tesla i Trondheim) fikset det rimelig kjapt med justeringer og det ble veldig bra. Bare så synd Tesla ikke fikser før de leverer bilen så folk kan ta den med rett hjem.
#11
Model S / Sv: Ujevne dør- og panel gaps, ny bil
søndag 18. oktober 2015, klokken 20:43
Hentet ut en i slutten av sept. Trondheim. Der var høyre framdør litt for langt ut ift bakdør. Resten så bra ut, med unntak av noen minor lakk ting på innsiden av dør osv. Hell bil hadde heldigvis tid med en gang og fikset det rimelig kjapt. Rart de ikke har noen som ser over bilen før utlvering, slik at kundene slipper å få det halvveis intrykket. Han som freser over bilen med poleringsmaskinen har vel så mye å gjøre at han ikke har tid til å nevne det for de rette folkene?
#12
Model S / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
onsdag 14. oktober 2015, klokken 08:24
Og jeg anbefaler at du legger bort pusseskinn og heller kjøper et godt microfiber håndkle til tørking av bilen. Små partikler blir løftet bort fra lakken med microfiber, og er dermed mye mer skånsom mot lakken. Anbefaler å lese litt på dcn.no, mange gode beskrivelser av produkter og hvordan de brukes der.
Det er nok lurt å få vasket bilen helt ren og få lagt på noe beskyttelse før vinteren, den blir ikke mindre ru i lakken etter en vinter på veien. Har du et godt grunnlag så er det relativt greit å holde bilen fin gjennom vinteren.
#13
Model S / Sv: Brakecheck?
lørdag 10. oktober 2015, klokken 00:39
Tror nok også det kan være nye eller uvitende Tesla sjåfører. Slipper man fartspedalen raskt lyser bremselyset allerede på 15 kW regenerering, sakte så lyser bremselyset ved 30.
Fartspedal er vel et OK ord iom at det er både økning og reduksjon av farten som styres med denne. Dette kan nok være uvant for nye sjåfører.
Så tenk heller at det er en "rookie" elbilsjåfør som sikkert blir bedre med tiden og at sjåføren helt sikkert slipper fartspedalen om han/hun får fire 1000metringer inn i kupeen med påfølgende resultat i kraftig fartsteduksjon.
#15
Model S / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
onsdag 30. september 2015, klokken 16:01
Fargekode på de mørke 21" turbinfelgene er det noen som har den lett tilgjengelig?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA