Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Radiobil1

#1
Twizy / Antall Twizy på norske skilt?
lørdag 21. oktober 2017, klokken 01:25
Hvor mange Twizyer ruller på norske veier?
#2
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Import av Bolt
lørdag 21. oktober 2017, klokken 00:22
Ville være rart om ikke noen med en ingeniør i magen eller i firmaet nå ser muligheter.


Ampera strømmen,av nye biler har stoppet opp. Vet ikke hvor mange som kommer i 18.
Noen kommer til å finne muligheter på ladesiden og få biler over dammen!


Er det noen med gode ideer allerede som jobber med dette?

#3
Kjøpe elbil? / Sv: Tilhengerfeste ?
søndag 27. august 2017, klokken 11:34
Ser at amerikanske bileiere har en rett til å kunne montere hengefeste, så de kan ikke stoppes. Derfor blir det sikkert laget henherfester til alle elbiler solgt i usa.


Hva med Europa, er det ulovlig i flere land enn Norge?


Hva er begrunnelsen for at Norge ikke tillater?
For dårlige bremser, for svak motor, for svak struktur i bilene?
Vi vet ikke noe særlig om dette, så da forbyr vi?
Noen redd for mange flate batterier, og elbiler stående i hopetall langs veien og vente på tauebil?


Kunne skjønne ligikken back in the Think days, med små svake biler, men nå virker det rart på meg.


Hvor ligger logikk og argumentasjon hos norske myndigheter?
#4
RAV4 EV / Sv: Toyota RAV4 EV
søndag 27. august 2017, klokken 11:04
Sett flere av disse på sørlandet siste uka. SørImport tar de visst inn.


Noen her som har prøvd dem, virker som en praktisk bil!
#5
Norsk Elbilforenings oppgaver / Politikk: Gradert Moms på Elbiler
torsdag 13. april 2017, klokken 14:55
Det kommer til å komme opp en sak politisk, som går på moms på elbiler.
Bør den graderes?


Det som starter dette er Tesla, som jo er en dyr bil. Bør staten sponse en mod X til 1 mill med 25 000? Mange mener det er høl i hue, og at det er greit at luxusbiler bør kjøpes til full pris.


Bør det være en grense på f eks 500 000 utsalgspris uten mva, alt over det betaler full moms, evt en gradering?


Hva mener medlemmer, adm og styre om dette?
#6
Stemmer det at forvarming kom i 2012?
Stemmer det også at dette ikke er standardutstyr på de bruktimporterte EU modellene?
#7
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Import av Bolt
onsdag 08. mars 2017, klokken 09:53
http://insideevs.com/400-ultra-fast-350-kw-charging-stations-planned-by-4-automakers-in-europe/


Er det krig om ladestandard nå.


Men ved å bytte støpsel til Norsk versjon for den man skal plugge i veggen, vil det funke, eller må man inn å bytte den man plugger inn i på bilen?
#8
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Import av Bolt
tirsdag 07. mars 2017, klokken 15:42
Kommer det til å bli (privat)import av Bolt til Norge hvis Opel ikke klarer å levere nok fort nok?
#9
Test av elbiler / WLTP
tirsdag 28. februar 2017, klokken 21:43
Hvorfor kan man ikke begynne å bruke WLTP standarden på all rekkeviddetesting på elbiler?
https://en.wikipedia.org/wiki/Worldwide_harmonized_Light_vehicles_Test_Procedure


Bør jo være denne som tar over for både NDEC og EPA, så alle er enig om en test, og den gir et mer realistisk bilde på praktisk rekkevidde?

#10
Dette er jo forrige generasjon Ampera.
Den har jo aggregat, og derfor valgte Norge ikke å klasse den som elbil, som i beste fall er rart!
#11
Ingen som har prøvd begge?

#12
Focus / Sv: Forskjeller mellom Focus og Golf?
søndag 29. januar 2017, klokken 16:53
Noen som kan si noe rundt punkt 1-3?


Hvor hurtig er hurtigladingen på gen 1 Golf?
#13
Focus / Sv: MyFord Mobile App
onsdag 28. desember 2016, klokken 16:48
Ingen måte å få en app til å funke her på berget?
#14
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Motstand mot Opel
tirsdag 27. desember 2016, klokken 22:59
Opel bommet på to ting:
- lagde biler av dårlig kvalitet på 90 tallet, ryktet sprer seg fort.
- prøvde å bli premium merke. Feil strategi. Salg raser i Norge, det samme med ryktet.

Ampera-e er sjansen til å snu trenden.
Setter de ned prisen på Astra 50 000, så kommer volum, og jobbpraten om bil gjør at ryktet bedres!
#15
Focus / Forskjeller mellom Focus og Golf?
tirsdag 27. desember 2016, klokken 21:41
Bortsett fra batteriplassering og bagasjerom, hva er de praktiske forskjellene mellom Focus og Golf?

1. Rekkevidde sommer og vinter
2. Ladetider
3. Kjøreegenskaper og komfort
4. Annet verd å nevne
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA