Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Djur1

#1
Plugg-inn hybrider / Oversikt over KWh per plugin hybrid modell
torsdag 12. oktober 2017, klokken 13:00
Hei

Finnes det en slik oversikt noe sted?
#2
Plugg-inn hybrider / Sv: Mercedes GLC 350e - erfaringer daglig bruk
tirsdag 05. september 2017, klokken 20:41

Har alle den grisehale kabelen som er tvinnet?

Går det an å bytte til en vanlig kabel?
#3
Model S / Sv: Dollarkurs, prisjustering Tesla S
mandag 28. august 2017, klokken 15:33
7.75....

Hvor mye under er det tesla kursen? Hvor ofte justerer tesla?
#4
Plugg-inn hybrider / Sv: Mercedes GLC 350e - erfaringer daglig bruk
fredag 11. august 2017, klokken 08:59
Sitat fra: RogA på tirsdag 08. august 2017, klokken 12:14
Sitat fra: RogA på torsdag 03. august 2017, klokken 12:24
Sitat fra: Djur1 på onsdag 02. august 2017, klokken 20:23
Sitat fra: RogA på mandag 31. juli 2017, klokken 10:21
Sitat fra: Djur1 på fredag 28. juli 2017, klokken 10:47
Etter å ha hatt to elbiler / tesla egolf/ er det en overgang å gå til en fossilbrenner.

Rekkevidden elektrisk er i for seg grei nok.
Bensinforbruk er 0.6 etter 1286 km. Lader ved enhver anledning.
Synes det er litt skuffende gitt at motoren har vært av i 642 km. Hadde trodd at den skulle være noe mer miljøvennlig. Dvs når motoren går er forbruket nærmere 1.2 per mil?! Bensinbruken er relatert til en langtur. Jeg hadde en bmw med 6 sylindre bensin. Den brukte ca 0.7 på langkjøring. Her må det være noe galt eller hva? Jeg kjører forsiktig.

Litt røkkete i girene

Nødbremsen kan komme på når en bruker cruisekontroll. Her må vel software oppdateres. Veldig ekkelt. Er værst inn mot tunneler.

Det er også vibrering i gasspedal. Mulig det er det i alle bensinbiler. Men merker det mest når en kjører elektrisk.

En grei bil, men software/ hardware virker litt tidlig 2010.

Hei!

Jeg tror jeg ville tatt de spørsmålene med Mercedes. Jeg er usikker på om regnestykket er så enkelt ang. forbruk. Jeg er ingen ekspert men ser at det er mulig å påvirke forbruket relativt mye med kjøreadferd. 1,2 liter virker for høyt. Selv har jeg aldri vært over 7,2 på langkjøring på motorvei (med flatt batteri og passiv kjøring). På veier med lavere hastigheter noe lavere. Ved aktiv kjøring øker naturligvis også forbruket.

Nødbrems mener jeg at jeg har lest om før. Tror det er en kjent SW feil, men trodde også den var borte på 2017 modellen. Hvilken har du?

Vi har ingen vibrering i gasspedal på vår bil. Kanskje behov for en kontroll på verksted?

Fikk svar fra mercedes forhandleren:


Virker ikke som han er kjent med feilen på den adaptive cruisekontrollen.

Vibreringen på gassen er veldig lav, men har ikke merket noe slikt i andre biler tidligere. Men her er det også elbil eie fra 2013 inne i bildet, med ingenting mekanisk knyttet til pedalen.

Rykkingen i girene er mest rundt 1-2-3 på comfort mode, kanskje mest når bilen triller nedover bakke og bilen skifter gir fra 2 til 3 eller noe.

Jeg har 2018 modell ble det sagt, ( kan ikke skjønne at den er ute allerede nå?)
7,2... men er det totalforbruket?

Typisk nok finner jeg lite om problemstillingen med nødstopp på nett nå, men vi opplevde en del helt ulogiske "warnings" om hindringer i en 2016 C og fikk tilbakemelding fra Mercedes om at dette nok handler om at radaren ser noe som den anser som et hinder, feks midtrabatt, gjerde om du kjører i en kurve osv. Mulig tunnelene tolkes som et tilsvarende hinder og at det er en sammenheng her. Jeg leter videre og poster ei lenke om jeg finner frem.

Vi pleier å følge med på målingen i app og bil for siste reise. Når vi har langkjøring er snittet så langt på 7,2/100km. Vi har ved en anledning vært over og det var med veldig aktiv kjøring og høy fart. Måling fra forrige reset (som vi ikke kommer til å røre) er nå på 6,8/100km. Her kommer nok vår lokalkjøring til å dra ned ganske raskt. Vi kjører minimalt på bensin lokalt.

En liten oppdatering om nødbremsing. Jeg har brukt en del tid for å finne informasjon om SW mv. Jeg fant ut at dette nok er spekulasjoner blant brukere i motorforum. Med andre ord ikke troverdige påstander. Jeg limer inn en lenke til et tysk forum som har en lignende problemstilling som din. Du kan muligens få noen nyttig ut av den. Uansett bør jo en slik hendelse analyseres av Mercedes.

https://www.motor-talk.de/forum/distronic-plus-macht-vollbremsung-im-baustellenbereich-t4392991.html

Takk!  Jeg prøvde å google det selv, men tenkte ikke at svaret kunne ligge på tysk!

Selv har jeg normalt sett 34 km, men som sagt så kan den gå ned til 28 på dager der det er kaldere. Lurer på hva rekkevidden blir om vinteren!?
#5
Model S / Sv: Førstegangs kjøper trenger tips!
søndag 06. august 2017, klokken 10:20

Å kjøpe en 85 fra 2013. Hva kan en forvente seg her av utgifter på servicebesøk? Bilen har gått  103k. Slik det var med min 2013 mod så var den nærmest som en beta versjon i forhold til dagens viler. Kvaliteten har vel økt noe fra den tid. Jeg bare tenker hvor mye det blir i månedlige i forhold til ny med 0.25%.
#6
Plugg-inn hybrider / Sv: Mercedes GLC 350e - erfaringer daglig bruk
onsdag 02. august 2017, klokken 20:23
Sitat fra: RogA på mandag 31. juli 2017, klokken 10:21
Sitat fra: Djur1 på fredag 28. juli 2017, klokken 10:47
Etter å ha hatt to elbiler / tesla egolf/ er det en overgang å gå til en fossilbrenner.

Rekkevidden elektrisk er i for seg grei nok.
Bensinforbruk er 0.6 etter 1286 km. Lader ved enhver anledning.
Synes det er litt skuffende gitt at motoren har vært av i 642 km. Hadde trodd at den skulle være noe mer miljøvennlig. Dvs når motoren går er forbruket nærmere 1.2 per mil?! Bensinbruken er relatert til en langtur. Jeg hadde en bmw med 6 sylindre bensin. Den brukte ca 0.7 på langkjøring. Her må det være noe galt eller hva? Jeg kjører forsiktig.

Litt røkkete i girene

Nødbremsen kan komme på når en bruker cruisekontroll. Her må vel software oppdateres. Veldig ekkelt. Er værst inn mot tunneler.

Det er også vibrering i gasspedal. Mulig det er det i alle bensinbiler. Men merker det mest når en kjører elektrisk.

En grei bil, men software/ hardware virker litt tidlig 2010.

Hei!

Jeg tror jeg ville tatt de spørsmålene med Mercedes. Jeg er usikker på om regnestykket er så enkelt ang. forbruk. Jeg er ingen ekspert men ser at det er mulig å påvirke forbruket relativt mye med kjøreadferd. 1,2 liter virker for høyt. Selv har jeg aldri vært over 7,2 på langkjøring på motorvei (med flatt batteri og passiv kjøring). På veier med lavere hastigheter noe lavere. Ved aktiv kjøring øker naturligvis også forbruket.

Nødbrems mener jeg at jeg har lest om før. Tror det er en kjent SW feil, men trodde også den var borte på 2017 modellen. Hvilken har du?

Vi har ingen vibrering i gasspedal på vår bil. Kanskje behov for en kontroll på verksted?

Fikk svar fra mercedes forhandleren:


Virker ikke som han er kjent med feilen på den adaptive cruisekontrollen.

Vibreringen på gassen er veldig lav, men har ikke merket noe slikt i andre biler tidligere. Men her er det også elbil eie fra 2013 inne i bildet, med ingenting mekanisk knyttet til pedalen.

Rykkingen i girene er mest rundt 1-2-3 på comfort mode, kanskje mest når bilen triller nedover bakke og bilen skifter gir fra 2 til 3 eller noe.

Jeg har 2018 modell ble det sagt, ( kan ikke skjønne at den er ute allerede nå?)
7,2... men er det totalforbruket?
#7
Avstanden fra bakdør indikerer jo bra bagasjerom, kanskje noe ala quashqai. 400-500 liter kanskje siden det er elbil? Da begynner vi å snakke familiebil
#8
Etter å ha hatt to elbiler / tesla egolf/ er det en overgang å gå til en fossilbrenner.

Rekkevidden elektrisk er i for seg grei nok.
Bensinforbruk er 0.6 etter 1286 km. Lader ved enhver anledning.
Synes det er litt skuffende gitt at motoren har vært av i 642 km. Hadde trodd at den skulle være noe mer miljøvennlig. Dvs når motoren går er forbruket nærmere 1.2 per mil?! Bensinbruken er relatert til en langtur. Jeg hadde en bmw med 6 sylindre bensin. Den brukte ca 0.7 på langkjøring. Her må det være noe galt eller hva? Jeg kjører forsiktig.

Litt røkkete i girene

Nødbremsen kan komme på når en bruker cruisekontroll. Her må vel software oppdateres. Veldig ekkelt. Er værst inn mot tunneler.

Det er også vibrering i gasspedal. Mulig det er det i alle bensinbiler. Men merker det mest når en kjører elektrisk.

En grei bil, men software/ hardware virker litt tidlig 2010. 
#9
Jeg er også på utkikk etter så ferske filer med gps som mulig
#11
Model 3 / Sv: Spekulasjon rundt toppmodell 3 mot inngangsmodell S
søndag 16. juli 2017, klokken 02:01


Tipper de som reserverte tidlig som skulle få "something special" får gratis superlading. Alle vil ha det og billig for Tesla å "gi!"
#12
e-Golf / Sv: Kampanje E-Golf Exclusive
søndag 21. mai 2017, klokken 00:10


Er vi ferdig med kampanjen nå?
Virker iallefall som prisene på finn har stabilisert seg noe
#13
e-Golf / Sv: Kampanje E-Golf Exclusive
mandag 01. mai 2017, klokken 20:45

Er det slutt på denne fantastiske kampanjen? Det jeg likte beste ved denne kampanjen var at jeg forstod at jeg aldri mer skal ha ny bil fra moller.no.

#14
Model 3 / Sv: Hatch-back eller?
onsdag 05. april 2017, klokken 11:59
Semi hatchback form,

Ser ut som det blir mye bedre sikt rundt/bak bilen enn i model s
#15
Jaguar i-Pace / Sv: Hva blir grunnprisen på I-PACE?
søndag 26. mars 2017, klokken 20:25


Har Jaguar noe historie på å prise biler ulikt i ulike markeder?
Om de kunne ville de nok selge den for 5 % under tesla model x i Norge og mye billigere i ( hensyntatt moms) i EU. Dette kan jo fort bli en bil som mange vil "brukt" importere i så fall ?



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA