Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Bogliten

#1
Hei.
Jeg selger min Think.
Se annonse under kjøp og salg:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,27758.0.html
#2
Hei.

Jeg har en blå Think classic 2002 mod. som jeg har kjørt siden høsten 2010. Km. stand: 59276.
Siden sen-høsten 2015 har den vært lite brukt pga. dårlig rekkevidde. Jeg hadde den til vedlikeholdslading nå i februar. Den kjører bra og ganske langt på flat mark. Her vi bor er det noen lange oppoverbakker. Bilen går ganske greit når den er helt oppladet (opp mot 50 km/t) i bakkene, men mister så mye av "kraften", i de neste bakkene går den i ca 20 km/t. Batteriet går sakte ned fra 100% til 80%, men bilen drar likevel dårlig, så faller den plutselig ned mot rødt. Med kjøring i bakkene er rekkevidden omkring 12 km. Etter at bilen hadde stått en tid i vinter, sluttet batteriet å ta lading, jeg fikk skiftet en sikring, og den fungerte igjen, men med kort rekkevidde.

Siden jeg ikke vet hva som er feil med bilen, synes jeg det blir for dyrt å la verkstedet prøve å finne ut av det på en såpass gammel bil. Jeg vil derfor selge bilen :'(. Enten til noen som kan reparere den og bruke den, eller som delebil om den ikke lar seg reparere.

I desember 2008 ble hele batteripakken skiftet på verksted, av forrige eier. De årene jeg har hatt bilen har den vært på service hos Reacc og Elbilmek. Det er ellers en pen bil, synes jeg ;) fint inventar, både sommerdekk og vinterdekk, som dog har vært brukt noen sesonger. Den har stått i garasje alle årene jeg har eid den. Jeg kan sende bilder på e-post dersom noen ønsker det.

Jeg holder til på Nærsnes i Røyken, ikke langt fra Asker.
Kom gjerne å se på bilen, eller kom med bud.
#3
Jeg har tidligere fått utført vedlikeholdslading ved Automotive i Oslo. Den forrige eieren fikk gjort dette på et verksted i Bærum, men jeg fikk høre at de ikke gjorde det på riktig måte, og jeg har derfor gjort vedlikeholdsladingen ved Automotive.

Jeg fikk mld. fra Automotive om at jeg kunne utføre vedlikeholdsladingen hos Reacc i Ski. Problemet er bare at kjørelengden på min Think nok er i minste laget til at jeg kommer med dit.

Kjørelengden har blitt veldig redusert i disse siste ukene med vinter og kulde. Og jeg nærmer meg km-stand for vedlikeholdslading (i følge Automotive).

Er det beste alternativet å få Thinken til Reacc (evt. få den på en bil-tilhenger og kjørt den dit, om det lar seg gjøre), eller er det noen andre dere vet om som kan utføre vedlikeholdslading?
#4
Kjøp og salg av deler og utstyr / Thule takstativ til Think selges
søndag 26. august 2012, klokken 17:39
Jeg selger et Thule takstativ som jeg har brukt på min Think city 2002.

Se finn.no annonsen for bilder!

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=36777804
#5
Takk!  :) Det er veldig flott å få så gode og grundige svar fra dere  :)
På torsdag skal jeg å se på den ene bilen.
Så kommer jeg sikkert med flere spørsmål etterhvert...  ;)

B og liten  :)
#6
Nå har jeg lest og lest på forumet her inne de siste dagene, nye & gamle innlegg. Og batteritilstanden er det store spørsmålet når en kjøper brukt elbil, slik jeg har forstått.
Jeg ser på annonsene på finn.no. Én bil har fått ny batteripakke for halvannet år siden, det skulle vel være et rimelig trygt kjøp? En annen har gått under 20.000 km, det virker jo også bra?

Det hadde jo vært tryggere å kjøpe fra en forhandler enn privat (evt. en av dere entusiaster  ;) Hvilke evt. forhandlere kan jeg henvende meg til? Og har de biler "på lager" (jeg mener, jeg skulle gjerne hatt bilen om noen uker når jeg begynner å jobbe, og slippe å vente lenge i det uvisse på om en forhandler får inn en bil).

Jeg har spurt tidligere om barnestol, og i den forbindelse lurer jeg på når det står "airbag foran" i annonser, har bilen airbag på begge sider foran, eller bare på førersiden? Er det i tilfelle mulig å koble ut den på førersiden? (Vil gjerne ha airbag på passasjersiden også, når barnestolen skal snus "riktig vei" om et års tid).

Hva annet bør jeg se etter på en brukt Think? (Mener jeg så en smørbrødliste her inne, men har ikke funnet den igjen).
Kan en bruktbil leveres på en NAF-test, eller hvor kan jeg få noen til å se over den, eller må jeg bare stole på eier/selger/egen prøvekjøring av bilen?

Jeg kan ellers si at jeg skal bruke bilen til/fra jobb i Asker, 14 km tur/retur. Det er 50-60km-sone, noen bakker og lyskryss, men kommer ikke til å kjøre på motorveien annet enn en gang i blant.

Og så lurer jeg på dette med Webasto varmeapparat. Dersom bilen ikke har det, er det slik at bilen ikke blir varm før jeg er kommet frem til jobben..?  :)
#7
Kjøpe elbil? / Sv: Barnestol i elbil?
torsdag 01. juli 2010, klokken 23:47
Takk for svar!

Da er det i alle fall mulig med barnestol i elbilene  :) Det er første bud for meg for å kjøpe elbil!

Jeg har aldri prøvd å kjøre elbil, har bare nettopp begynt å orientere meg litt i elbil-verden. Får legge til at jeg er jente med heller liten interesse for biler  ;) Men nå trenger vi en bil til når jeg begynner å jobbe til høsten, og med alle fordelene en elbil har, tror jeg det vil være et bra alternativ.

Jeg har ikke tenkt på hvilket merke, må se litt mer først.

Bor utenfor Oslo. 7 km å kjøre til jobb én vei, i 50- og 60 km-sone. Jeg trenger bare en liten "matpakkebil", men med plass til barnestol. Det må bli en bruktbil. Vet ikke helt hva jeg må belage meg på å gi for en elbil, men håper på å kunne finne en til omkring 60-70.000,-

Tips & råd tas imot med takk  :)
#8
Kjøpe elbil? / Barnestol i elbil?
torsdag 01. juli 2010, klokken 00:35
Vi vurderer å kjøpe elbil som bil nr. 2. Den skal brukes til og fra jobb/barnehage. Jeg trenger da å sette inn en barnestol i passasjersetet foran, helst bakovervendt, til barnet som snart blir 3 år.

Er det noen som vet noe om dette? Jeg har søkt på nettet uten å finne noe særlig info.
© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA