Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Rav4_EV

#1
Model S / Sv: Sugekoppfester glasstak?
tirsdag 31. oktober 2017, klokken 18:40
SitatHi

It is not elegal to sell them, just to use them.

Hilsen
Txxx Jxxxx
Inspektør
Bergen Trafikkstasjon

Svaret i denne e-posten er veiledene.


Siste setning er vel beskrivende nok, tenker jeg.
#2
Men om det er kablet videre fra trafo til veggboks så blir dette et nytt "nett" som må beskytter med type B jordfeilvern.
#3
Zoe / Sv: Lading av zoe på TN-nett uten ladestasjon
mandag 16. oktober 2017, klokken 19:17
Det gjør den sikkert, men bilen vil oppdage IT-nettet og nekte å lade.
#4
Elbilen i Samfunnet / Sv: Nå kommer Tesla-skatten
lørdag 14. oktober 2017, klokken 09:12
Sitat fra: Bondeknøl på lørdag 14. oktober 2017, klokken 01:11
Hvorfor er det så fryktelig feil at avgiften skal legges til de tyngste bilene???

TIL DERE SOM SYNES AT DENNE VEKTAVGIFTEN ER SÅ FRYKTELIG URETTFERDIG FOR TESLA: Hvordan hadde det slått ut om avgiften på elbiler hadde blitt lagt til hestekrefter og ikke vekt? DET hadde virkelig slått ille ut for Tesla!
Kan dere som synes denne vektavgiften er så fryktelig urettferdig mot Tesla si hva dere mener om at den heller burde blitt lagt til hestekrefter/effekt?


Her er det en som lever opp til "nick'et" sitt.

Veldig viktig å legge hindringer i veien for elbiler som kan flytte 7 personer og henger på over 2 tonn.
#5
Tilbud og etterspørsel av tjenester / Sv: Bytte pærer TMS
fredag 13. oktober 2017, klokken 13:45
Lurt å skrive hvor du bor.
#6
Kia Soul EV / Sv: Tom for strøm (12v)
mandag 09. oktober 2017, klokken 19:08
Hva slags "ladeboks" bruker du?

#7
e-Golf / Sv: Lading av den nye e-Golf
søndag 08. oktober 2017, klokken 09:43
Da har jeg lest gjennom en spennende tråd på en søndags morgen.
Alt koker ned til dokumentasjon.
Blir det youtubevideo der Elektrolux spiser en hatt?
#8
Zoe / Sv: Zoe Med hengerfeste og 750 Kg
mandag 25. september 2017, klokken 16:09
Sitat fra: bjaolsen på mandag 25. september 2017, klokken 11:28
Det er jo trist dette egentlig, men det nytter vel ikke sikte på Statens vegvesen, med ymse karakteristikker.

SVV er jo "bare" budbringeren, i det at de forvalter lover og forskrifter. De definerer dem ikke, det ligger på en annet sted og kan kanskje også "omdirigeres" gjennom en sak i EFTA-domstol el. (evt. at noen i et departement "tar til vettet" og initierer en forskrifts/lovendring) 

Med all respekt; dette er tøv.

Her har SVV all skyld. De har ingen problem med å gi tillatelse, det har Bergen trafikkstasjon bevist.
De er bare redd det skal komme tilhengerfester på flere biler enn det fabrikantene ønsker.




#9
Zoe / Sv: Får ikke ladet
søndag 24. september 2017, klokken 09:50
Av 1500 solgte "hytteladere" så er jeg kun kjent med 2 kunder som har hatt problemer med enheten. Vi fikk i sin tid krav fra Renault i Frankrike at enheten måtte kunne sjekke om det fantes jord i IT nettet i forkant. Dette gjøres ved å legge en 5mA lekkasjestrøm til jord på hver fase. Dersom lekkasjestrømmen gir et potensiale antar vi da at jord i IT nett finnes. Dette krever en viss kapasitans i jordleder. Det to foregående problem ser ut til å oppstå der strømuttaket er det eneste aktive på transformatorkretsen og således manglende kapasitans.
Ganske sikker på at det gitte tilfelle i denne tråden også er en plass som eneste eller veldig få andre laster på transformatorkretsen. Trådstarter kan gjerne kontakte meg på amb@euromatic.no så skal jeg sørge for at han blir fulgt opp av Nofuel.
#10
Model S / Sv: DIY - Sterkere LED-belysning
fredag 22. september 2017, klokken 19:55
SH er vel Sondre Hugaas som driver AUTOCOMPONENTS AS som er selskapet bak Bilkomponenter.no ?

Da er det vel ryddig å sette dette i signaturen sin  ;D
#11
Enkle tekniske spørsmål og svar. / Sv: Verdens dyreste jordfeilbryter
søndag 17. september 2017, klokken 18:57
Sånt må til slik at elektriker'n får 65% rabatt og er fornøyd.
#12
Brukererfaring Ladeutstyr / Sv: Den klumpen som ikke skal dingle i lufta
lørdag 16. september 2017, klokken 08:28
Sitat fra: stefse på mandag 11. september 2017, klokken 17:40
På tide at fabrikantene slutter med dette tøvet og bygger "kladden" inn i støpselet, eller bilen. Disse greiene er der for at det skal være sikkerhet fra kabelen og ut, men det virker mot sin hensikt spør du meg. Hva er det støst sjans for, at du smæsjer kabelen så den kortslutter, eller at stikkontakten på sikt blir ødelagt og dermed brannfarlig?

Du har dessverre ikke forstått noe. "Kladden" er en overgang til fortiden". I fremtiden forholder du deg til å plugge inn i et type 2 uttak og vil alltid få maksimal lading og sikkerhet uten brukermedvirkning.
#13
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Schuko 16A ladekladder på finn.no
fredag 15. september 2017, klokken 16:09
SitatHvordan er du sikker på at det ikke er tempsensor i støpselet?
Er nok bilde av tilførselsdelen til bilen.

Oppegående folk ville klart seg med en ekstra leder til tempsensor.
#14
Det kan godt hende at Zapcharger som ikke er en lader er Mercedes S kvalitet.

Derimot bruker Robort (Elektrolux) forumet her for å markedsføre produktet og og opplyser at den har spesielle fordeler.  Kan ikke se at kunden har noen fordeler her. Når selger heller ikke kan dokumentere at det er et problem som løses er det brudd på markedsføringsloven.

Ser jo ikke ut for at Robort (Elektrolux)vil dokumentere påstandene og da får jeg vel kontakte noen i Zaptec da å høre om hvordan de stiller seg til en forhandler som "surrer" sånn med produktomtalen.

Vi kan jo ikke ha et forum der forhandlere kan fremsette alle mulige påstander uten dekning.
#15
Jeg leser hva jeg leser, Robort og Griffel. Trenger ikke leke barnehage eller bruke vann.

Det jeg etterlyser er bevis for at elbilene lager disse store innrushene. Her må da noen sitte på målinger???
En skjemdump fra et eller annet instrument som viser at dette er et annet problem enn alt annet som kobles på nettet.
Kan jo være greit å vite om forbrukerne får noen fordeler, eller om dette kun er en fordyrende sak som bare netteier har glede av.


Renault gir en stor strømpuls i starten, men det er en bevisst handling for å kunne kalkulerer jordmotstand.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA