Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - electricaid

#1
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Buddy/Reva
fredag 24. april 2009, klokken 14:04
Sitat fra: BurtR på torsdag 23. april 2009, klokken 18:09
(Vi har så vidt tittet på Citroen og Peugeot variantene, men frykten for å kjøpe katta i sekken gjør at vi heller mot å kjøpe en ny fremfor en brukt el-bil.)

Jeg har P106 til salgs. Km stand 23000-80000 km Pris 90-130K avhengig av om du vil ha 1999 / 2001 / 2008 batterier.

Dette er biler jeg har sjekket og er ikke i den katagorien du frykter.

Velger du brukte batterier gir jeg 12 mnd 50% garanti på batteriene.

Ring 452 90 180 for en prat
#2
Andre Elbiler / Sv: Think klar for Sverige
onsdag 18. mars 2009, klokken 12:20
Dette høres jo glimrende ut.

-Statlig eierskap,
-Sikre arbeidsplasser,
-skal ikke stå på penger......

Tør vi håpe på mer en fagre ord?
#3
Vi som sliter med dårligere kapasitet i våre biler kunne godt trenger en rekondisjonering.
Think biler har mulighet gjennom varmeapparatet å lade opp en batteripakke som har gått for langt ned i spenning. Hva med en forsiktig utlading ned til 2 v per blokk eller lavere, la hvile en dag eller flere og så med bruk av en spesiallader av 90 til 120 volt lade opp mot 6 volt per blokk på lav / 5A strøm klar til at bilens lader kan ta over. En initiallading til slutt kanskje?

Vi med Paktrakr kan overvåke spenning med fordel. Er dette farlig for batteripakken generelt? Fordelen med prosedyret er at man trenger ikke å demontere batteripakken.

I Think biler for eksempel, er det mulig å tappe ned batteripakke ved bruk av varmeapparatet? Batteripakken kan lades opp gjennom strømforsyning til varmeapparatet mens den er koblet fra og tenningen er slått på og varmebehov er skrudd på.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA