Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - keca

#1
Sitat fra: El Electrico på onsdag 13. mars 2013, klokken 11:30
Alle tyske bilprodusenter har uttalt seg om at de ikke kommer å produsere elbiler for langdistanse. De mener at elbiler bare har en fremtid som City cars og alt annet kjøring blir dekket av ulike hybrid varianter.
Og det er fantastisk for Tesla at de tyske produsentene ikke ser på Tesla som noen trussel!
#2
Elektriske utfordringer / Sv: Prøvekjøring av Model S
onsdag 05. desember 2012, klokken 10:53
Jeg skal kl. 12:40. Hvis du vil vente så lenge/har mulighet, så er det greit for meg.

Faren min og kona skal bli med - svigerfar hadde veldig lyst, men jeg vet at det tidspunktet ikke passer han - så det skal være en plass til der. :)

Jeg har i hvert fall ikke noe problemer med å dra bort 2 ganger. :P
#3
Elbilen i Samfunnet / Sv: Felg og dekk vekt
lørdag 24. mars 2012, klokken 10:31
Sitat fra: ellen40 på søndag 18. mars 2012, klokken 21:11
Husker ikke vekta nå, men husker at jeg hadde funnet felgvekten på org. Leaf felgene på en amerikansk nettside og at jeg kom til at 200SX S14 felgene måtte være ca. 10-15% lettere (ps. dette er selvsagt ikke pinlig nøyaktig). Er ellers ikke i tvil om at 200SX felgene holder bedre kvalitet enn org. Leaf felgene. 200SX er bygget for harde bruk, har bl.a toppfart på nærmere 250 kmt.  

Husk at vekten på bilen er en avgjørende parameter om en felge kan brukes på en bil eller ikke! - uavhengig av hastighet...

Jet vet i alle fall at I tyskalnd må felgene være godkjente for en spesifik bilmodell, ellers mister man godkjennelse for å kjøre bilen med konsekvenser for forsikring og ansvar...

Et rask google søk viser at leaf er noen hundre kilo tyngere..
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA