Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Thomas Parsli

#1
Sitat fra: arnelia på torsdag 25. juni 2015, klokken 18:21
Jeg hadde samme problemet.
Jeg aktiverte laderen til23 timer og 45 min.
Da virket laderen.

Det var det den trengte for å komme igang? Eller må du ha aktivert timeren hele tiden også etter at du aktiverte første gang?
Skal testes etter jobb idag.
#2
Elbiler i media / Sv: Hacking av Drive Unit
torsdag 18. juni 2015, klokken 22:12
Denne er ihvertfall ikke noe for fattigfolk etter at garantien er gått ut:

#3
Elbiler i media / Sv: S85D med 428HK og 4.6 sek 0-100 ?
lørdag 11. april 2015, klokken 15:16
Sitat fra: fanatic på lørdag 11. april 2015, klokken 13:28
I dette landskapet betyr millisekunder mye i forhold til en akserelasjons-opplevelse.
Tenk P85+ (3.9 verifisert) og P85D (3.2/3.3)  Det er på papiret minimal forskjell, men ser en på dragtester mellom disse bilene, og prøver en forskjellen selv, er dette to helt ulike opplevelser.

Tilsvarende forsjkell er det mellom P85 og 85D.  På papiret, for øyeblikket 4.6 mot 3.9, her finner en den samme opplevelsesforskjellen, råskapen, som en gjør på de to første sammenligningene, i følge amerikanere som har testet ut begge.  "Mens 85D er rask, er det P85 som får deg til å smile", sitat slutt.

Til dere som har P85 og P85+, det går rykter på Teslamotors.com forumet, at SW 6.2 faktisk tuner p85 enda hvassere på aks.  Kun et fåtall av P85 eierne har fått den nye 6.2, og da fortrinnsvis i USA.
(det er random hvem som får update når, har ikke noe å si om en har RW eller AWD i følge Tesla)
3.9 er vel aldri verifisert. P85 har en 0-100 tid på 4.4 sek offisielt. Motortrend testet p85 til 3.9 til 60 mph med 1 foot roll out. Vesentlig forskjell :)
#4
Mekanisk / Sv: Er du fornøyd med navigeringen i Teslaen?
onsdag 19. november 2014, klokken 21:35
Merkelig nok har ikke systemet noe problem med å sende meg på omveier etter dårlige veier andre ganger. Men at det velger forskjellig rute Halsa avhengig av om man er på Hitra eller i Snillfjord er jo meningsløst. Man er jo fremdeles flere mil unna hvor man har mulighet for å ta av.
#5
Og erfaringsmessig følger det ikke med ekstra hjulbolter fra Møller. Man trenger heller ingen senterringer.

Jekk er en del av norsk standardutstyr (se brosjyre). Låsemutter vet jeg ikke (men hvem ville stjele Astana-felg??)
#6
Elbilen i Samfunnet / Sv: Baksete underholdning
onsdag 27. august 2014, klokken 22:46
(Unnskyld min uvitenhet.)
Men "Seagate wireless plus" er bare en ekstern hardisk med wifi og gir ikke netttilgang i seg selv, eller er det et modem med mobilt bredbånd?
Eller kan boksen koble seg inn på 3G nettet til Teslaen?
#7
Ladeplasser og ladekabler / Har du redusert batterikapasitet?
fredag 11. april 2014, klokken 13:24
Min US Leaf virker å være litt slapp i pelsen mtp batterikapasitet. Da jeg kjøpte krevde jeg kun at den hadde 12 streker, den var da 14 mnd gml og hadde kun gått 5500 km. Det var i  april i fjor, bilen hadde gått i Florida området iflg selger så jeg følte meg trygg på at det ikke var en Arizona Leaf som er de som absolutt er hardest rammet av dette fenomenet.

Når jeg på høsten fikk kjøpt OBDII samt fikk tak i en Adroid tlf fikk jeg ca 60,5 ah, men det var da veldig uklart hvor nøyaktig dette var, men skal en stole på tallene så  hadde den da allerede en reduksjon på ca 9%. Jeg så at det ble en del bedre ved å lade til 100% flere ganger etterhverandre, men ikke noe betydelig endring og jeg var vel aldri over 61 ah.

Når jeg nå har opplevd at bilen ofte bare lader til 9 streker på 80% ble jeg mistenksom og fant frem igjen denne dingsen som jeg tok ut pga klikkelyder når bilen står i ro. Lastet ned ny versjon av programvare da den gml ikke fungert lengre. Jeg bruker nå Leaf Spy Lite og ser at denne nå viser 56,6 Ah. Huhei, 14% reduksjon og 5% reduksjon fra i fjor høst med utelukkende beste practice bruk:(

Vel, jeg tror vel at den nye programvaren er litt "strengere" enn den forrige? Mener å ha lest ett sted at flere med ny versjon opplevde at ah falt betydelig.

Vel, det kan være interessant å høre fra dere andre som har målere hvilke verdier dere får!

NB! De som bare "tror" de har ett tipptopp batteri må ikke svar her for da blir undersøkelsen uinteressant. Hver og en som stemmer bes derfor å legge ut AH verdi også så vi ser at det samsvar mellom antall stemmer og antall kommentarer...






#8
En faktor til som kraftig påvirker dette er hva som skjer med de ulike fordelene elbiler har fremover... Og det er ikke bare til det negative...

Reduksjon i løpende fordeler vil trekke annenhåndsverdien ned, men eventuelle endringer i mva/engangsavgift vil kunne trekke prisen kraftig opp - og kanskje i en periode motvirke avskrivningen helt.

Bare påslag av mva vil øke prisen på nye elbiler så dramatisk at det helt åpenbart påvirker bruktmarkedet betydelig.
#9
Elbiler i media / Sv: Erfaringer Minusgrader
torsdag 21. november 2013, klokken 17:31
Takker for mange svar.

Jeg kan ikke forstå hvorfor Tesla ikke gir regen opp til den effekten som brukes ut av batteriet. Ladingen ville da fortsatt vært 0kw.

At man ikke manuelt kan starte varming av batteriet når bilen er tilkoblet strøm eller ikke er også ufattelig upraktisk. Jeg ser med 850 høydemeter ned fra hytta i -18 grader ikke er bare kult. Masse kw går til å varme batteri og kupe og ingen ting til regen :o

Skulle man bli kald på henda kan man jo alltids gå ut å varme seg på felgene.
#10
Elbiler i media / Sv: Mine første timer i min egen Model S!
onsdag 21. august 2013, klokken 06:00
Forresten, bilen funker fett med app'en på Android. Selv om min DS ikke en gang hadde sett app'en  :o
#11
Elbiler i media / Sv: VIN nummer
torsdag 15. august 2013, klokken 23:39
WTF...?
#12
Elbiler i media / Sv: Foreslåtte SuperCharger lokasjoner i Norge
tirsdag 09. juli 2013, klokken 20:52
Det er nok ikke tesla imot at rauland kraft bygger en tesla lader. Bare bra for tesla det!
Det man kanskje burde også gjøre er på pptte på chademo og combo i tillegg, slik at boksen kan dekke alt.
Det koster nok ikke så mye mere å legge til en standard i forhold til den initielle kosten.

Kjør på I say, og pek de i retning tesla!
Kjipt om de har tusenvis av amps tilgjengelig og vi kun får muligheten til å lade med 16a 400v fordi de ikke var klar over hva slags elektronikk de trengte.
#13
Sitat fra: RunarBT på søndag 21. april 2013, klokken 07:59
Tesla har bevist at de har fokus på kvalitet, det har vert bugs og småfeil, men ingenting stort.

Tesla har ikke bevist noen som helst ting i det Europeeiske markedet. Om et år eller to har de bevist. Da kan vi snakkes.

Flott at dere andre tar sjangsen med Model S, og går foran som gode ambassadører. I en veldig forutinntatt verden trenger vi slike folk. Så sånn sett har dere all respekt fra meg.

Jeg føler at jeg akkurat er i samme fasen som Leaf-eier. Vil bare ikke gjennom en slik fase til (etter å ha besinnet meg). Er det så vanskelig å skjønne?
#14
Model S / Sv: Tesla aksjer
onsdag 23. januar 2013, klokken 12:58
R&D = Research & Development = Forskning og utvikling.

Beklager!
#15
elbil.no og elbilforumets nettsider / Fremtiden for elbiler
fredag 14. desember 2012, klokken 10:44
Leste at på verdensbasis er jo elbilsalget  ikke noe å skryte av. I Norge selger vi jo massivt med elbiler, men dette er jo stort sett pga at de er MYE billigere enn fossil biler ihvertfall når model s har kommet.
Spørsmålet blir da vil elbil satsningen dø ut hos de etablerte produsentene. Det er de store produsentene som må drive dette fremover Ford,,BMW, Toyota osv. Kan man om10 år risikere at tesla ikke eksisterer lenger?
#16
Alt det andre / Sv: Mistubishi har stopped produksjon 16A ladekladd...
onsdag 14. november 2012, klokken 22:25
Sitat fra: sven erik på onsdag 14. november 2012, klokken 20:33
lade på ca 9 volt på natta gjør jeg for virker som bilen har bedre av det  men er man på veien må man ha 16 volt

Regner med at du mener Ampere, men; hvorfor har den bedre av å lade med lav strømstyrke og betyr en forskjell på noen få Ampere noe?  Tar gjerne referanser til dette, har slitt med å finne dokumentasjon på batterlilevetid som funksjon av ladestrøm - kanskje fordi det ikke har noen relevans?

Ole
#17
Elbiler i media / Sv: Hurtiglader Stortorvet, Kongsberg
torsdag 25. oktober 2012, klokken 00:33
Boksen er på plass på smart stasjonen rett på andre siden av hovedveien for parkeringsplassen på nedsiden av sykehuset, helt riktig adresse, Drammensveien 1. Den har to uttak, og seinest kl 21.50 i kveld var jeg innom og sjekket om det var kommet liv i den, men den var svart som natta.
:)
#18
Elbiler i media / Sv: Nye biler fra Tyskland neste uke?
onsdag 08. august 2012, klokken 12:51
Litium eller Zebra ?
#19
Ja, kjære vene. 50 kr ekstra for å ha bilen ladet og klar for hjemreise er selvsagt helt ok!
#20
Alt det andre / Sv: kjøpe buddy
fredag 18. mai 2012, klokken 23:53
Hei, da vil jeg anbefale en brukt Renault Kangoo til 65.000,-
Bilen er i god stand og med ett års garanti.
Mest elbil for penga !
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA