Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - TB

#1
Sitat fra: SveinJ på mandag 14. august 2017, klokken 21:55
Ser i en oversikt at el-bilandelen i Telemark er på 2,5%, ganske lavt. I Tinn, hvor jeg bor, hele 0,8%. Skremmende lite.

de må bli brukt mer
#2
Tidligere var P modellene lakkerte uansettt om du ville ha rød eller sort.
Standard er vel kun eloksert.
#3
Elbiler i media / Sv: Software v8.0
torsdag 22. desember 2016, klokken 06:49
Av mangel på andre steder å legge denne:

Profil til fob har vært etterlengtet siden 2013 :)

https://electrek.co/2016/12/21/tesla-new-software-update-supercharger-key-fob/
#4
Lade hjemme / Sv: Startproblemer etter bilvask
fredag 16. desember 2016, klokken 07:21
Håndbrekket er ikke på, det har jeg sjekket. Jeg kan forsøke forvarmingstipset du sier her. Forhåpentligvis funker det. Det er en 2014 modell som kun har kjørt 20.000km så håper det ikke er noe feil med batteriet. Kan oppdatere her hvis jeg finner en løsning. Takk!
#5
Sitat fra: Jejl på mandag 18. juli 2016, klokken 00:56
Noen som har et tips til hvor de selger en 32A hun kontakt som jeg kan koble på en vanlig 2,5mm2 skjøteledning for i nøden få 16A fra schuko?

Jeg har adaptere på lager som går til rød skjøtekontakt. Gir det 16A fra schuko. Krever rødt UMC-adapter. Du får kontaktene på Clas Ohlson om du vil lage selv, men husk at det skal være endehylser på gummikabel...
#6
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Audi A3 e-tron
torsdag 25. februar 2016, klokken 00:58
Sitat fra: olekvi på torsdag 25. februar 2016, klokken 00:55
Om du bruker Type-2 så trenger du ikke den kladden :-)

Nei, det kjenner jeg til fra Tesla tiden. Har ikke helt det samme behovet for type2 med e-tron da jeg stort sett kun benyttet denne for litt hurtigere lading på Larvik kommune sine regning når jeg var low on battery. E-tronen har jo uansett ikke så stort batteri og vil aldri trenge å stå 36 timer selv med treg lading fra hjemmestikk. :)
#7
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Hund i E-golf
søndag 07. juni 2015, klokken 21:52
Sitat fra: Donya på lørdag 06. juni 2015, klokken 23:44
Det er såpass trangt i bagasjerommet at det såvidt er plass til bikkja, hvor tenkte du jeg skulle ha buret Elise? På taket på bilen da eller?
Jeg har måttet velge biler ut fra behov om bilseter til ungene, det er ikke alle biler en da kan velge. Jeg mener rett og slett at når du har en stor bikkje som du skal ha med i bilen, må du kjøpe en bil hvor det er plass til å sikre hunden, så da må du ha en bil hvor det er plass til bur.

Sitat fra: Donya på søndag 07. juni 2015, klokken 00:25
Jeg skjønner bare ikke hva problemet er med å ha henne uten bur i bagasjerommet bak på e-golfen? Det er akkurat plass til henne der etter prøvekjøring.
Problemet er at det er livsfarlig, både for deg og bikkja, og eventuelt andre passasjerer, ved en eventuell kollisjon.

http://www.hunden.no/artikkel.html?news.nid=7147&temasider.tid=8

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/paabudt-aa-sikre-dyr-i-bil/a/557389/

https://www.naf.no/tips-og-rad/bilferie-og-reise/reisetips/lose-dyr-i-bilen-er-livsfarlige/

http://www.dogmag.no/sikring-av-hund-i-bil/

http://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/hund/hunden_paa_biltur.16358

Hvis du fortsatt velger å gå mot all sunn fornuft og anbefalinger, så be my guest. Men ikke sitt og argumenter for at det er hverken lurt, greit eller et smart valg.
#8
Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 23. desember 2014, klokken 11:33
fra posten over :

•   Range on the dash at 95% charge was 230 miles. So, should show 242 at 100%. Will find out tomorrow.

230miles er 370km... ladet til 95%...  :o :o :o

Ser ikke bra ut dette eller kalkulerer  P85D rekkevidde annerledes enn P85 ????

Jeg får 470 km ved 95% lading...

Bilene er stilt etter EPA målingene, altså de får 242 miles ved 100%
Her i Europa er juge målingen vel stilt etter den på ca 50 mil som ingen klarer uten å skru av alt på bilen og kjøre på fin asfalt med medvind.

Rated Range The car's estimate of remaining range based on a fixed energy consumption in Watt-hours/mile (whpm). The fixed whpm is different for different vehicles (85kWh / 60kWh) and in different markets based on the regulatory test for that vehicle in that market.

US: The fixed whpm is based on EPA 5-cycle Standard
Europe: The fixed whpm is based on NEDC range in accordance with regulation ECE101
Canada: Unknown

Estimated Range  The car's predicted remaining range based on energy consumption during recent driving. This is based on a dynamic Watt-hours/mile (whpm) value that is based on recent driving habits. This is not country-specific.

Ideal Range  The car's estimate of remaining range based on a fixed energy consumption in Watt-hours/mile (whpm) at a specified average speed. The fixed whpm is a figure determined by Tesla and is not country specific. The average speed is a figure determined by Tesla and is not country specific.
#9
Elbiler i media / Hvilken Leaf har du?
søndag 07. september 2014, klokken 08:02
Er det andre her som har Visia og er fornøyd med det?
Jeg har selv EUROLEAF Visia med navi og ryggekamera. 16" alufelger.
Kjørt 32000 km på 10 mnd.
Kjempe fornøyd.
#10
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Sover bensinstasjonene?
torsdag 09. januar 2014, klokken 12:51
Sitat fra: Elbil-Larsen på torsdag 09. januar 2014, klokken 11:56
Burde jo være en gullgruve for bensinstasjonene å hanke inn flere kunder, vi som kjører elbil kjører jo stort sett forbi, hehehe  :o

Og ikke minst med tanke på at vi fortsatt gjerne må stå litt lenger enn de som fyller bensin/diesel, samt at vi ikke ternger å  holde i laderen mens vi fyller. Derfor har vi nesten alltid tid til ei pølse.
#11
Jeg finner belysningen i begge rommene tilnærmet ubrukelige til tross for at jeg har kjøpt lyspakken. Så i dag pellet jeg ut et av lysene og åpnet det. Inni er det en enslig liten lysdiode, og det er ikke ut til å være enkelt å oppgradere uten å bytte hele lyset. Noen som har gjort dette? Se for øvrig bilder.
#12
Sitat fra: Voltswagen_HiG på søndag 20. november 2011, klokken 11:08
Har for øvrig fått en telefon om at de nå på etterskudd ønsker mer dokumentasjon på at DC seriemotoren vår ikke produserer elektromagnetisk støy.

Høres ut som et P4 luringen stunt. :-\
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA