Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Focus

#1


Sitat fra: rumi på onsdag 05. juli 2017, klokken 22:54
Er det ikke mulig å få 11kW med Wall Connectoren på 230V?

Nei. :)
#2
Focus / Sv: Fakkeltog mot Grøn kontakt
torsdag 08. januar 2015, klokken 14:34
Sitat fra: emil på torsdag 08. januar 2015, klokken 14:28
Sitat fra: sølv-pilen på torsdag 08. januar 2015, klokken 14:22
Sitat fra: emil på torsdag 08. januar 2015, klokken 13:44bla bla bla
hvorfor bruker du sitat om du ikke har noe å sitere... irriterende å lese slikt.

For å vise hvem og hvilken post jeg svarer og når posten jeg svarer på bare inneholder tull, svada og blablabla forkorter jeg den litt.
Flott. Det er derfor sitatfunksjonen er her. Ikke korriger sitat som du siterer.
#3
Focus / Sv: 3G kobling nede
tirsdag 17. juni 2014, klokken 09:50
Min bil mistet kontakt med mobilnettet forrige uke mens den stod parkert på Gardermoen noen dager. Det var før siste oppdatering (den ventet på meg da jeg kom tilbake til bilen). Resatte begge skjermene og fikk tilbake konnektivitet etter en halv times tid. Installerte oppdateringen samme kveld.

I går mistet jeg igjen nettilkoblingen mens bilen stod parkert på jobb. Ny reset av begge skjermene og nettet var tilbake etter ti minutter.

Mulig det ikke var nødvendig å resette begge skjermene og det kan hende det hadde noe å si å gå ut av bilen og lukke døra.

Dette er et nytt problem, men det er ikke introdusert i siste oppdatering. Det hender at mobiloperatører sender ut oppdateringer til SIM-kortet over lufta. Kanskje det ligger noe der. Eller at Tesla har gjort noe tweaking bak kulissene som ikke har krevd full oppdatering med brukerinteraksjon.
#4
Andre Elbiler / Sv: Kald bil
fredag 25. oktober 2013, klokken 23:24
begynner å lure på om det er noe feil med min og.
har nå prøvd å forvarme men bilen blir ikke varm.
satt timer temp til 28 og det hjelper ikke.
når jeg ser på forbruke så klarer jeg ikke å få varmeaparatet til å bruke over 500w.
den ligger alltid i den lavere delen av skala på ac.
#5
Focus / Sv: Tesla i norske medier
mandag 30. september 2013, klokken 10:58
Sitat fra: Hyperstress på mandag 30. september 2013, klokken 08:30
Ser de har gitt bilen minus pga lang ladetid i vanlig stikk.  ::) Det er jo åpenbart at det tar tid med 230V/13A med så stor batteripakke. Det blir som at de skulle trukket en fossilbil i karakter fordi det tar lang tid å fylle tanken ved hjelp av bensinkanner.
Vel, hadde jo Tesla hatt adaptere så en kunne ladet med 230V/32A eller 400V/16A så hadde de ikke fått dette trekket.  Jeg er HELT enig i at det bør trekkes for dette.  Etter to ukers med Model S så har jeg kommet til kort med strøm en gang allerede.  Mitt nye 32A uttak står fremdeles ubrukt ...
#6
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Nyutviklet Tesla-batteri!
onsdag 18. september 2013, klokken 07:59
Sitat fra: Charlie på onsdag 18. september 2013, klokken 07:07
Denne artikkelen melder om at Tesla skal lage en ny type batterier som skal øke rekkevidden med 40% i 2015
http://www.teslarati.com/tesla-hybrid-battery-extended-range/
Ser ut som forfatteren er über optimistisk mtp lanseringstidspunkt. Ser også at GIII artikkelen på samme nettside opplyses kommer i 2015.
#7
Han var tydeligvis en skikkelig luring han som fant ut hvordan den bryteren skulle kobles...
#9
Takker for mange svar.
Dere har nok skremt meg fra tanken om å bygge om batteritype i denne omgang :-)

Men eg skal nok ha meg en sliten el-bil, så får eg heller lære å holde den i drift en stund ved å bytte det som trengs underveis :-)

Og en el-sykkel må kanskje også prøves ut til sommeren når været tilsier det...
#10
Det går over et annet rele. Hvordan har du målt at det ikke er spenning ut av Hv boksen?
Hvis du søker på precharge finner du mye, også mye som ikke har noe med Think å gjøre
#11
Elbiler i media / Sv: Elbil eller ikke...
tirsdag 12. oktober 2010, klokken 10:19
Sitat fra: eledille på tirsdag 12. oktober 2010, klokken 09:58
Den er  akkurat like nyttig til å frakte meg til og fra jobben (eller, den ville vært det, om jeg eide en).
JA, det hender leiketøy kan  nyttes til noe praktisk.
Du kan kjøre til jobben i en Hummer, en Porsche og sågar privathelikopteret ditt dersom du har landingsplass på taket på jobben.
#12
Startet lading fra ca 15% energi med kun Traco for en time siden. Effektiviteten ligger på 85,8% og det blir interessant å se hva den er på slutten av ladingen.

Litt overraskende er det å se at to av enhetene gir full spenning ut, 55,2V  mens den siste bare bidrar med 11V og oppover. Den siste er selvfølgelig stigende etterhvert som batterispenningen stiger. Jeg hadde ventet at spenningen skulle fordele seg omtrent likt mellom de tre enhetene.
#13
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Elbil eller ikke...
tirsdag 08. juni 2010, klokken 20:32
Sitat fra: Elmo på mandag 07. juni 2010, klokken 23:29
Jeg får litt rar følelse av denne diskusjonen.
Det har du jammen rett i, Elmo.

Du får unnskylde at vi kuppet tråden din, Zhokk.
#14
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: rå maktkamp om elbildesign
fredag 07. november 2008, klokken 21:17
http://www.tu.no/motor/article187675.ece

"Det er danske Henrik Fisker som ble trukket for retten av superelbilprodusenten Tesla Motors. Fisker ble anklaget for designtyveri og sabotasje.

Nå har imidlertid en voldgiftsrett i California gitt dansken fullt medhold.
Retten har slått fast at det er bevist at Fisker ikke har gjort noe galt, samt at anklagene om brudd på industrispionasjelovgivningen er grunnløse og fremmet mot bedre vitende. "

Så da er det bare å legg in bestillingen på Fisker som skal leveres fra fjerde kvartal 2009. Planen er å produsere 15.000 eksemplarer i året hos Valmet Automotive i Finland.

#15
Sitat fra: Griffel på mandag 29. september 2008, klokken 21:48
Sitat fra: cra på mandag 29. september 2008, klokken 13:48
Vel verdt det - jeg benytter meg av lignende tilbud selv, og varmen fra en vedovn er mye mer behagelig enn varmen fra varmepumpe eller andre varmekilder. :)
Og når det gjelder energipriser og hva som er lønnsomt, er det vanskelig å finne noe som er gunstigere enn det som er gratis.

Og øverst på tronen over effektiv varme er selvhogd ved; Den varmer meg når jeg hogger den, når jeg kløyver den og når jeg brenner den - tre ganger for prisen av... eh... ingenting :D
#16
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: "Sex" (6) i El-bil
mandag 29. september 2008, klokken 17:23
Leeeeeeeeeeeer    ;D     
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA