Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - mohpet

#1
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: Skifte av vindusviskere
mandag 30. oktober 2017, klokken 10:35
Jeg kjøpte sett på Mekonomen en lørdag de hadde 25% tilbud på hele butikken, men sjekket nå og det viser seg at de jaggu meg har dem på tilbud nå også:
https://www.mekonomen.no/bil/reservedeler/viskerblad-og-spyl/viskerblad/viskerblad-flatblade-sett-ps864a25-A103Sno
Dette er jo ingen ublu pris hvis de er helt like de som står på? (jeg har ikke montert mine enda da jeg tenkte å vente til de var helt utslitt, men de varer og varer og varer... :o)
#2
Sitat fra: Howard på mandag 31. juli 2017, klokken 22:34
Nja, når jeg sier jeg ikke liker TMX, er det fordi jeg ikke liker den - ikke fordi den er utenfor rekkevidde prismessig. Den ligner jo strengt tatt på noe SsangYong kunne presentert for et par år siden (utenpå, altså!)...

:+1:

Første jeg tenkte når jeg så Model X også, SsangYong!
#3
@tomrh: hehe, jeg er med på den. Og når jeg leser Prompelle's siste innlegg sier jeg amen til kantbeskytter. Jeg klarte det kunststykke å kantkjøre en dassrullfelg under sleping. Sleping pga. sprekt bunnpanne. Årsak: brukerfeil av attraktivt senket bil på bonderomantisk gardsveg i rurale distrikt. Men litt må man jo lide for skjønnheten.
#4
 Tomgangskjøring ? Utenfor lokalbutikken ute på landet her jeg bor, er en parkert bil som IKKE går på
tomgang dårlige nyheter. Enten er den tom for diesel, ellers har sjåføren fått et illebefinnende på
vei ut av bilen- og kommet borti stoppknappen .. ;D
#5
Opplevde det samme for en drøy måned siden. Alt fixet på to timer på verksted. Null problem etterpå.
#6
Sitat fra: Olemann på lørdag 24. desember 2016, klokken 14:41
Så også at en klagde på at setene var for smale, men da jeg sjekket hva han var vant til og sammenlignet med så roet nervene seg her.   Jeg har ikke tenkt å bli passende US size for denne bilen i alle fall, og denne bilen kommer aldri på tunet her.

http://www.chevrolet.com/silverado-2500hd-heavy-duty-truck.html


Sitat fra: bno på lørdag 24. desember 2016, klokken 10:08
Registrerte det med setene så får vi se, men er lite trolig at det blir noen endring med Opel logo på, men kanskje Europere er mer kresne så vi får se ?
Noen av oss testet Bolt setene i Oslo for noen uker siden. Det var ikke akkurat noe høydare når man er vant til relativt enkle egolf seter for å si det sånn.
#7
Jeg ser på forbrukerrådets nettside at VW skal ha garanti på skivene:
http://fbrno.climg.no/wp-content/uploads/2016/01/Bilgarantiguiden_4.0_2016_Stor_140116_2.pdf

Synes det er helt utrolig at møller ikke tar det som en garantisak.
Er det meningen at man sak bytte skiver etter hver vintersesong?
Er resten av bilen like dårlig kvalitet?

Jeg kan heller ikke se at det står noe i instruksjonsboken om hvor mye man skal bremse, og når jeg spurte på møller så sa de ingenting.

Jeg har lyst å kjøre en sak med forbrukerrådet men jeg skal ringe de etter 17.mai.

#8
Har opplevd 8 til 18mil oppgitt i følge bilen min. 8mil fikk jeg da det var nesten 28- ute. Mens 18 fikk jeg da det var sommer og sol. Så jeg vil tippe at du kan kjøre mellom 12 og 22mil helt greit.
#9
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: 43kW RIP?
tirsdag 26. april 2016, klokken 10:34
22 KW  er ikke hurtiglading, "alle andre" har 50 KW og oppover. RIB  reklamerte med minst 600 ladepistoler - se vedlegg .. men det ble det aldri noe av. 
#10
Sitat fra: Øggen på fredag 13. mars 2015, klokken 21:47
@TeslaP85D
Det finnes en tråd om dette, men lenge siden den har vært present. Vet at det var flere med hörmann som var plaget, men det finnes triks. Du må lete på linken her. Håper ikke det var frekt.
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=13240.0
har og Hørmann og det kan være litt vanskelig. Men fikk det til etterhvert. Nye batteri og sender i frunk og x antall forsøk.
Mener bestemt at så lenge jeg hsr bilen i low, så står den slik i park. Derimot opplever jeg at den senker seg når man parkerer(ikke alltid. sw?)
Er fornuftig å ha dedikert lader i stedet for stikkontakt, uansett om man har mindre effekt en 22kW.  Regner med du har dobbelt lader.
#11
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: 43kW
torsdag 25. september 2014, klokken 20:36
Ingen problem. Det at ladepunktet kan levere opptil 43kW betyr ikke at det prøver på presse 43kW inn i bilen. Disse ladepunkter bruker å ha egene fastmonterte kabler så det er bare å koble til.

Enkelt ladere vil trekke 11kW og dobbel ladere 22kW. Vel og merke om 13A begrensningene er opphevet. For da blir det bare 9kW og 18kW.

Benyttet meg av Nissan forhandleren på Sortland sitt ladepunkt i sommer. Fikk nydelige 18kW i de 40 minuttene vi var å strenge på bena litt. Senere i sommer så var vi i Trondheim og fikk oppgradert ladesystemet i Car-El og så ble det full pupp ved 22kW punktene.

Det e så vakkert atte...
#12
Hei,

Jeg har kjørt min to ganger til Larkollen:
Nydalen-Larkollen-Ulvøya, ca 160km, kjørte normalt i starten, opp i 120 på motorveien, men måtte ned i 70 på motorveien på slutten for å komme helt hjem, ca 4km på "rest-meteret" da jeg kom litt svett hjem til stikkontakten.

Ulvøya-Larkollen-Ulvøya: Ca 145 km, kjørte som jeg pleier, 60 i 50 sone, 85-90 i 80 sone og 95 i 90 sone, men begrenset meg til 100 i 100- og 110-sone. Hadde 15 km på "rest-meteret", og lavt blodtrykk hele veien.

Antar at jeg kan kjøre 190km hvis jeg holder meg under 65km i timen, det er utrolig hvor fort batteriet tappes når jeg kjører fort.

#13
Da er det en feil ute å går.


  • Her er det referert til 2 stk : Bellona
  • Og den listen er nok kilde til en del info andre plasser....
#14
Har signert papirer 1.mai ! Sort 85 med lyst nappa skinn og 19tommer. Alt utenom barneseter og lydpakke. Har fått mail fra Heidi om estimert levering aug/ september.
PS: Noen som ønsker å kjøpe  2012 Skoda Octavia, kr 210.000.- eks reg. 31000 km Nybilgaranti  http://www.finn.no/finn/object?finnkode=41361450 ( Selges gjerne til Teslaeiere ;D )
#15
Sandvika Bil har funnet en nisje i å importere nyere brukte elbiler til Norge.

Forbrukerrådet mottok 21 henvendelser av negativ art på Sandvika Bil i 2012. Klager på feil og mangler ved bilen er en gjenganger. Det er uvist hvor mange saker med sure kunder som aldri kom forbrukerrådet, men 21 saker er jo en klage hver 14. dag! 

Hadde det vært et seriøst foretak hadde i utgangspunktet sakene ikke oppstått, men feil kan skje, og da tar en profesjonell selger å sørger for å utbedre feil. Her gjør selskapet tydeligvis ikke det.

Noen som har erfaringer med dem her?

Se: http://www.budstikka.no/nyheter/bruktbilkjopet-ble-et-seks-maneder-langt-mareritt-for-gunn-og-tom-1.7803653

Lars
#16
Jepp, vår knirker ganske mye over fartsdumper når det er kaldt.
Snakket med en annen som også hadde en "knirker".

Thomas
#17
Enkle tekniske spørsmål og svar. / Sv: Lunde test av Leaf
fredag 21. oktober 2011, klokken 11:44
Sitat fra: jkirkebo på fredag 21. oktober 2011, klokken 11:41
Nåja, vi må nok regne med å bytte foringer, hjulopphengsdeler, støtdempere og noen filtre (kabinluftfilter ihvertfall) i Leafen også. Men at man sparer nok i reparasjoner over en 8-10 års periode til å betale for et nytt batteri er jeg overbevist om. Bare bytte av registerreim på Touranen over 10 år (2 ganger) koster 12.000,-.

Ja, men det blir ikke vårt problem, bilen er solgt før slitedelene må byttes. For min del presiserer jeg at regnestykket mitt gjelder på å kjøpe en flunks ny Leaf med 5 års garanti vs. gammel Golf på 5 år som ikke lenger er dekket av forbrukerkjøpsloven, og som nå begynner å skrike etter nye slitedeler.

Ny Leaf vs. ny Golf vil selvsagt stille i samme klasse hvis differanse kun blir avgjort av kvalitetsforskjeller mellom produsentene og hver enkelt bil, hva foringer og dempere angår.
#18
Sitat fra: Yeyeye på fredag 07. oktober 2011, klokken 12:06
Men igjen, med bruk av paktrackeren, vil jeg jo oppdage om en celle går tom eller faller under de andre blokkene/cellene.

Hvis PakTrakr er montert riktig og du følger med på feilmeldinger så skal du være trygg. Den sier ifra med "chrgbat" eller "failing" straks en blokk får problemer.
#19
Helt riktig - her rota jeg skikkelig rundt i bokstavene - det var "i" jeg tenkte på, som jo bør være ganske sammenlignbar.
#20
Sitat fra: Go-carter på lørdag 25. juni 2011, klokken 22:02
Sitter et roterbart hjul med tallene 1-6 på vindusviskerhendelen. Tror det er den beste intervallpusseren jeg har vært borti, alt i fra et sveip hvert 5. minutt, til nesten full hastighet :)

Min bil har dessverre ikke dette rotérbare justeringshjulet på vindusviskerhendelen. Kan det være at du som en av de få i verden har justerbart viskerintervall på Thinken?

Carl Anton
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA