Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Citrusen

#1
Skal du ha måler, tråløs, internett osv. må du nok opp en klasse.
ca. 13000,- og oppover. Zaptec (elbilhjelpen), Keba (nofuel) og Schneider er noen.

Og kjøp en mode-3 ladestasjon til mode-3 kompatible biler (alle moderne elbiler).
Den brunost linker til er fin om du har en Think, Reva,Buddy eller PSA clasic. For moderne biler er og blir dette en «nødløsning».

(Mode-3 ladestasjoner har enten en fastmontert kabel for tilkobling til bil eller en type-2 kontakt + den elektronikken som er nødvendig for å erstatte ledningskladden.)

For nye kurser til elbillading er jordfeilbryter type b et forskriftskrav. Det kan sitte i ladestasjonen eller i sikringskapet, og det er ofte mest praktisk at det er en del av ladestasjonen.

#2
Er vel helt enig med Ingeniøren her. Liker bilen kjempegodt foruten lyden.  Nå er lyden kun ved spesielle dumper i lav fart for min del. Har kjørt 16' km på under 8 mnd så bilen blir brukt ja. 


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3
Vanvittig dyrt. Jeg ville ikke bedt om ladestasjon. Bestill heller en 32A trefase CEE kontakt. Det bør ikke koste mer enn 10000, helst mindre. Så kan du senere kjøpe en ladestasjon med innebygd B-vern.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA