Hei,
Har fått installert Tibbers Easee ladeboks i garasjen som skal støtte 3-fas 32A 230V, den er også koblet opp og sikret med dette.
I appen er den satt opp til maks 32A, bilen - en Mercedes B-electric - er ogs satt opp til "Maksimal ladehastighet" under E-cell menyen.
Jeg har testet både original Mennekes kabel som er merket 32A 3-fas, og med en ny Jazzy2go 32A 3-fas.
Skulle jeg ikke da fått høyere effekt på ladingen? Hvordan kan jeg finne flaskehalsen?
Legger ved bilder fra manualen på ladeboksen, innstillingene på ladeboksen og skjermbilde av faktisk levert effekt.
EDIT: Når jeg et fåtall ganger har ladet på Fortum eller andres bokser (ikke hurtigladere) så har det gått fortere (11-12kW), så det bør vel bety at problemet ikke er kabelen eller bilen - men Easee boksen min..?
EDIT2: Ser ut som at 3-fas IT lading ikke er støttet av bilen, men det burde ikke være noe hinder for 32A 1-fas
Har fått installert Tibbers Easee ladeboks i garasjen som skal støtte 3-fas 32A 230V, den er også koblet opp og sikret med dette.
I appen er den satt opp til maks 32A, bilen - en Mercedes B-electric - er ogs satt opp til "Maksimal ladehastighet" under E-cell menyen.
Jeg har testet både original Mennekes kabel som er merket 32A 3-fas, og med en ny Jazzy2go 32A 3-fas.
Skulle jeg ikke da fått høyere effekt på ladingen? Hvordan kan jeg finne flaskehalsen?
Legger ved bilder fra manualen på ladeboksen, innstillingene på ladeboksen og skjermbilde av faktisk levert effekt.
EDIT: Når jeg et fåtall ganger har ladet på Fortum eller andres bokser (ikke hurtigladere) så har det gått fortere (11-12kW), så det bør vel bety at problemet ikke er kabelen eller bilen - men Easee boksen min..?
EDIT2: Ser ut som at 3-fas IT lading ikke er støttet av bilen, men det burde ikke være noe hinder for 32A 1-fas