Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - brako79

#1
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: Bruktbil kan bli dyrt
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 07:55
Brukt 240 til røffly 200K og oå kan du legge til en Zapcharger til litt over 36 600.-  :o

Verden er gal, og Renault sine priser på ladeløsning hjelper ikke akkurat på  8)
#2
Alt det andre / Sv: Kan en venn sette opp ladestasjon for meg?
torsdag 19. oktober 2017, klokken 06:38
Men han kan godt skru på bilen din og slippe deg ut i trafikk i 100 km uten å kunne noe om bil.... :police:
#3
e-Golf / Sv: Konstruktiv kritikk av Kona
torsdag 12. oktober 2017, klokken 09:36
Sitat fra: ProsjektX på torsdag 12. oktober 2017, klokken 08:43
SitatIf Hyundai and Kia expand its line-up of electric vehicles such as the Kona and the Niro, their annual production of electric vehicles is expected to nearly double. They are planning to roll out 25,000 units of electric vehicles a year -- 13,000 units of the Kona electric car and 12,000 units of the Niro electric cars. Hyundai and Kia's production will increase to more than 50,000 units by adding existing production of the Ioniq Electric and the Soul EV
Wow.. så Kona skal produseres i samme volum sånn ca som Ioniq har blitt gjort til nå, og dette skal fordeles på alle markeder. Så da snakker vi fort 1+ års ventetid ganske raskt tenker jeg. Men bra å høre at de igjen bekrefter Niro EV.
Visstnok har 6000 stykk satt seg på venteliste nå. Ok, si at halvparten av disse faktisk skriver kontrakt, så er ventetiden med antatt produksjonstakt fort nærmere 2 år allerede..!
#4
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Står du i kø?
mandag 09. oktober 2017, klokken 19:23
Om man har opplevd køproblem på fortum sine ladere i uke 40 / 41, så gi fortum beskjed om hva man synes. "Lad så mye du vil for 150kr" er ikke en god oppskrift på å unngå kø!
#5
Produsenten av hengerfestet til Zoe la ut en liten videosnutt på Youtube hvor de viser noe av testingen.

https://www.youtube.com/watch?v=rVD4RfaI_GE

Her er en tysk produsent som har laget hengerfeste til Up: https://www.misterdotcom.de/produkte/vw-up/276/anhaengerkupplung-vw-up?c=82

Det er tydeligvis mulig å få godkjent i Tyskland, men jeg vet at Danmark har strammet inn på reglene nå i år slik at du heretter må ha godkjenning fra bilprodusenten.
#6
Kjøp og salg av deler og utstyr / Hvordan er dette mulig?
onsdag 23. august 2017, klokken 09:45
Innspill?
#7
Er dette faktisk utførte labtester?  Ser ut til at det er brukt vifte for å simulere luftmotstand? 800km rekkevidde bykjøring og 730km landevei.
#8
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
mandag 07. august 2017, klokken 10:36
Reservasjonen er i tillegg ikke refunderbar hos enkelte forhandlere. Kan tyde på at forhandleren også forplikter seg mot Nissan ift disse reservasjonene?
#9
e-Golf / Sv: Kia Optima SW PHEV
torsdag 03. august 2017, klokken 13:45
Noen med erfaringer så langt?
Positive og/eller negative?  ;)

Pga familieøkning ble denne bestilt, med estimert levering i oktober.
Vurderte Passat GTE, men Optima var nesten 3 cm bredere mellom isofix over midtsete.
Da kan det gå akkurat med en voksen mellom to barnestoler på langtur, ved behov.

Lei av mørk bil som alltid ser skitten ut, så ble aluminium silver denne gangen med teknikkpakke og panorama soltak.
Siden den ikke har mulighet for forvarming ble det også DEFA Link.
#10
e-Golf / Sv: Hvor mange feil kan man forvente på en Tesla?
onsdag 21. juni 2017, klokken 13:23
Jeg har ikke svart på avstemningen fordi jeg ikke har Model S, men Model X. Men nå har jeg hatt min Model X ett par uker, og jeg har fortsatt ikke funnet noen feil. Det eneste jeg har hatt trøbbel med er å få Homelink til å fungere, men jeg tror kanskje jeg har for ny garasjeportåpner. Jeg skal undersøke litt mer rundt det.
#11
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Lading i Sirdal
tirsdag 20. juni 2017, klokken 12:21
Sitat fra: aronesen på tirsdag 20. juni 2017, klokken 07:40
Planlagt oppstar er visstnok uke 26.  http://www.sirdal.kommune.no/nyheter/annonser-kunngjoringer/1785-bkk-med-storsatsing-pa-hurtiglading-i-sirdal
I driftssettelse ja, oppstart på prosjektet er i følge samme link uke 23, så det bør gå an å se pågående byggearbeid om en kjører forbi:

"Anleggsarbeidet startar etter planen opp i veke 23, og laderar, tavle og leskur vert montert i veke 24 og 25. Planlagt driftsstart er veke 26."

Håper bare det faktisk skjer og at ikke noe er stoppet opp på grunn av klagen.
#12
Elbiler i media / Sv: i-Pace får ikke hengerfeste
tirsdag 23. mai 2017, klokken 23:52
Sitat fra: jlan på tirsdag 23. mai 2017, klokken 19:39
Da er det vel bare å få igjen reservasjonspengene ja. Jeg tror Jaguar gjør en feil her. Når  f-pace har hengerfeste, så er det vel få grunner til at i-pace ikke skal ha.

Vi har nettopp vært på tur med en liten campingvogn. Praktisk rekkevidde med batteriet mellom 90% og 10% er ca 200 km. Det holder fint til kjøring rundt om i Norge (unntatt Finnmark), med lading stort sett på superladere. Et ekstra pluss er det at vi er uavhenging av å koble campingvognen til 220V, Teslaen leverer 12V på hengerkontakten selv når den er parkert. Vi brukte vel 1% på en natt.

Takk for nyttig info. Jeg trenger 12V kontinuerlig i bilen til en kjøleboks, det kan virke som det enkleste er å lage en skjøteledning med hengerplugg i ene enden og 12V sigarettennerstøpsel i andre enden. Lurer bare på om det er mulig å trekke den inn i bilen fra der hengerfestet er på en enkel måte? Greit å gjøre slikt uten å gripe inn i bilens ledningsnett tenker jeg.
#13
Sitat fra: gigafactory på onsdag 19. april 2017, klokken 15:42
Jeg har sett at Teslabjørns TMX P90DL aldri går over 100 kW på SuC, stopper på lavt 90-tall. Han nevnte noe om en oppdatering som senket peak ladeeffekt, gjelder dette for alle?

Nope. TeslaBjørn har F0008x som VIN. Jeg har F00076 og har ikke dette problemet. Må være noe med bilen hans eller kanskje det at han har ladet så mye?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA