Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Jorgen86

#1
Plugg-inn hybrider / Sv: Tesla superchargers - ønsker og forslag
fredag 18. august 2017, klokken 02:58
Sitat fra: Lystig69 på fredag 18. august 2017, klokken 01:26
Vi snakker ikke feriemodus her vi :)
Har lyst å kunne kjøre i hele fylket hele året :)
Det virker ikke som om debatten lenger sør i landet går på hvor det mest optimale er å plassere SC for ferierende europeere, men for vanlig transport rundt om..

Nå, det har også vært nevnt for turist-destinasjoner lengre sør også, som Geiranger og Prekestolen (som er de jeg kommer på i farten).

Har så klart full forståelse for at du ønsker tilgang til å kjøre rundt i hele fylket :)  Men det kan være vanskelig for Tesla å forsvare utbygging av ett så tynt befolket distrikt - i alle fall før dere går man av huse og kjøper Teslas biler ;)  Men destinasjon Nordkapp kan i tillegg til å være viktig for turistene være enda viktigere for Tesla i PR sammenheng. Se for deg overskrifter som "Gibraltar til Nordkapp på kun superchargere!".

Når det først begynner å komme noen superchargere i fylket kan det kanskje også medføre mer salg der, og derved enda bedre grunn for Tesla til å dekke resten av fylket. Se på Nordkapp passasjen som en brekkstang for å få enda flere ladere :)
#2
Sitat fra: doldis1 på tirsdag 31. januar 2017, klokken 14:40
Hmm, Leaf'en er en utprøvd bil av god kvalitet, Ioniq er vel i klassen-uprøvd ? Teller ikke det for noe?

Det teller absolutt. Men hvor mye? 10 000, 30 000, XX XXX?
#3
Hyundai Ioniq / Ioniq, Ampera e eller Leaf?
onsdag 25. januar 2017, klokken 18:15
Hei!

Håper på noen råd her. Jeg planlegger å bytte ut diesel-bilen med en elbil ila det neste året, og er fryktelig usikker på hva jeg skal velge. Har lenge tenkt på Ampera-e pga rekkevidde, men jeg synes den er litt i dyreste laget mtp at jeg veldig sjelden trenger rekkevidden. Noen facts:

- Elbil blir eneste bil, og planlegger å beholde den i mange år
- Budsjettet tillater ampera e, men hodet synes det er for dyrt
- Kjører bare ca 8000 km i året, under 1 mil tur-retur jobb (jada, jeg burde sykle)
- Bilen må ha plass til barnevogn og ett barn i barnesete
- Kjører Oslo-Vestlandet 1-2 ganger i året, og har derfor behov for hurtiglading
- Viktig å kunne kjøre tur-retur Oslo sentrum-Gardermoen uten å måtte lade, også på vinteren.
- Kan lade på jobb og på kommunal lading der jeg bor (alltid ledig plass), men ikke i garasjen
- Har liten interesse for bil, men vil gjerne ha en litt velutstyrt utgave nå siden det er hovedbilen

Vurderer Leaf, Ampera e og Hyundai, men skulle gjerne hatt noen pros og cons fra folk med peiling, samt anbefaling til utstyrsnivå.
#4
Hyundai Ioniq / Sv: Første vinter med Zoe
tirsdag 13. desember 2016, klokken 11:42
Sitat fra: HCO på søndag 06. november 2016, klokken 10:06
Sitat fra: Jævla Hippie på torsdag 03. november 2016, klokken 13:19
Er det noen som har funnet noen bra gummimatter til bruk på førersiden?

I mangel av bedre alternativer har jeg nå kjøpt en standardmatte (Biltema 39070). Denne trengte ikke så mye tilpasning, jeg har kun klippet langs teppekanten ved venstre fot. Nærmest setet er det en overgang mellom plasten og teppet der det er plass til å stikke matten imellom, da tenker jeg den ligger litt mer i ro enn om jeg hadde klippet det hjørnet også.

Dette fungerte helt utmerket, takk :)
#5
Vi vurderer bilferie neste sommer (til England). Sjekket derfor pris med colorline for familien for å starte og slutte i Kiel. Endte på ca 15.000,- tur/retur.

Godt betalt for å ta strekket gjennom Sverige og Danmark da :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA