Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Usikker på detta

#1
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: Bilen lader ikke
fredag 27. januar 2017, klokken 21:18
Joda, man kan sikkert leie mye forskjellige biler (også med riktig drivstoff), men: Regner med det er forhandler som stiller med leiebil, da er det vel et nederlag samt større kostnad for de å skaffe leiebil fra et leiebilfirma enn å f.eks. sende ut en demobil eller en bruktbil som står/kommer for salg. Større nederlag er det vel for forhandler å måtte akseptere at leiebilen er av et annet merke  ;)

Dette er et tema man kan diskutere seg grønn over, hvis man vil..
Det kommer enkelte ganger ganske tydelig frem at man fortsatt er elbilpionerer. Da mener jeg at man må akseptere noe (også økonomiske) ulemper ved slike brudd. Men klart, blir man uten sin egen bil i ukesvis for samme feil er det for dårlig å måtte ta hele ekstrakostnaden på egen kappe.
Alternativet for forhandler her er jo da å sikre seg biler på lager, eller flere demobiler, som igjen går på bekostning av leveringstiden.
Surt er det selvsagt å måtte levere fra seg en spiller ny bil pga feil, men så skal man samtidig være fornøyd med at forhandler stiller med leiebil.
Vesentlig bedre enn mange elektrokjeder som knapt har en lånemobil...
#2
BMW i3 / Sv: Hjemmelading av Leaf
mandag 05. desember 2016, klokken 00:13
Jeg har en 16 amp kurs i garasjen og bruker vanlig 10 amp-ledningen jeg fikk ved kjøp av bilen. Kan ikke skjønne at det skal bli varmgang i denne ledningen ved lading, så jeg mener jeg ikke trenger å gjøre noen investeringer i større anlegg....;)
#3
BMW i3 / Sv: 2 dager med Ioniq - hot or not
onsdag 30. november 2016, klokken 18:51
Hur är ljudisoleringen, är det mer eller mindre buller/støy jämfört med Leaf/e-Golf/Zoe/i3 eller vilken elbil ni nu körde innan?
#4
BMW i3 / Sv: Lade elbil i Hemsedal Skisenter
tirsdag 29. november 2016, klokken 07:13
Fordelen er vel at de som må lade får gjort det og ikke bare finner en bil som har stått der hele dagen og ingen har planer om å flytte med det første....
#5
BMW i3 / Sv: Hyundai Creta EV (4x4 SUV) kommer neste år
torsdag 24. november 2016, klokken 18:47
Sitat fra: sven erik på torsdag 24. november 2016, klokken 18:29
det er rekkevidde  som er intresang ikke hvor bilen har batterie eller stølse på batteriene

Ah, når du sier det så er det vel sånn. Eller har du tenkt på at folk kan ha forskjellig behov, noen prioriterer hengerfeste og 4x4 fremfor lengst rekkevidde?

Hvilken forhandler er dette Moby?
Den ble vel presentert for noen år siden, og den gang var det vel aldri snakk om EL-utgave?
#6
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
torsdag 17. november 2016, klokken 11:22
Ja, det du nevner er et kjent problem. Er samme hos meg med tilbakeslag fra pusserne på førerside, men gråhinnen har jeg til gode å oppleve enda. I alle fall som en sjenerende effekt.

Men på sideruter og bak er dette helt konge, og effekten er nærmest "evigvarende" (teller 2,5år på siderutene nå).
#7
BMW i3 / Sv: Software v8.0
torsdag 10. november 2016, klokken 10:53
Har gjort dette flere ganger på tidligere programvare, men finner ikke valg for dette i 8.0..  ???
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA