Før superladerne kom i Norge var det snakk om at man ville binde sammen de store byene i Sør-Norge og også Oslo - Stockholm. Er det noen som har hørt om det skjer noe i Sverige snart?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: cra på torsdag 12. mai 2011, klokken 15:46
Er det ikke så enkelt som at hvit P på blå bakgrunn er offentlig = gratis, mens hvit P på svart/grønn bakgrunn er privat?
Sitat fra: Elmo på torsdag 12. mai 2011, klokken 14:43
Kommunen kan vel ikke selv drive parkeringsplassene etter privatrettslige regler. Det er da vel bare når kommunen setter ut parkeringsinnkreving på kommunal grunn til et privat selskap at de kan gjemme seg bak "drevet etter privatrettslige regler"
Ser du kommunevåpen på betalingsautomaten eller informasjonsskil så er det vel pr def offentlige parkeringsreguleringer.
Hvis ikke blir det helt umulig å forholde seg til. Så klag, med den begunnelsen.
Sitat fra: Helge på mandag 11. oktober 2010, klokken 16:06OK, da er nok ikke det årsaken.
Nei, ikke flere dioder i serie etter hverandre. Diodene står i parallell.
Sitat fra: Helge på mandag 11. oktober 2010, klokken 16:06Enig, denne har ingenting med styringen av webastoen å gjøre.
Det står en diode i serie fra Defa SmartStart mot releet som styrer kupevifta. Den vanlige ledningen fra tenningen har også fått en diode i serie inn på den samme styringen av releet til kupevifta. Disse styrer bare trekkespolen til releet som nå styrer kupevifta. Dette skal være NULL problem!
Sitat fra: Helge på mandag 11. oktober 2010, klokken 16:06Så er det styringen av Webastoen da. Her kan det kanskje være et problem selv om det heller ikke her er to dioder i serie. De står i parallell. Den ledningen fra microbryter som tidligere var eneste styring av Webastoen har nå fått diode i serie. Ledningen fra Defa SmartStart'en har også fått en diode som kommer inn parallelt med den andre dioden slik at både betjeningshendelen på dashbordet og Defa SmartStarten kan gi styrespenning til Webastoen.Min eneste diode står mellom microbryteren og tenningen. Prøvde først uten, men da fikk jeg problem når både remotestyringen og microbryteren var på samtidig - og tenningen av.
Sitat fra: Helge på mandag 11. oktober 2010, klokken 16:06Sa du ikke at problemet var også under kjøring? Så lenge tenningen er på så går DC/DC konverteren og holder spenningen høyere enn 12volt. Hvis problemet er primært når Smartstarten styrer ville jeg tatt vekk doiden i denne kretsen.
Men så spørs det om 12 V batterispenning (under belastning av kupevifte etc) minus 0,6 V spenningsfall i dioden blir for lav styrespenning (ned mot 11 V)? Jeg vet strengt tatt ikke om problemet ligger i styrespenningen eller driftsspenningen til Webastoen eller om Webastoen har fått et annet problem enn styrespenning eller driftsspenning?
Sitat fra: bosonic på mandag 31. mai 2010, klokken 07:44Målt med tangampermeter kunne jeg se at strømmen falt til maks 125A rett etter at 65km/t var passert. Dermed har jeg gått løs på jobben med å rydde i elektronikkkassa for å få ut Curtis kontrolleren, dette for å justere opp maks strøm. Releene over Curtis er poppet fast til kasseveggen...
På side 25 i manualen vil du se hvordan justeringen foretas, men det er mulig at strømbegrensingen allerede er satt til maks strøm, det var den hos meg. Jeg justerte bort forsinkelsen på akselerasjon, men det har ingen betydning på topphastighet.
Det er "umulig" å komme til justeringsskruene uten å demontere kontrolleren.
Jeg anbefaler derfor å måle strømforbruket under kjøring, mest sannsynlig er det andre faktorer som gjør at bilen ikke går særlig over 70 kmt.
Sitat fra: cra på mandag 15. februar 2010, klokken 14:04
Når det gjelder fart i stillestående kø er jeg enig med tom; for stor hastighetsforskjell mellom kø og kollektivfelt kan være farlig. Det har vel vært nevnt et par eksempler i forumet her at brukere har opplevd at noe hiver seg ut i kollektivfeltet uten å se om det kommer noen der.
SitatHvis man sammenligner den første batteristatus (700km) med den fra 10 nov, har batteripar 1-2 samme "efficiency" på 105%, mens de parene som er bedre har fått endret (høyere) verdi.Men de kan ha hatt andre verdier i løpet av tiden. Men du har kanskje utskrifter underveis som forteller noe?
SitatSkulle man ikke forvente at batteripar 1-2 fikk endret efficency etter hvert som tiden gikk til -lavere verdi- siden det paret jo er dårligere ved avlesing 10 nov enn da det var nytt?
Eller er det slik at CC kun justerer tallene oppover, og at man derfor må resette CC?