Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - ProsjektX

#1
Hyundai Ioniq / Sv: Pris!
mandag 18. september 2017, klokken 16:28
Ser ut til at Agrol har oppdatert Nissan/siden igjen:

Sitat
Leaf - 40 kWh Launch Edition 9 %

Det svir vel for medlemmer som allerede har skrevet kontrakt?

#2
Sitat fra: vegar_m på fredag 21. juli 2017, klokken 10:14
Kan ikke være slik at noen få midt inne i en begrenset periode får det (uten at dette er opplyst på noen måte ved bestilling).

Sier hvem? En som tilfeldigvis faller utenfor den "heldige gruppen"? Det er jo akkurat slik tanktgang som ligger bak at fossilhuene er så glade i å betal bompenger at vi som kjører elbil også må få lov. ::)

Selvfølgelig kan tilfeldighetene slå til slik at noen få heldige får en mulighet til å gjøre en god deal. HAr selv handlet hvitevarer til kjøkken, og opplevd at når jeg skal hente så er det tilfeldigvis tomt for den modellen jeg hadde bestilt, og så får jeg en bedre (og mye dyrere) modell i stedet. Har skjedd mer en en gang. Regner med det har skjedd med andre også, men de fleste får "bare" akkurat det de har bestilt.
#3
Elbilen i Samfunnet / Sv: Ca leveringstid ved bestilling i dag
onsdag 01. mars 2017, klokken 11:34
Ok, jeg fikk nå svar fra min forhandler:

"De låser for endringer Ca. 5 Mnd. Før levering". , men det kan jo være at det er litt før selve produksjonen starter.
#4
Hyundai Ioniq / Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
tirsdag 28. februar 2017, klokken 17:55
ikkje heilt på stell i Trondheim enno: Eg har 40k-service rett før påske (bestilt i desember), men ser eg ikkje når 40kkm før etter påskeferien. Så eg spurte om det gikk an å utsette til rett over påske istaden. Nei, første moglegheit blei isåfall juni. Never mind.
#5
Hyundai Ioniq / Sv: Forvarming på 2013 leaf med varmepumpe.
mandag 27. februar 2017, klokken 21:22
Jeg har 2013 2.-gen Leaf og ingen problem med dugg ved forvarming. Bruker det hver dag. Hvis jeg bruker varmeapparatet med resirkulasjon dugger det om vinteren, men forvarming er ikke med resirkulering av kupe-luften. Det må være noe galt hos deg.
#6
Hyundai Ioniq / Sv: Takstativ på ioniq?
fredag 17. februar 2017, klokken 19:48
Sitat fra: Slarre40 på fredag 17. februar 2017, klokken 19:44
Jeg bor jo i trondheim så det er langt å kjøre før jeg kan dra kjærra opp i 120 :-D
Angående bråstopp, så tipper jeg det sitter bedre oppover enn bak og fram så det biter seg vel fast.
Iallefall i normale hastigheter.
Dette er vel ikke akkurat et tema for tipping... Hva vil forsikringsselskapet si om en forårsaker en ulykke på denne måten da? Ulovlig løsning og regress?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#7
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
onsdag 15. februar 2017, klokken 14:47
ser ikke helt lik ut som den her http://pushevs.com/2017/02/10/second-generation-nissan-leaf-spy-shots/ dem kan vel ikke lansere en "facelift"  så en 2018 modell 6 mnd senere?
#8
Hyundai Ioniq / Sv: Priser service Leaf
fredag 10. februar 2017, klokken 12:58
Mitt spørsmål er enkelt og svare ja eller nei på. Sånn som jeg forstår deg har du hatt uheldige opplevelser så drar du alle over en kam og sier at alle som driver med service på kjøretøy er ute etter pengene dine. Forferdelig spør du meg,er selv mekaniker da i et annet fag enn bil men har mekket bil i over 35 år og har faktisk større yrkesstolthet enn det som du legger fram.
#9
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Maks batteristørrelse?
torsdag 09. februar 2017, klokken 18:07
Man kan sikkert ha flere 400V-batterier i en bil? Problemet er når man kobler disse sammen.
Da vil en kortslutning være vanskelig å bryte dersom strømmen overstiger 2kA. Eneste måte er å la de være tilkoblet kun ett batteri av gangen f.eks. ved å bruke en kontaktor med hvile- og arbeids-kontakter. Da vil strømmen holde seg innenfor akseptable grenser. Dette blir som på en måte "å ha reservetank på fossilbilen" der kun en tank er innkoblet av gangen. - Man kunne da switche mellom batteriene ved 0-effektuttak, slik at skifte av batteri ikke merkes?
#10
USAleaf / Sv: Plassering av bombrikke i Model X
lørdag 17. desember 2016, klokken 20:01
Min ligger i kjøkkenskuffen, og der ligger den også meget pent
#11
Alt det andre / Sv: Golf (alle modeller) vippet av pinnen av i3
onsdag 30. november 2016, klokken 10:28
tror det bremser egolf mer enn det bremser i3

det betyr jo i praksis at den halvgammel fortsatt bare med 1 fas lader, har lik rekkevidde det vi har hatt "lenge" når de selger nye neste år og leverer fra Q3.

Jeg kan nok finne på å oppgradere, jeg avskriver bilen med 4500 i mnd, og regner med at jeg da bør være "safe" til å handle ny modell når den kommer.
#12
Hyundai Ioniq / Sv: Prisreduksjon
fredag 12. august 2016, klokken 14:47
Jeg lurer på hvorfor spørsmålet er NÅR.
Det er vel heller OM de gjør det.
Hvorfor skal de det så lenge de får solgt så mye de ønsker kan de bare holde den prisen.
#13
USAleaf / Sv: Støydemping av TMS - oppskrift og erfaring.
mandag 06. juni 2016, klokken 12:33
Jasså ja. De har begynt å dekke de hullene med butyl nå. På min er det bare tape :p

Muffin, det funker. Bilen min er kledd med Gladen Stone og Gladen Multi utvendig, skal legge på et lag Gladen Foam også. Når jeg rekker...
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA