Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - AppleKnocker

#1
Model 3 / Sv: AC-pluggen ved hurtigladestasjoner
torsdag 28. september 2017, klokken 08:31
Ladet her på søndag: Ladestolpe   Kiwi Elverum 454

Når vi ankom, sto det en e-golf og ladet, og jeg plugget i vår type 2 kabel, men fant ingen muligheter for å starte lading. Jeg prøvde via app, da fikk jeg bare time out, og via displayet så gikk det heller ikke, var kun valg om å stoppe ekstisterende lading eller se info om eksisterende lading. Type 2 uttaket sto ledig i appen, så jeg ville jo anta at det egentlig betyr at man kan lade. Om jeg husker riktig, så var det en Efacec lader, displayet m/knapper var på venstre siden av laderen.

Noen som kjenner begrensninger her, eller om jeg gjorde noe feil? Heldigvis i dette tilfellet så dro e-golfen etter vi hadde stått der og knota i 2-3 minutter, og da fikk jeg startet lading.
#2
Tror også det har med pakkene å gjøre. Svigerfar fikk 23' i rabatt og han har RWD S75.
#3
Renault er altså trendsetteren  :+1:
#4
Elbilen i Samfunnet / Sv: New performance enhancements
mandag 03. juli 2017, klokken 10:39
Sitat fra: Saberhagen på mandag 03. juli 2017, klokken 10:27
J*ævla kjipt at jeg hentet ut min den 30.06. Får spørre de på Tesla veldig pent om jeg kan få denne oppgraderingen.
Den svir. Men, ett sted må de jo sette grensen. Om du får oppgraderingen, hva da med de som fikk bil 29.6? Og så, de som fikk 28.6?
#5
Zoe / Sv: Vampire drain
søndag 25. juni 2017, klokken 20:37
Kan risikere å tømme utility batteriet. I hvert fallvar det slik med Egolf.
#6
Elbilen i Samfunnet / Sv: Skerpings i kollektivfeltet!
torsdag 01. juni 2017, klokken 06:56
Sitat fra: Carl Anton Stenling på onsdag 31. mai 2017, klokken 21:56
Hvis man har problemer med å lese skilt og forstå dem så bør man nok heller velge buss for sin egen og andres sikkerhet :-)

Tror neppe at et så stort antall hadde forvillet seg ved en feil inn i kollektivfeltet. I tillegg er jo dette omtalt i rikelig monn i media - senest med artikler både i Aftenposten og Budstikka i dag. Man skal være temmelig utmeldt for å ikke ha fått med seg samkjøringsregelen.

Det der er tull. De skiltene er nesten umulig å lese og er vel mest satt opp slik at man kan bøtlegge folk. Man er nødt til å sette seg inn i lokale regler for å få det med seg. Dette gjelder forøvrig mye annet som lokale parkeringsvedtekter....
#7
Hyundai Ioniq / Sv: Produksjonsversjon av I-Pace
tirsdag 16. mai 2017, klokken 22:13
Facit får vi kanskje utpå høsten en gang. Kan jo bli morsomt å se hvem som får rett. Bilblader har et godt grunnlag, men jeg synes stort sett de er vel optimistiske.

Husker Motor skrev om Tesla i 2011 at den skulle koste 300 k når den kom.

Nå nylig ble prisen på Ampera antatt av mange til 270 k

Osv dette er bare de to jeg husket spesifikt i farten.

Men jeg kan ikke huske at noen har spådd høyere pris i bilblader.

Tar gjerne korreksjon på det ovenstående [emoji1]
#8
Zoe / Sv: Leveringstid
tirsdag 16. mai 2017, klokken 19:22
Min var ferdig produsert 29 april fra fabrikk
Hvis levering det blir så tidlig som 27 mai, da har det bare gått utrolige 28 dager;)

Bestilt 08.04 og låst bestilling 21.04 og levering 27 mai, må vel være en av de raskeste nybil leveringene av en Tesla i Norge:P (Hvis det skjer har mine tvil)
#9
Elbilen i Samfunnet / Sv: Biler jeg lånt av Tesla
søndag 07. mai 2017, klokken 10:31
Hvorfor har ikke Tesla, Tesla lånebiler. Er fossilbiler mer lønnsomt for Tesla? (og for andre?)
#10
Zoe / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
fredag 05. mai 2017, klokken 12:02
Fikk beskjed fra forhandler i dag at min Ampera-e blir forsinket (+ prispåslag, men ekstra utstyr) - og at jeg kan avbestille frem til utgangen av september hvis jeg ikke vil vente. Blir spennende å se om Leaf kommer med en skikkelig alternativ før dette, isåfall kan det lugge litt i avbestillingsfingeren.
#11
Zoe / Sv: Prisreduksjon
fredag 05. mai 2017, klokken 09:59
Sitat fra: nie på torsdag 04. mai 2017, klokken 20:33
Sitat fra: alda på torsdag 04. mai 2017, klokken 10:23
Inte nog med prisreduktionen, nu gör Tesla ännu mer för att om möjligt få fart på försäljningen i Norge: 0,25 % ränta - fast i 8 år (ska visst vara någon som har fått det tilbudet av Tesla nu, har det inte bekräftat)  :+1:
Nei, jeg fikk opplyst at renten er fast i 3 år.
Fortsatt et ekstremt godt tilbud på finansiering.
Pratet min med kontakt i dag, og renten på 0,25% er kun gyldig i 36 måneder (som du bemerket), etter dette så vil den justeres opp til 3,95%. Det er altså et fornuftig valg hvis man a) skal ha bilen i noen få år eller b) vil refinansiere lånet etter 3 år. Et alternativ her er å tegne billån hos DnB/Santander på rundt 2%, som da er variabel rente i hele avtaleperioden. Begge alternativene er konkurransedyktige :-)
#12
Zoe / Sv: Problemer med rekkevidden
fredag 21. april 2017, klokken 08:10
Sitat fra: ReneM på torsdag 20. april 2017, klokken 22:26
Var på "langtur" andre påskedag (Fyllingsdalen-Øygården).

Temperatur på ca 5-8 grader, en del vind og bakker pluss vinterdekk. Tørr vei.

118 kilometer og fortsatt 13 igjen på GOM. Snittforbruk på 11,6kWh/100km. Så 120 kilometer er fint mulig.  :+1:
Rundt samme forbruk ligger jeg på. Borti det doble når kona har vært ute å fisa rundt.
#13
Zoe / Sv: Bytte reparasjon av luftfjæring
onsdag 12. april 2017, klokken 13:13
Luftfjæring er nok neppe mer holdbart enn stål. Mye som kan gå galt, koblinger, slanger, ventiler, kompressorer, sensorer og belger. Men ila de 5 årene bilen har garanti så holder det nok :-)

Stål er billig å bytte om det går i stykker, men mulig det er mulig å konvertere til stål når/hvis luft ryker.

Jeg liker begge deler like godt komfortmessig, men ser fordelen med å heve/senke, så valgte luft 2 av 3 ganger.

#14
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Bytte lader i c zero
onsdag 01. februar 2017, klokken 20:38
Herlig!

Tenkt å nevne det for de som tok diagnosen?
#15
Sitat fra: eha på fredag 20. januar 2017, klokken 09:42
Sitat fra: Nasatech på fredag 20. januar 2017, klokken 08:53
Ok. Solgt! Tenkte jeg skulle spare litt penger, men ser nytten i å ha BE!

Ja, men for oss blir det fort dobbelt så dyrt igjen... kona kjører også masse bil.

Med henger? Og henger av den størrelsen? Det nekter fruen her i huset :D
#16
Elbiler i media / Sv: * DIY-request: Oppgradere WiFi-dekning *
tirsdag 27. desember 2016, klokken 19:50
Sitat fra: lunitiks på tirsdag 27. desember 2016, klokken 16:24
Sitat fra: mogu på tirsdag 27. desember 2016, klokken 15:09
Allikevel, det virker hvertfall for meg som at vi stadig kommer tilbake til at det er veldig mye enklere å gjøre noe med hjemmenettverket(repeater, mer direktiv antenne) enn det er å gjøre noe med bilen.

Aksepterer at dette er situasjonen for mange, sågar kanskje de aller fleste. Selv om "veldig" mye enklere kan være å ta for hardt i. Vi vet jo ikke - dette har ikke blitt forsøkt.

Jeg skal i alle fall gi det et forsøk - når været tillater det. (Har ikke garasje! Ennå.) Med en materialkost på poensielt noen hundrelapper, og noe så enkelt som å ta av et dørtrekk og en plastkonnektor og potensielt bare plugge i noe nytt, så er det e.m.m. verd et forsøk. Investeringen ligger i tankearbeidet bak. Og det er jo slikt vi har elbilforum til!

Ville bare raskt advart deg om å ikke gjøre noe som ikke er reversibelt. Du risikerer ikke bare å ikke få noe bedre dekning, men å få enda dårligere dekning enn du har i dag.
#17
Kjøpe elbil? / Sv: Skal ikke VP gå ved forvarming?
fredag 23. desember 2016, klokken 12:14
Vifter i radiator og varmepumpe starter ved forvarming med app tror jeg ? , dersom bilen står tilkoblet strøm og batteriet ikke er lavere enn battery warning nivå.   ( på nyere leaf er det 17% omtrent på 24kWh typen og ca 14% på 30kWh typen)

Når bilen ikke er tilkoblet strøm bruker den kun varme element såvidt jeg vet.... og stopper forvarming etter 15 minutter.   :P
#18
Elbilen i Samfunnet / Sv: Prøvekjøring i3
torsdag 01. desember 2016, klokken 10:01
Når det gjelder lyd, så er det mange leire. Men det er viktig at kilden du bruker er god nok. Et godt TV og gode høgtalere gjør at god kvalitet blir bedre og dårlig kvalitet dårligere. Både format og innspilling er viktig. Er trøkk i bassen viktigst, så kan en klare seg med et dårligere anlegg.
Det beste bil-anlegget jeg har hørt et Dirac basert system i 5 serien. Har samme system på alle kildene hjemme, hodetelefoner osv.
i3 HIFI anlegget er ikke like bra, men lyden er "riktig". Men dessverre liker de fleste mer trøkk enn det som faktisk er blitt spilt inn. Men en kan justere bassen noe opp.
#19
Zoe / Sv: Endelig! De to første bildene av bagasjeromet til 5 seteren
torsdag 01. desember 2016, klokken 07:57
Hva er under den fremre plata som er der fortsatt på bilde 2?
#20
Zoe / Sv: Ladeplasser er til for LADING
torsdag 01. desember 2016, klokken 06:37
Sitat fra: Tuxedo på torsdag 01. desember 2016, klokken 01:25
Nei, naturligvis ikke.  Problemet oppstår når det ikke er noen ledige plasser i nærheten, noe som f.eks. stort sett alltid er tilfellet i Oslo sentrum.  Der er det til gjengjeld mange elbil-plasser.

Uansett, så synes jeg det er helt feil og ønsker de botlegges fortere enn svint, de er ment å lades fra ikke ren parkeringsplass. Har også problemer med å skjønne at det er slik overflod med el-bil ladeplasser i Oslo.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA