Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Tarpoon

#1
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Speedometer
fredag 02. oktober 2015, klokken 09:02
2014 modell.
21" originale conti = dead on
19" vinter Bridgestone Blizzak VRX = viser 2 for mye
#2
Da har jeg hentet litt mer tilbud og jeg er virkelig i tvil.
Sjekket noen flere og faktisk vist bilen fram til Drammen Karosseri i Drammen og da kom de med et nytt "tilbud" på 23 800 men med fastpristilbud på 20 000.

Snakket med Jørn Thomstad på Bekkestua bilskade AS og han fremstår dyktig og hyggelig, men prisen er 15 375,-
Snakket med Bilkosmetikk på Hvalstad og de ville ikke ta jobben pga bulk i Aluminiumen. Jeg fikk også klart en følelse av at han jeg snakket med ikke helt likte å jobbe med røde Tesla'er.

Snakket også med Skadevekk på Alna etter anbefaling fra en annen tråd her på forumet. De skal ta 7250,- for jobben, men på tross av at de påstår at de kjenner til både karosseriskader i aluminium og den røde fargen er ikke følelsen jeg sitter med god. Mistenker at de har gitt et veldig billig tilbud som enten gjør at prisen øker eller sluttresultatet blir litt tja.

Så jeg vet virkelig ikke :( Bekkestua og Drammen føler jeg meg trygg på gjør en god jobb, men de er blant de dyreste. Mikrolakk virket også relativt kompetent, men de snakket aldri om å ta døra og da lurer jeg på hvorfor de andre insisterer på at den må tas...  Jeg bor 500m unna Mikrolakk som naturligvis gjør den mer praktisk.

Ideer eller forslag?

Cobos
#3
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Ladegarasje på Vulkan
torsdag 17. september 2015, klokken 11:24
Jeg bruker å parkere på Vulkan P-huset når jeg er i Oslo. Porten åpner seg når jeg kjører mot den, så jeg har aldri trengt noen app. Litt usikker på om det kan være nødvendig med noe slikt om man kommer sent på kvelden/om natta?
#4
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Something special?
tirsdag 11. november 2014, klokken 12:03
Sitat fra: sigurdi på mandag 10. november 2014, klokken 22:17
Skal Tesla selge X i Europa må de nok ned på eller under S nivå.
SUV segmentet er lavere priset en Sports Cupe.
Men norske krona kan jo gå i dass og avgifter kan jo komme.
Det gjør bare ventetiden mer spennende.

Ja.. det er jo spørsmålet.. hva Tesla gjør ift strategisk prising.. Men ut fra Q3 kommunikasjonen indikerer de at de vil justere prisen ihht valutautvikling på S ... og den norske krona har jo allerede gått i dass ift det som har vært normal kurs siste 7 år hvertfall.... regner du om prisen på tesla S i usa konfiguratoren til NOK med nåværende kurs er det 40.000 billigere i norge enn USA  på grunnprisen.. også utstyret er billigere i norge med nåværende kurs..
#5
Med en gang jeg får min skal jeg sjekke om jeg kan gå inn på servicemenyen til headunit en og se om jeg finner et Meid nr. Om det så er det vel bare å bestille et Ice abb. Og se om man får noe liv i flere ting...
#6
Ok, ja det forklarer jo det.  Rated er jo fri fantasi i min bil, så jeg bruker typical eller hva det nå heter.
#7
Hvilket merke og modellbetegnelse er det på sensorene du har kjøpt?
Har en venn i USA som jeg treffer neste uke. Har allerede et "lass" med ting han tar med seg... :-)
#8
Jeg har fått et anbud på NOK 10.000 for et 16A 400V 3-fase, strukket i eksisterende rør til garasjen.
Venter også på et nytt anbud til uka.
Da får jeg ladefart på 50 km/t. For mitt bruk er det mer enn nok.
#9
Takk for flott arbeide!
Her ser det ut som om endel av endringene som er kjekt i kaldt klima er laget.
Dette er meget vakkert, la nå denne hersens varme, tørre og flotte sommeren bli over så fort som overhodet mulig!
#10
http://www.budstikka.no/nytte/motor/elbil-troner-pa-salgstoppen-1.7570831

"Totalsalget av LEAF i Asker og Bærum hittil i år ligger på 237 biler."

Og de fleste av LEAFene er vel 4445 mm lange.
#11
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Hydrogen
mandag 30. april 2012, klokken 16:43
Synes det er fantastisk at man bruker skattepenger til slik!

Målet er at transport blir uavhengig av fossile brennstoffer uten at samfunnet mister fleksibilitet og mobilitet både for personer eller økonomien.

Da er det fint at man forsker flere steder samtidig - energi finnes det nok av foreløpig her i verden i form av sol, vindkraft, vannkraft for å erstatte lett mesteparten av  fossile brennstoffer på sikt.

Hydrogen som lagringsform for slik energi er et bra alternativ til ren strøm som ikke kan lagres i samme mengde så lett og kostnadseffektiv og frisettes i form av elektrisitet (eller annen energi) ved behov på sekunder...

Og siden denne type nav energi i form av sol og vind eksisterer "ubegrenset" gjør det vel heller ikke noe at man taper litt i form av virkningsgrad ved elektrolyseprosessen...

#12
Her på sunnmøre er det jo skjeldent minusgrader på vinteren da så vi kan vel heller si rundt 20-30 grader reduksjon på rekkevidden ihht kartet i linken din.
Ikke minst vil snø, slaps og regn gi bilen langt større motstand enn på tørre sommerveier.

Batterivarmen slår vel først inn på -15 % eller noe slikt og er kun for å hindre batteriet i å fryse og igjen ødelagt. Kraften til denne varmen vil også komme fra veggen om bilen er tilkoblet.
#13
Sitat fra: RuneW på torsdag 21. april 2011, klokken 16:14
Sitat fra: Gamleola på torsdag 21. april 2011, klokken 15:55
Denne bloggeren fra Kanada har prøvekjørt Nissan Leaf og melder om vinterpakke bestående av oppvarmede seter i front OG bakseter, oppvarmet ratt (!!) og oppvarmet batteripakke.

Takk for svært interessant info, Gamleola!
Enig, takk, Gamleola! Interessant å merke seg at tradisjonelle bilprodusenter er mer opptatt av menneskenes komfort enn at blien klarer å ta dem dit de vil når det er kaldt, slik som Tesla og Th!nk.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA