Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - johnroger

#1
Andre elektriske doninger / Sv: Stå på retten sin
søndag 03. september 2017, klokken 09:49
På tide å forby elbiler i kollektivfeltet slik at det kan brukes til det var ment opprinnelig. Å gi kollektivtrafikken en fordel i forhold til privatbilismen.
#2
Andre elektriske doninger / Sv: Bygge elsykkelbatteri selv
onsdag 02. mars 2016, klokken 00:16
Bra tråd, super dokumentasjon! Nå som du har en metode for dette så gjenstår bare at du setter en fair pris og begynner å ta bestillinger?
#3
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: Lading igjen!
onsdag 11. februar 2015, klokken 22:07
Sitat fra: ElisabethG på onsdag 11. februar 2015, klokken 12:05

Flott tusen takk for alle svar.  Da lader jeg i veg.  Jeg lurer forresten på en ting til i forhold til lading og rekkevidde.  i følge reklamen skal e-up ha en rekkevidde på 160 km og jeg forstår at dette har med kjørestil, varme osv.  Men når bilen er fulladet og det står i displayet varierer mellom 126 -134 km på rekkevidden blir jeg litt usikker.  Jeg kjører med ecopluss knappen inne og ofte  i kø med girspaken i B siden jeg vet at dette generer strøm inn i batteriet igjen men likevel syns jeg at batteriet tømmes veldig fort.  noen tanker fra dere andre med e-up?? ellers er det jo en veldig fin liten bil,-)

Har hatt bilen i over ett år nå, og har aldri opplevd å klare 160. Særlig ikke etter vi fikk motorvei med 110 da;-)

Klarte vel på det beste å kjøre 26 km og ha 126 igjen en sommerdag med medvind...

Hun som solgte med bilen snakket masse om generering, men ser ikke helt at det skal kunne være en voldsom fordel. Selv bruker jeg det bare når jeg nærmer meg avkjøringen fra motorveien. Du lager jo strøm når du bremser også. Også må jo bremsene brukes litt også, ellers blir det bare trøbbel med dem.

Har blitt god venn med bilen vår nå, og er jo litt kjent med den. Så nå er det mer kjørestil etter rekkevidde og lengde til neste lading som gjelder. Trenger jeg mer lengde så kjøres det "billig".

Lader hjemme og/eller på jobb.
#4
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: Senkefjærer
onsdag 11. februar 2015, klokken 21:50

Litt for mye for min del med 30mm
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA